Hallo,
We willen in sept / okt 6 weken naar Borneo. Kan iemand me vertellen of 6 wkn goed te doen is als we alles met de bus en boot willen doen? Of kunnen we beter een binnenlandse vlucht nemen?
Heeft iemand nog tips over Borneo? Als ik zo één en ander lees, is het Maleisische gedeelte beter te bereizen dan het Indonesische gedeelte, klopt dat? Of is 6 wkn te lang omdat het één en al jungle is en op elkaar lijkt?
Alvast bedankt voor de info.
Christel
Hi Cristel,
In 6 weken kun je veel doen. Of het genoeg tijd is, hangt af van wat je allemaal wil zien en hoe lang je overal wil blijven.
Ik zou wel gebruik maken van binnenlandse vluchten. Dat doen de locals ook. Veel plekken zijn over land moeilijk te bereiken. Je kan beter 2 uurtjes vliegen, dan 10 uur lang in een hobbelende bus.
Zelf ga ik binnenkort 3 weken naar Borneo en ik heb 4 vluchtjes geboekt.
Groetjes,
Marielle
Hoi Christel,
Wij zijn afgelopen zomer naar Maleisie geweest. Zowel schiereiland als Borneo. In 4 weken tijd Borneo van Kuching naar Sandakkan en paar plaatsen op West-Maleisie. Op onze site kun je lezen wat we gedaan hebben: gerbenenyvonne.waarbenjij.nu
We hebben alles met het openbaar vervoer gedaan (bus en boot) behalve het vliegen van en naar Borneo. Wij wilden niets vastleggen en dan zijn de vluchtjes ter plekke toch nog redelijk prijzig. Stukken duurder dan de bus in ieder geval. Maar het hangt natuurlijk af van je tijd en portomonee. Heb je nog meer vragen stuur me dan even een berichtje. Groetjes Yvonne