Tips om volgend seizoen zelf te ondernemen per huurauto

Beste lezers,

Zelf er op uit gaan zonder een volle touringbus…auto huren en zelf verkennen,kom maar deze winter met jullie ervaringen/ideeen

Ikzelf bijt de spits af,en dan met name Side en omgeving,sta graag open voor tips en ervaringen in andere gebieden.

De auto huur je in Alanya en verkend de stad,burcht,haven.
Vervolgens een uurtje naar Manavgat(op maandag en donderdag de grote markt)en natuurlijk een bezoek aan de waterval.

Vervolgens naar Side,het centrum,daarna naar het theater van Aspendos.

Richting Antalya(uurtje rijden)daarvoor afslaan naar rechts naar Perge(opgravingen)

Antalya binnenkomend direct naar rechts op de rotonde en dan de richtingaanwijzers volgen naar de Duden waterval,vervolgens naar het centrum(grote markt en oude stad’‘kaleci’’

Een hapje eten in de talloze restaurantjes aan zee in de wijk Lara(op de terugweg)met nog een bezoek aan Karpuskalderon waterval ter plaatse.

Indien je vroeg vertrekt is dit in 1 dag te doen

En heb je nog tijd over in Antalya. De Kurşunlu watervallen liggen ook in de buurt en zijn zeker een bezoekje waard.

http://www.wereldwijzer.nl/images/userpictures/thumb/5/2b261a60d85670b5119c9bf6b516d196_5017.jpg?dl=1225611952

Omgeving Kusadasi:

Huur de auto en ga zelf naar Cesme, een havenstad(ong 200 km rijden) waar niet alleen de weg erheen een belevenis is, maar het stadje, het kasteel, maar vooral de serene stilte er oorverdovend is…(en niet te vergeten hoe gebruik te maken van de tolwegen hihi)

Ga naar Söke, de markt daar, rijd dan door naar het Bafameer, via Dydema, Milete en Priene weer terug

Naar Efeze, maar dan zelf, huur er een gids, en ga de hangende huizen in(de herenhuizen, volgens mij nog niet publiek, maar alleen te bezichtigen met een prive gids) Niet goedkoop, maar zo bijzonder. Wij zijn er al meerdere keren geweest, maar hoorden van deze gids allerlei andere dingen!!

Ga naar het Stoommuseum, (doe dat eventueel met de trein vanaf Selcuk) en reis dan in die omgeving rond om ergens heerlijk te gaan bbqen.

Bezoek Izmir of Aydin, vergeet zeker Sirince niet

Ga via Davutlar naar het Millipark: Schitterend om te wandelen, zwemmen in azuurblauwe zee

Maar ga dan zeker bij de kleine strandjes onderweg naar Ozdëre eens kijken, waar je de originele turkse gastvrijheid nog vind, omdat er bijna geen toeristen komen, alleen mensen die er een 2de woning gekocht hebben…

Teveel om op te noemen, dit is slechts een klein gedeelte van de dingen die er in die omgeving te doen zijn.

goed om te lezen over het huren van een auto.
wij gaan over 3 weken naar Lara Titanic Resort en willen eigenlijk nu ook wel een keer een auto huren. Ik begrijp dus dat het goed te doen is?
Tot nu toe zijn we alleen met de Dolmus gegaan, graag hoor ik van jullie wat het ongeveer kost per dag en is het beter om met euro’s te betalen?

Wij hebben ook regelmatig een auto gehuurd, maar dat was in Alanya, maar nu denk ik dat die prijzen niet zoveel zullen verschillen. Wij betaalden 25 euro voor een middenklasse auto met airco. Je kon ook een jeep krijgen voor die prijs. Dat was dan voor 24 uur en daar zat de banden- en glasverzekering bij inbegrepen. Daar moet je altijd wel op letten dat je dat er bij doet. Het enige dat was kostbaarder is, is de benzine. Die was vorig jaar nog duurder dan hier in Nederland, maar ik weet niet wat de benzineprijzen dit jaar doen in Turkije…

Bedankt voor de snelle reactie. Ik had juist begrepen dat de benzine juist niet duur was, goed dat ik het nu weet. Maar het lijkt mij wel veel beter om zelf daar te rijden, hebben we vorig jaar ook in Spanje gedaan en beviel ons erg goed.

Krijg je dan ook een kaart? Of is de wegwijzering goed aangegeven?