Wie heeft er tips over NYE in Sydney? Ik kom 28 december aan in Sydney, heb een hotel in Darling Harbour geboekt. Ik wil natuurlijk het vuurwerk spektakel meemaken. Moet ik al vroeg op pad voor een mooi plekje of valt dat wel mee? Zie ik het ook vanaf Darling Harbour? Welke plaatsen kan ik naar toe? Als ik nog op stap wil na het vuurwerk, waar kan ik dan naar toe binnen de stad? Heb ik kaarten nodig? Waar kan ik deze bestellen?
Wie zijn er ook met NYE 2011 in Sydney? Zou het leuk vinden om mensen daar te ontmoeten.
ik kom op 19 december 2011 aan in Sydney voor NYE!
Van wat ik tot nu toe heb begrepen van andere, dat je al heel vroeg op pad moet gaan om een goed plekje te hebben om te staan. Ikzelf zie wel wat ik ga doen, ik ben niet zo van het vooruit plannen (behalve het hele backpackavontuur )
Ik ben zelf 2008/09 met oud en nieuw in Sydney geweest. Wij zijn om 19.00 uur naar het water gelopen en stonden vlak naast de brug. Wij zijn daar gebleven tot het einde en konden het perfekt zien. Daarna naar huis lopen was een hel omdat iedereen dezelfde kant op liep. Je kunt ook een feest met vuurwerk vooruit boeken is goed op internet te vinden. Het kost ons anderhalf uur om weer thuis te komen en we zaten in de stad.
Ik ben Sandra 29 jaar en ga eind december naar Australie voor een half jaar. Ik wilde echt perse nieuwjaar daar meemaken, maar mijn verlof kan echt pas half december in gaan, dus kan pas eind december vliegen. Omdat ik dit nu allemaal weet heb ik nog niet geboekt en kom er nu achter dat alle hostels in die periode al vol zitten!
Heeft iemand een tip waar ik nog kan zoeken?
Ik heb wel een hostel gevonden aan het strand in Sydney, maar moet wel verplicht 7 dagen boeken daar. Op zich wel fijn om daar even tot rust te komen, maar kom je vanuit daar makkelijk naar de brug en terug?
Ook heb ik begrepen dat je 's middags al vlakbij de brug plaats moet gaan nemen, maar aangezien ik daar dan net 2 dagen ben weet ik niet of ik al iemand ken, dus wil graag via deze weg al mensen vinden om daar gezellig te meeten, zodat ik niet in mijn eentje daar op het grasveld zit te wachten op het vuurwerk.
Als iemand nog tips voor me heeft (ook voor een vliegreis trouwens en bij welke maatschappij) dan hoor ik het graag!
Ik wil graag 27 december vertrekken naar Sydney, kom er dus de 29e aan. Ik heb nog geen hostel kunnen boeken helaas. Ik weet pas sinds deze week dat ik eind december kan gaan, maar alle hostels zitten vol zo te zien. Jij hebt een hotel begrijp ik? Is dat niet ontzettend duur?
Ik wil idd natuurlijk ook vlakbij de brug plaatsnemen en daar nieuwjaar vieren. Het lijkt mij ook leuk om al mensen via hier te ontmoeten, want ik ben daar dan pas net en nieuwjaar in je eentje vieren is ook zo saai he!
Ik heb zelf ook een oproepje geplaatst hier, maar dacht zal ook even op de jouwe reageren. Als jij misschien tips hebt voor een vliegreis of hostel rond die tijd dan laat maar weten.
Ik ben zelf iig 29 jaar en ga een half jaar rondreizen. Ik ben flexibel en wel in voor een feestje.
Groetjes Sandra
Het kan zijn dat je geen hostel meer vind op internet omdat de meeste hostels alleen verhuren voor langere tijd dus 8 a 10 nachten. Als je dit tijd heb moet je de hostels rechtstreeks mailen. Het is wel raadzaam om nu al te gaan boeken want het loopt vrij snel vol omdat de Ozzies ook vakantie hebben.
