Ik ben van plan om deze zomer een trip langs de Turkse kust te doen.
We hebben onlangs een heuse snorkelset gekocht die smeekt om gebruikt te worden en bovendien wou ik altijd alle Griekse sites langs de westkust van Turkije bezoeken. Ik hoop dat de streek dan ook deze twee verwachtingen kan inlossen.
Ben van plan om van Istanbul naar Bodrum te ‘gaan’ in 2 weken. Doenbaar? Met ‘gaan’ weet ik nog niet precies hoe : een auto huren (klinkt allemaal verschrikkelijk duur, de meeste sites die ik bezoek gaan zelden onder de 500 euro voor 2 weken), ik hoor heel goeie dingen van het openbaar vervoer, maar kan ik daarmee wel alle sites / campings en ‘verlaten’ strandjes bereiken? Of zijn er nog andere manieren, is liften te doen in Turkije?
Alle tips, voorstellen en bedenkingen zijn welkom!
De bussen zijn ook heel goed te doen, autohuur hebben wij heel veel gedaan, maar geen idee hoe dat gaat als je niet begin en eind gelijk hebt(zeg maar…)
Maar met bussen van plek naar plek: ZEKER goed te doen!!!
Over het algemeen kun je bij de grotere auto-verhuurders (Hertz,Alamo, Budget) de auto ophalen en inleveren in een andere plaats. (Soms tegen betaling, en vaak alleen bij luchthavens)
Auto huren in Turkije is vrij duur. Openbaar vervoer goedkoop en zeer goed. Lange afstanden met de gewone bus. Plaatsreservering vooraf te kopen op busstations of bij bureautjes in grotere dorpen of stadjes. Tussen dorpen rijden er dolmussen. Deze komen ook in de buurt van pensions, hotels en campings, ze stoppen wanneer je wilt, dus ook bij afgelegen strandjes. Taxi’s zijn ook goed betaalbaar, let (m.n. bij toeristenplaatsen) op dat overdag de meter op Gundus (dagtarief) staat en niet op gece (nacht).
Goede reis toegewenst