Tips om goedkoop van en naar Turkije te bellen

Even een grote schop met een klein vraagje. Lebara vind ik een beetje duur op het moment en ik wil graag weten of dat belbob een beetje betrouwbaar is. Onze vaste lijn is van ziggo dus ik neem aan dat dat dan ook gewoon kans ondanks dat het geen kpn is? Thanks!

Ja kan gewoon en is echt betrouwbaar
mijn ouders bellen me altijd via belbob en ik mijn man ook als ik in NL ben

Hai Allemaal,

Ik heb een nog goedkopere site gevonden om naar TR te bellen. Belpiraat. Daar bel je voor 0.02 cent naar mobiel :).

Het nummer hiervan is 0900-0197.

lycamobile is 1ct per minuut van mobiel naar mobiel

Klopt dat wel? Dan moet de ontvanger ook een lycasimkaart hebben toch? Ik bel namelijk ook met mijn lycasimkaart naar een mobiel in Turkije en ik betaal rond de 0,09 cent.

Volgens mij is het nu weer 9 cent. Vorige maand was er een actie toen was het 1 cent. Nu is het alleen naar vast in Turkije 1 cent.

Oooh vandaar! Ik snapte het al niet want vorige maand belde ik ook veel met lyca en toen ging mn beltegoed echt heel sloom ik was zo blij! Het kon ook niet voor altijd zo zijn :frowning:

Jammer genoeg is die actie weer over al denk ik dat hij nog wel een keertje komt. Er is nu geloof ik wel een actie dat je nog meer beltegoed krijgt als je opwaardeerd. (20=50 en 10=22,50)

Hi, ik ben nieuw hier, maar je kunt een gratis simkaartje van Lyca Mobile aanvragen op internet en die belt supervoordelig naar het buitenland.

Voor turkije is het normaal 8 cent per minuut, maar vaak hebben ze acties dat het maar 1 cent per minuut kost. SMSen is ook supergoedkoop!

Daarbij komt dat als je 10 euro beltegoed koopt bij Lyca, je er 20 euro voor op je prepaidkaart krijgt. Hier kun je enorm lang mee doen :slight_smile:

Nu in januari hadden ze zelfs de actie 20 euro kopen = 50 euro krijgen.
Hoop dat jullie er iets aan hebben…

Vectone is nog goedkoper. Dat is 0,01 cent naar turkije en ook mobiels. Met start tarief van 19 cent. Maar als je met 20 euro opwaardeerd dan kan je ook via sms wereld nog wat instellen en dat valt dat starttarief weg waardoor je zo goed als bijna onbeperkt kan bellen. Echt ideaal. Alleen een nadeel van vectone is dat wanneer ze je bellen op je vectone nr bellen dat dat niet altijd goed gaat. Mijn askim kreeg laatst een man aan de telefoon en vaak niet te bereiken maar het bellen zelf gaat echt fantastisch aangezien ik eerst lebara had en echt veel duurder was. Nu loop ik helaas wel met 3 telefoons rond omdat askim het moeilijk vind om naar mijn normale nl nummer te bellen en hij niet naar mijn vectone kan bellen en op de een of andere manier altijd naar mijn lebara belt. Maar goed mocht je een wat slimmere askim hebben is vectone voor mij nu iniedergeval het goedkoopst.

Vectone oh top even kijken wat dat is! Askim belt mij altijd op mn nl mobiel en ik bel hem met lyca. Miss is dit wat!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Wereldwijzer App

**

Heey iedereen,

Ik weet niet of het hier al ergens vermeld staat maar ik wilde even iets met jullie delen…

ik heb via www.vectone.nl een simkaartje aangevraagd ( gratis aanvragen binnen paar dagen heb je thuis)

hier heb je speciale turkije bundels. deze kosten 20 euro en daarmee kun je 1000 minuten naar een turks nummer bellen ( mob en vast )

dit houdt in dat je 2 cent per minuut betaald ofzo… voor mij en mijn vriend is dit een ideale oplossing… gelukkig kunnen wij ook whatsappen, tango en viber gebruiken… maar als we echt even goed willen praten met goed bereik… dan stuurt hij mij een berichtje schat bel me even en dan bel ik hem met dat nummer…

opwaarderen doe je trouwens gewoon via de laptop… hoe wil je het nog makkelijker krijgen…

HOPELIJK… maak ik veel mensen hier blij mee…

Liefs,
**

EXCUUS…!! het stond er dus al

De Turkije en wereld bundel can vectone zijn dus niet meer :'(. En nu? Hoe bellen jullie nu?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Wereldwijzer App

Ik zal jullie een super goede tip geven : Ik heb een vriend uit turkije en ik bel hem via een cobra kaart als je een cobrakaart koopt van 5 euro heb je 750 belminuten en dit is als je naar mobiel belt. Als je een cobrakaart van 10 euro koopt heb je 1500 belminuten als je naar mobiel belt voor vast weet ik het niet want daar bel ik nooit naar maar het is echt heel goedkoop !! Maar volgens mij kan je deze kaart alleen gebruiken bij een lyca simkaart. je belt eerst een lokaal nummer en dan een pinnummer en dan de nummer waar je naartoe wilt bellen.

Werkt die cobra-kaart ook vanuit België?

ik zou het niet weten maar je kan dat vast wel in de winkel vragen.

Wanneer je gebruik wilt maken van zogenaamde call-through telecoms, zoals Belpiraat, kijk dan ook eens even op

http://vergelijk0900.nl/goedkoop_Turkije_bellen.

Hier staan namelijk een heleboel van deze aanbieders. :smile:

Het goedkoopste en dubbel makkelijk is een Nederlands of Belgisch telefoonnummer nemen op je Turkse vaste telefoon of Turkse mobiel. Dat nummer kan je kopen op http://www.wereldnummers.nl Je Nederlandse of Belgische telefoonnummer wordt dan doorgeschakeld naar jouw Turkse mobiel. Je betaald dan 3 cent per minuut voor gesprekken wanneer hij naar een vast nummer staat, 4 cent naar een Turkcell Mobiel nummer en 6 cent naar andere mobiele nummers. Wanneer je een VoIP account hebt (bijvoorbeeld JustVoip) dan kun je ook daar naar doorschakelen en zijn inkomende gesprekken helemaal gratis. Vrienden en familie in Nederland kunnen gewoon je Nederlandse nummer bellen, wat in Nederland tegenwoordig meestal gratis is wanneer je een abonnement hebt, ook vanaf je mobiel.

Om naar Nederland te bellen zijn er 2 mogelijkheden: je belt en hangt op of Whatsappt met de vraag of ze jouw bellen op je Nederlandse Nummer.
Je kan ook een Turks telefoonnummer kopen bij wereldnummers.nl en dan bel je deze vanaf je Tukse telefoon. Je betaalt dan lokaal tarief + 2 cent naar vaste nummers in Nederland en 6 cent naar mobiele telefoonnummers. Je moet dan wel voor je belt de bestemming steeds wijzigen, dan kan via je login op de website en werkt direct (kan ook met je smartphone). Daarmee kan je dus niet alleen Nederland, maar ook de rest van de wereld goedkoop bellen