Gewoon de vluchtdata. Het maakt niet uit wanneer je Rusland in en uitgaat, als het maar binnen de toegestane data is die op je visum staat.
Overigens graag gedaan hoor.
Gewoon de vluchtdata. Het maakt niet uit wanneer je Rusland in en uitgaat, als het maar binnen de toegestane data is die op je visum staat.
Overigens graag gedaan hoor.
Bedankt nogmaals! Ik ben gister geweest en alles is volgens mij goed gegaan. Volgende week kan ik mijn paspoort weer ophalen is mij verteld. Ik stond al met de pinpas klaar maar hoefde niet te betalen voor het visum! Ik denk omdat het bij mij om een humanitarian visa gaat.
Vanuit de organisatie wordt zelfs die ene nacht in Moskou voor mij vergoed! Weliswaar in een hostel genaamed Napoleon. Iemand ervaringen mee?
Spannend Echo, mooi dat alles toch goed verlopen is. Ik heb even de cheesy site van Napoleon bekeken. Enige wat ik erover kan zeggen is dat wat mij betreft de locatie goed zit. Je zit niet naast het Kremlin, maar daardoor ben je gedwongen wat meer van Moskou te zien dan enkel de tourist-traps, maar ook weer niet te ver weg. Het is niet zo dat je een uur kwijt bent om bv bij het kremlin te komen.
Lijkt me een interessante regio, Tuva, kijkend naar de historie en de religie. Ik wil sowieso nog deze zomer een plek met boeddhisme bezoeken in Rusland, maar dat ultra-orthodoxe lijkt me ook wel wat. Tuva lijkt me echter niet al te gemakkelijk te bereizen. Leuk dat het zo voor je georganiseerd wordt. lijkt me een heuse beleving te worden.
Laat je het ons nog weten als je iets gevonden hebt in Tuva? Waar ga je eigenlijk naar op zoek?
Dankjewel Rudimentair,
Ja met een beetje geluk zijn er nog meer buitenlandse vrijwilligers die Moskou ook willen bekijken, dus dan ben ik ook niet in mijn eentje om alles uit te zoeken.
We gaan op zoek naar de resten van voornamelijk nomadische volken die daar hebben gewoond, onder andere de Skythen/Scythen. Graven, tijdelijke nederzettingen en rotskunst is nog zo’n beetje wat er van over is. Daarnaast is er nog gelegenheid voor excursies en dergelijke waar ik ook zeker gebruik van ga maken!
Cool, dat zijn toch die lui met grafheuvels?
Ik zie dat je vroeg in de ochtend moet vertrekken. Ik neem even aan dat je niet de taxi neemt naar Belorusskiy Vokzal/station om op de express trein te stappen naar het vliegveld. Houdt er rekening mee dat de ochtendspits in de Metro erg druk is. Plan voor de veiligheid 20 minuten in voor het instappen en 20 minuten voor het uitstappen van de metro. Verder is de metro niet echt vriendelijk voor bagage (ook nie voor invaliden en ouderen), dus als je echt veel meeneemt moet je misschien toch een taxi overwegen.
Koop op het vliegveld (of op de website) een retourkaartje voor de trein om tijd te besparen op de dag van vertrek. De kaartjes zijn voorzien van QR codes waarmee je het perron op kan komen, maar ook af! Gooi je kaartje dus niet weg zodra je bv de trein verlaat anders kun je niet van het platform af komen. Op het station staat duidelijk in het Engels aangegeven waar je de Express kunt vinden,
Ja klopt, grafheuvels maar ook andere soort graven geloof ik, maar daar kom ik nog wel achter.
Ik heb wel bagage bij me dus misschien neem ik wel een taxi. Naar het hotel is niet zo erg want ik denk dat ik dan ook de taxi kan delen met anderen. Is het duur de taxi in Rusland?
Handige info verder, thanks!
Ik ga morgen de prijs voor je checken. Moet er toevallig morgen iemand oppikken ![]()
Nou ben vandaag naar het consulaat geweest en heb de visa in de pocket!
Erg blij dus. Er zit geen foto op de visa, maar er staat “geldig zonder foto” op de plek waar de foto zou moeten staan. Denk dus dat dat wel goed zit? Hij zit immers in mijn paspoort geplakt.
Hartstikke mooi Echo. Ik heb er ook geen foto opzitten, wel wat lettertjes als ik het me goed herinner.
Taxi kostte trouwens 400 Roebel (nog geen 10 Euro) voor ongeveer dezelfde afstand die jij zult moeten gaan afleggen.
Er zijn minstens 2 taxi stands, 1 dichtbij de metro en 1 aan de kant van de ingang van de AeroExpress.
Ok dankjewel! Dat is nog wel te doen.
Check trouwens nog even goed wat er op je visa staat. Gebruik desnoods Google translate. Op mijn paspoort hadden ze namelijk mevrouw geplaatst ipv de heer. Dat had me flinke problemen kunnen opleveren als ik het niet gechecked had.
Okay zal ik even doen!
Zoals beloofd nog even een bericht over hoe het gegaan is.
De heenreis was verwarrend en mijn bagage was ook nog eens zoekgeraakt tussen Kiev en Moskou (ik weet al hoe dat komt; mijn vlucht vanuit Amsterdam was vertraagd en natuurlijk kon ik pas inchecken voor mijn vlucht naar Moskou in Kiev). Ik moest rennen en ze hadden wsl geen tijd meer mijn bagage over te doen. Die zouden ze dus naar Abakan sturen, maar dat heeft nog 1,5 week geduurd.
Vanuit Abakan was het nog 5 uur met de bus naar locatie, het ligt vlakbij Turan in Tuva. We verbleven echt in een soort militair kamp. Ik heb veel vrienden gemaakt en de omgeving was echt geweldig. De opgraving was niet bijzonder spectaculair maar een leuke ervaring om te zien hoe de Russen dat nu aanpakken.
Achteraf had ik nog een middag en nacht in Moskou. Ik ben vanaf het vliegveld met vrienden die ik in het kamp gemaakt had (voornamelijk Tsjechen) met de bus gegaan en toen de metro.
's Nachts had ik een hostel overnachting in Napoleon, en moest ik vroeg de metro hebben (1x overstappen) en dan de express trein naar het vliegveld. Was best goed te doen, maar denk ook dat het wat makkelijker was want het was weekend.
Voor foto’s kun je de volgende pagina’s bekijken:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151778401916154.1073741832.546231153&type=1&l=0e948fd0a2
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151779300411154.1073741833.546231153&type=1&l=10b29fb85c
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151779357886154.1073741834.546231153&type=1&l=cccd716c79
Bedankt voor alle hulp nog!