Tips Noord-Marokko

Hallo ,

*Wij hebben gisteren (nogal impulsief) met Ryanair een ticket naar Fez geboekt voor de meivakantie (8 dagen). We gaan met onze 2 zoontjes van 4 en 6. Zonder kinderen zijn we al eens in marrakech en essaouira geweest en dat vonden we geweldig. Heeft iemand nog leuke tips voor ons ? We willen niet extreem veel rondrijden. Hoge atlas en woestijn lijkt ons erg mooi, maar te ver voor deze trip. Beetje bergen/woestijn, zou naast de steden, echter wel leuk zijn. Alle tips zijn welkom ! (ook leuke hotels, dorpjes etc.). Weet iemand of Chefchaouan, omgeving Midelt, Ifrane/Azrou of Moulay bouselham de moeite is ?

Alvast bedankt, nicole*

Hoi,

De plaatsen die je hier op noemt zijn zeker de moeite waard.Alleen in fez valt al veel te zien.Ifrane met de watervallen en azrou met zijn aapjes die zo rond lopen eventueel meknes.Dit ligt niet ver van fez en zeker ook de moeite waard. Ik zou zeker die plaatsen bekijken. Ik vond ze toen zeker de moeite waard.

Met vr gr patricia

Hoi Patricia,

Bedankt voor je reactie.

Meknes, Ifrane en Azrou dan toch maar doen, zo te horen. Leuk dat je het de moeite waard vond. Is ook allemaal dichtbij Fez zag ik.
Ben je toevallig ook in Chefchaouan, Midelt en aan de kust geweest en wat vond je daarvan ?

Groet, Nicole

Chefchaouen is ook een erg leuk plaatsje! Niet zo druk als bv. Fes en een leuke sfeer. Erg mooi met de blauw geschilderde huisjes en straten. Het is omgeven door bergen, dus je kunt er mooie wandelingen maken. De reis van Fes naar Chefchaouen vond ik ook zeker de moeite waard. Veel groener dan ik had verwacht en mis vooral het meer niet dat je tegenkomt!

Verder is mijn ervaring dat je behalve bij de restaurantjes niet zoveel lastig wordt gevallen als in de grotere steden. Mocht je van plan zijn daar heen te gaan dan heb ik nog een tip voor een goedkoop en schoon hotelletje/pension.

Hoi Monique,

Klinkt goed ! Gaan we wel naartoe denk ik. Kun je de naam van het hotelletje (evt. website ?) doorgeven ? Weet je toevallig ook waar het leuk wandelen is ?

Bedankt voor je info !

Groet, Nicole

De naam van het hotelletje is Yasmina Hotel. Ik kan helaas geen website van ze vinden. Als ik het kaartje nog vind en ze hebben een website dan zal ik dat later nog doorgeven.

Hier is in ieder geval het adres (hoewel je daar eigenlijk niet zo heel veel aan hebt met al die kleine kronkelweggetjes en geen straatnaambordjes):

12 rue zaida al-horra, Medina,

Chefchaouen , Morocco
Telephone+212 39 883118
[EMAIL=“yasmina45@hotmail.com”]yasmina45@hotmail.com

Mocht je iets meer willen weten over het hotel, op deze site kun je wat reviews lezen: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g304013-d1420368-Reviews-Hostel_Yasmina-Chefchaouen.html

De wandelingen is een goede vraag. Er is een leuk wandelingetje de berg op naar de moskee. Die begint net achter het watervalletje. Eenmaal bij de moskee aangekomen kun je het paadje nog verder volgen.

Verder zijn er in de bergen nog mooie wandelingen, maar ik had er helaas geen tijd voor. Eventueel zou je dat met een gids kunnen doen. Ik weet dat je uit verschillende routes kunt kiezen. Zo gaat de ene bijv. naar een meer en de ander naar een bergdorpje.

En nu ik dit zit te typen zie ik dat je waarschijnlijk al bent geweest… :slapen: Misschien heeft iemand anders er nog iets aan. Ben je toevallig nog in het hotel en Chefchaouen geweest?