Tips overnachtingen en route Joburg-kaapstad

Beste forumleden,

graag zou ik met jullie onze Johannesburg - Kaapstad route willen delen.
Gezien de zinvolle tips die vaak voorbij komen hopen wij hier ook voordeel uit te halen :slight_smile:

Het is onze eerste Zuid-Afrika trip en willen alle overnachtingen graag al van tevoren boeken. Als er hier iemand tips heeft zijn die van harte welkom. We hopen hier en daar een bijzondere/mooie accommodatie te vinden en dit af te wisselen met een schoon/eenvoudig verblijf.

De route staat nog niet vast, op de eerste dagen na (sabie sand). Mochten er nog aanbevelingen komen op de route, dan zijn deze van harte welkom :slight_smile:

Vraag 1 is momenteel de overnachting nabij het vliegveld; eenvoudig/schoon.
Vraag 2 is het verblijf nabij Nelspruit; wat is het leukste stadje om 3 nachten te verblijven voordat we naar het Sabie Sand private game reserve afreizen.

Dag 1 Amsterdam - Johannesburg (verblijf nabij vliegveld en volgende dag auto huren)
Dag 2 Johannesburg - Nelspruit (of sabie/hazyview/graskop/…)
Dag 3 Nelspruit
Dag 4 Nelspruit
Dag 5 Nelspruit - Sabie sand
Dag 6 Sabie sand
Dag 7 Sabie sand
Dag 8 Sabie sand - Swaziland (i.v.m. de anders lange reisafstand)
Dag 9 Swaziland - St. Lucia
Dag 10 St. Lucia
Dag 11 St Lucia - Durban
Dag 12 Durban - Porth Elizabeth (vlucht)
Dag 13 Porth Elizabeth - Knysna
Dag 14 Knysna
Dag 15 Knysna - Stilbaai (huis van vrienden)
Dag 16 Stilbaai
Dag 17 Stilbaai - Hermanus
Dag 18 Hermanus
Dag 19 Hermanus - Stellebosch
Dag 20 Stellenbosch
Dag 21 Stellenbosch - Kaapstad
Dag 22 Kaapstad
Dag 23 Kaapstad
Dag 24 Kaapstad - Amsterdam

Hoi bertjesol, jullie route lijkt me prima te doen en ook redelijk rustig qua reistempo ondanks dat je toch van Johannesburg naar Kaapstad gaat. Een verademing ten opzichte van een hoop andere schema’s die je weleens voorbij ziet komen… :wink:

Vraag 1: wij zochten in 2015 ook een eenvoudige, niet al te dure plek om te overnachten na onze aankomst op het vliegveld. Het enige dat je wilt na zo’n vlucht is een goed bed en de volgende morgen een goed ontbijt. Sunflowers Guesthouse voldeed in dat opzicht prima aan onze verwachtingen en zou ik zeker aanbevelen. Bovendien ook dicht bij het vliegveld. Nog relaxter zijn de hotels direct aan het vliegveld maar hier betaal je dan ook een stevige prijs voor.

Vraag 2: Ik zou persoonlijk niet in een stad als Nelspruit gaan zitten als de schitterende natuur zo dichtbij is. Als je alvast wilt proeven van wat je in de Sabi Sands te wachten staat zou je 3 nachten in het Kruger Park zelf kunnen overnachten en zelf met je eigen auto op zoek gaan naar wild, super gaaf! Maar je zou ook 3 nachten bij bijvoorbeeld Kurkula Lodge kunnen verblijven. Op die manier kun je genieten van de schitterende natuur van het Balule Nature Reserve, grenzend aan Kruger maar ook uitstapjes maken naar Kruger zelf, de Blyde River Canyon, de Panorama Route etc. Bovendien van Nederlandse eigenaren. Wanneer gaan jullie? In verband met de beschikbaarheid van accomodaties in Kruger etc.

Succes!

Gr. Michel

De eerste goede tips zijn binnen! Bedankt.

Voordat we naar sabi sands gaan kiezen wij liever voor een accomodatie buiten het kruger. Is de kurkula de moeite waard als wij die dagen misschien veel op pad zijn? Het ziet er erg mooi uit inderdaad!

Wij zullen vertrekken vanuit Amsterdam op 4 oktober.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedoel ke Kurhula van Kim en Sander? Dat is echt Toppie met wild in hun tuin of aan de overkant van Olifants rivier of erin…heerlijk plekje. En Kim is ook een top kok ook. Go for it. Ben daar zelf geweest, geweldig

Die bedoelde ik inderdaad Annemieke. Zelf nog niet geweest maar de lovende recensies spreken boekdelen.

Ik kan je zeggen met eigen ervaring, is Toppie daar… Maar ga die nu wel boeken, want ze zijn vaak volgeboekt .

Haha kan het nu bijna niet meer overslaan [emoji16]

Nu ben ik toch wel benieuwd waar in sabi sand jullie gaan overnachten. Is een erg prijzig gebied.

Cheetah plains heet het

Die moet inderdaad erg mooi zijn !

Probeer Penzulu tree lodge of http://www.calaosafaris.com de laatste heeft gunstige prijzen ook

Bedankt voor de reacties, we komen steeds een stukje verder :slight_smile:

Vanuit Sabie Sand willen wij terecht komen in St. Lucia. Heeft iemand ervaring met deze route in 1 dag te rijden?

De reden dat we dit overwegen is dat wij niet de tijd hebben om meer dan 1 nacht in Swaziland te verblijven. Om dan te overnachten in Swaziland en dus eigenlijk 2 dagen erover te doen naar St. Lucia trekt ons minder, dan maar 1 dag flink wat afstand afleggen. Voorop moet natuurlijk staan dat dit veilig en goed te doen moet zijn in 1 dag.

Dus eigenlijk vraag 3; is deze trip in een lange dag te rijden (voor donker binnen)
En wieweet zijn er nog goede tips voor een accommodatie in of nabij St. Lucia.

Helaas is die trip veel te lang, dus een overnachting is echt een must

als jullie onder Swazieland willen rijden, kan, maar er rijden daar heel veel mijn auto.s en is een gevaarlijke weg en echt door rijden is vaak niet mogelijk,

En heeft er nog iemand tips voor een nacht in swaziland + een leuke ochtend activiteit?

Ligt er een beetje aan hoe je Cheetah Plains verlaat denk ik. Als je vervolgens door Kruger rijdt en via Crocodile Bridge Gate het park verlaat zou ik Hlane Royal National Park aanraden. Hier kan je dan de volgende ochtend nog een georganiseerde game drive of game walk doen en vervolgens vertrekken richting St. Lucia. Als je niet meer door Kruger rijdt of Kruger verlaat via Malelane Gate zou ik Mlilwane Wildlife Sanctuary aanraden. Hier kun je mountain bikes huren of wandelen tussen het ongevaarlijke wild, wel leuk ter afwisseling denk ik.

Succes!

Gr. Michel