Tips Moskou

Eind mei gaan mijn vriend en ik naar Moskou. Volgende week gaan we het visum aanvragen in den haag.
Heeft iemand nog tips waar we echt naartoe moeten die niet op het gebruikelijke lijstje staan van bezienswaardigheden?
En waar je goed en goedkoop kan eten? (ivm budget)

Hoi Britney,
Er zijn zat plekken in Moskou waar je relatief goedkoop kan eten. Ik ben er zelf niet bewust naar op zoek geweest, maar wat ik vooralsnog gezien heb is dat er hier vele ketens zijn die vriendelijke prijzen hanteren. Zo zijn er vele Sushi ketens (Moscoviten zijn er gek op), Italianen (zonde om daar te gaan eten zou ik zeggen, thuis kun je ook een pizza in de Super kopen), maar ook Russische, Oezbeekse etc.

Kijk op je eerste dag gewoon rond en je zult die ketens gemakkelijk spotten. Op de Arbat bv zitten er een paar. Neem My-My (spreek uit als Moo-Moo), met een grote koe voor de deur is deze keten gemakkelijk te spotten. Ze bieden Russische maaltijden in de vorm van een buffet. Erg goedkoop en je krijgt zo meer mee van de Russische keuken dan een pizzeria of een burger tent.

Ik ben benieuwt. Mn vriend en ik zijn beide lastige eters… Dus waarschijnlijk wordt het toch snel pizza ofzo… Maar ik denk wel dat we gaan kijken bij Moo Moo. En hopen dat we het lekker vinden :stuck_out_tongue:

Eten bij Kroshka Kartoshka! :thumbsup:

Ik ga over twee weken naar Moskou, spreken ze er redelijk engels bij restaurants? en zijn de menu’s in het cyrillisch?

Ik weet niet of het klopt, maar ik dacht dat ze wel engels praten in restaurants. Ik weet niet of de menu’s in het cyrillisch is.
Ik weet wel dat als je de metro etc neemt het wel in het cyrrilisch staat niet in het engels.

Er wordt maar weinig Engels gesproken, zelfs in restaurants. Het ligt eraan waar je heen gaat. Er zijn restaurants met Engelse kaarten, maar ook genoeg restaurants met alleen Cyrillische kaarten.

Fantastische tijd gehad in Moskou! wat een mooie stad is dat! Enne alles is goed gekomen hoor. Ze spreken er inderdaad weinig engels maar zolang je gewoon steekwoorden gebruiken en niet hele zinnen op gaat ratelen in het engels kom je er wel uit :slight_smile:
De metro was de eerste keer even zoeken maar daarna is het gewoon een kwestie van de naam vergelijken. Moet er wel bij zeggen dat de iPhone app van mtrip Moscow ons erg heeft geholpen. deze bevat een offline kaart van de hele stad en een duidelijke metromap en alle andere informatie die je eigenlijk nodig hebt over Moskou.

Jullie nog bedankt voor de tips over de restaurants!