Ik was afgelopen jaar met NYE in Sydney, geweldig! Echt jaloers dat jullie gaan. Wij waren door vrienden in Australie op een leuke plek terecht gekomen met een perfect uitzicht op de harbour bridge. Het heet: Balmain Park! Alleen australiers komen daar en er hangt een goede festival sfeer. Het voordeel is ook dat je eigen eten/drank etc mee mag nemen (dit kan in botanical gardens niet en hier staat een mega rij vanaf 10 u sochtends). Echte aanrader dus!!
Hey Anne,
Bedankt voor de tip, ik heb even op de site gekeken die Kees me heeft doorgegeven, hier staan alle parken op. In Balmain zijn diverse parken. Kun je voor mij is op de link van Kees kijken en aangeven waar je pricies gezeten hebt? Hoe laat zijn jullie daarheen gegaan? Ik zit zelf in Darling Harbour. Ik heb er heel veel zin in, dat is zeker
Ik zit met NYE ook in Sydney. Volgens de globale planning kom ik op 25 december aan in Sydney. Slaap dan t/m 2 januari in het Wake Up Hostel. Heb een maand geleden ofzo geboekt en er was volgens mij nog plek zat. Wel moet je minimaal een week reserveren, maar dat lijkt me in een stad als Sydney geen straf:)
Ik ben ook in Sydney met oud en nieuw. Heb een 2 maanden geleden een hostel geboekt vlakbij Albert Park (een van de weinige waar je niet direct 7 of 10 nachten moest boeken). Er zijn nog wel hostels te boeken, maar inderdaad verplicht met lange periode. Uiteraard ben je niet verplicht om dan te blijven, maar toch…
Veel succes en misschien zie ik je wel ergens op de harbour bridge ;-):dag:
Ja, ik dacht op tijd te zijn door in juli een reis en hostel te boeken, maar dat bleek veel te laat! :mad: Maar gelukkig is dat wel allemaal goed gekomen, heb mijn reis en hostel inmiddels geboekt.
Nu nog maatjes om daar nieuwjaar mee te vieren
Hoe lang ga jij reizen? en ben je daar ook alleen? Ik weet ook niet wat het beste is hoor, om daar mensen tegen te komen of om hier al proberen contacten te leggen. Ik probeer het allebei maar en zie wel.
Mss tot spreeks dan :dag:
Groetjes Sandra
Dat probleem heb ik nou ook ik denk dat je in Australie ook mensen tegenkomt maar het is wel leuk om te kijken of je het een en ander kunt combineren toch? Ik kom de 29e december terug uit Nieuw Zeeland naar Sydney. Ik reis ook alleen, jij ook? Nou, misschien dat we anders gewoon een borrel moeten doen in Sydney de 29e :teeth:
Die borrel is goed! Dat lijkt me wel gezelli. Ik zit aan het strand :vak02: dus als je een keer uit de stad wil ontsnappen kan je bij mij komen surfen haha. Maar we houden contact over die borrel dan.
Groetjes Sandra
Ik ben jessica, 29 jaar en ga een halfjaar stage lopen in sydney hopelijk ook nog een minor volgen in melbourne en uiteraard afentoe ff rondreizen natuurlijk.
Tijdens oud en nieuw zit ik in wetstend backpackers. Ik vertrek 15 december voor een aantal dagen bangkok en vlieg dan door naar melbourne en wil dan met de auto naar sydney.:zon02:
Ik woon op dit moment ook in Sydney en blijf tot 5 jan! Ik kijk nu al uit naar NYE!! Het Wake Up hostel is een heel goed hostel en ligt naast Central Station dus je kunt alle kanten op! Je kunt ook het Jolly Swagman of Original Backpackers proberen, deze liggen allebei in Kings Cross (steenworp van de Brigde) en zijn ook goed! Succes!