Wij willen graag in februari naar Thailand. Alleen beschikken wij helaas niet over een al te grote beurs, kan iemand ons misschien wat tips geven over wanneer we het beste de tickets kunnen boeken? Ik kwam op het internet tegen dan er wel is winter aanbiedingen zijn, maar heb geen idee wanneer die beginnen en wat een goede prijs is voor een retourtje Bangkok.
Aanbiedingen vaak in september. Anders je abonneren op de nieuwsbrief van een aantal luchtvaartmaatschappijen. Wij vlogen afgelopen maart goedkoop door heen vanaf schiphol en terug naar dusseldorf te vliegen. Als je een beetje centraal in nederland woont is dat prima te doen.
www.ticketspy.nl daar zie je soms aanbieding voorbij komen van 450-500 euro retour, zelf vind ik rond de 700 euro een schappelijke prijs voor een directe vlucht. Onder 700 noem ik goedkoop, daarboven duur. Dit gaat dan wel om directe vluchten.
Op dinsdag zijn de tickets vaak goedkoper (aanschaffen op de dinsdag dus, niet per se vliegen op de dinsdag). En alles in de gaten houden en zo. Ik kreeg van de week een mailtje van Kras reizen, 10 dagen bali, vlucht en hotel + ontbijt, 675 euro…
Wat hier boven nog niet gezegd is :
Wanneer het echt om geld gaat, en niet zozeer om het aantal vlieguren, dan is 500 met een tussenstop ongeveer de prijs.
Je komt dan bij maatschappijen als Etihad (niets mis mee trouwens) en Egypt Air terecht.
Niet alleen last minutes. Vaak binnen 2 weken boeken en dan binnen 3 maanden de reis maken. Als budget een belangrijke reden is dan zou ik toch zeker kijken naar het goedkoopste ticket en me niet binden aan een bepaalde periode, tenzij dat niet mogelijk is.
tix.nl is een goeie site die je in de gaten kunt houden.
snel en overzichtelijk.
Reizen met een tussenstop is het voordeligste.
Emirates is een aanrader (via dubai)
scherpe prijzen maar comfortabel vliegtuig (a380)
Nadeel is een langere reistijd.
KLM heeft ook vaak acties (wereldweken)
Maar het ligt er aan wanneer je naar thailand gaat.
In de nl zomervakanties en in het thaise hoogseizoen dec-feb zijn de tickets het duurste.
Een goede site om vliegtickets te vergelijken is www.skyscanner.nl zij vergelijken kosteloos vliegtickets voor je en sturen je vaak door naar de website van de airline zelf. Ook voor het boeken van binnenlandse vluchten is het erg handig.
De app voor de IPad / iPhone is ook handig. Zo kun je bijv. Op de wereldkaart zien wat het per land kost om naartoe te vliegen.
Je kunt via een tweede optie (carscanner) vergelijken wat het huren van een auto kost. Erg leuk om mee te werken en verzekerd van de beste prijs.