Kerst en Oud&Nieuw in Sydney

Goedenavond allemaal,

Ik ben Sabrina, 18 jaar en vertrek op 13 december richting kuala lumpur om dan daarna de 21e in Sydney aan te komen. Ik heb daar tot de 28e een hostel waarvan ik hoop dat ik het kan verlengen!

Nu wilde ik even weten, hebben jullie ervaring met deze periode in Sydney? Waar kan je het beste heen en waar zijn de leukste plaatsen. Het is natuurlijk gezellig om met Nederlanders te vieren, maar ik ben ook op zoek naar de echte aussie feesten… Dus let me know!

Nog tips voor onderdak die periode? Of zit je er zelf en heb je nog een kamertje (of een bank oid) over of wil je me de stad laten zien?

Ik vlieg op 6 januari naar Perth om 3 maanden te studeren, dus als je nog tips voor me heb wat ik daar in de buurt kan doen… spread the word :slight_smile:

Bedankt! Kus Sabrina
http://members.lycos.nl/sabjetravels

wel ik zou zeggen zorg ervoor dat je iets boekt ver van tevoren tegen die tijd gaat iedereen en alles die kant op en gaan de prijzen ook omhoog !!! er is genoeg te doen en er zijn genoeg nederlanders te vinden :slight_smile: afgelopen jaar was het rond kers en oud en nieuw een graadje of 48 (op nieuw jaars dag)
de meeste mensen nemen een kijkje bij het vuurwerk bij het opera gebouw en daarna is er overal feest :slight_smile: !! en in perth is ook genoeg te beleven en te doen google gewoon even of neem een kijkje in een van de vele online travel journals !!! succes en veel plezier ermee

Eerste kerstdag is Bondi Beach een echte aanrader. Heel erg druk en een zeer rare gewaarwording dat je in je zwembroek en een kerstmuts kapot zit te gaan van de hitte op een strand. Zoals VL29 zegt moet je echt zorgen dat je accomodatie hebt tegen die tijd want Sydney puilt uit van de mensen. Het hostel waar ik zat tijdens de feestdagen was heet de Wood Duck Inn. In dit hostel zitten ook veel Nederlanders en zeker een aanrader. En ja tijdens nieuwjaar vuurwerk kijken in het park (de naam valt me even niet binnen). Ook hier moet je er op tijd bij zijn want het wordt echt druk. Dit omddat alleen hier vuurwerk wordt afgestoken.

Hoi,

wij zitten deze zelfde periode in Sydney. wij hebben met moeite in augustus n kamer kunnen regelen bij een B&B hotel/hostel (die maar 2 kamers hebben trouwens). De rest was allemaal vol. Vooral voor 30-12 tot 01-01 is t n probleem. Alleen de duurdere hotels zijn nog vrij (125 per nacht??)
dus als t je lukt zou ik maar ff gaan regelen wil je nog n kamer hebben in die tijd.

suc6

Rogier