Hallo ik ga 10 dec voor 10 dagen naar Nepal ben al wat ouder dus trekking zal niet zo goed meer gaan .
Wie heeft er wat goede tips wil wel graag met een binnenlandse vlucht de Mount Everest zien gr Piet
Ik was in het regenseizoen in Nepal, dus over binnenlandse vluchten met uitzicht kan ik je niet adviseren…
Je bent 10 dagen in Nepal, en je moet voor jezelf bepalen of je veel verschillende plekken wilt zien en lange reisdagen voor lief neemt (of kiest voor binnenlandse vluchten), of dat je wilt blijven in de buurt van KTM. Aangezien de titel van de post suggereert dat je bij KTM wilt blijven, ga ik die vraag maar beantwoorden ![]()
Je kan verblijven in KTM in het drukke Thamel, en daarvandaan een aantal wandelingen maken als beschreven in de Lonely Planet. Je bezoekt daarbij de Monkey Tempel, en je kan daarvandaan naar Durbar Square lopen. Tevens kan je uitstapjes maken naar Patan, Pashipatunath, Boudanath en Bhaktapur.
Zelf was ik de drukte in Thamel echter heel snel zat, en ben ik verhuisd naar de Tibetaanse wijk Boudanath. Echt een aanrader! Ook in Bhaktapur heb ik een paar nachten overnacht.
ZIe hier mijn verslag: IkReis - Kathmandu bezienswaardigheden: de mooiste tempels in Kathmandu
Je kunt een mountainflight boeken vanuit Kathmandu. Je vliegt dan langs Everest en weer terug naar Kathmandu. Erg de moeite waard! December is een goede tijd hiervoor. Ik was vorig jaar in nov/dec in Nepal en heb een trekking in het Everest gebied (Khumbu) gedaan. Rond Kathmandu en de lagere heuvels hangt wel een sluier waardoor je de Himalaya vrijwel niet ziet, maar in Khumbu is het kraakhelder. Als je daar rondvliegt zul je waarschijnlijk een schitterend uitzicht hebben op Everest en alle andere toppen in de buurt.
Een paar dagen naar Nagarkot is ook altijd leuk. Een prima omgeving om te wandelen.
Heb inderdaad een geweldige vakantie gehad.
Veel gezien uitermate vriendelijke mensen.
Mountainfligth was schitterend heel helder weer gehad.
Nou ja was zo geweldig dat ik gewoon weer terug ga.