Hoeveel geld heb je nodig voor een maand vakantie in Moscow?

Ongeveer hoeveel geld heb je nodig voor een maand vakantie in Rusland (Moscow)?

En ik snap dat dat ligt aan de verblijfsomstandigheden, daarom ga ik specifieke details geven over hoe en wat ik precies ga doen. Daarom vraag ik jullie om het antwoord voorzover mogelijk hierop af te stemmen.

• Je eet alleen 6 keer per week uit, voor de rest doe je de boodschappen gewoon in de supermarkt net zoals de meeste Russen.
  • Je verblijft in een 1 slaapkamers huurwoning, hoeft niet rijkelijk voorzien te zijn, maar wel met eigen toilet, en keuken. (Hoeft ook niet groot).
  • Je gaat met het openbaar vervoer gemiddeld 4 keer per dag (dwz twee aparte reisjes - heen en terug) over een afstand van 12 km (totaal per dag).
  • Je budget voor entertainment (kroegen, shoppen, sightseeing) is minimaal en je geeft niet meer dan 50 Euro uit per week.

Dus opgelet op de bovenstaande omstandigheden, hoeveel gaat een maandverblijf in de Russische hoofdstad kosten?

Voor de rest houd aub vliegreiskosten en visumkosten hier buiten, daar kan ik aparte cijfers voor krijgen.

Bedankt voor alle informatie, en Надеемся увидеть Вас в России ! :dag:

Dat ga ik even volgen want ik ben over een paar dagen in Moskou.
mijn indruk is dat uit eten gaan iets goedkoper is dan bij ons maar ook niet veel scheelt, openbaar vervoer is goedkoop naar onze begrippen (75ct voor Metro).

Het ligt eraan waar je wilt gaan eten, als je bijvoorbeeld in een Russisch/Oekraïens restaurant gaat eten ben je ongeveer net zoveel kwijt als in Nederland. Als je gaat eten bij Kroshka-kartoshka, Makdak, Pizza Hut etc. ga je ook ‘uit eten’ maar is het wel goedkoper :teeth:

Boodschappen - een aantal producten zijn in Moskou zeker duurder dan in Nederland, dus ik weet niet wat je normaal in Nederland uitgeeft? Het zal ongeveer hetzelfde zijn.

Openbaar vervoer -koop gewoon een kaartje voor de metro en laat er ritten opzetten, dat is niet echt duur.

Ik weet dat ik niet echt antwoord heb gegeven op hoeveel je nodig hebt voor een maand, maar is het idee dat je het allemaal cash meeneemt dan? Ik zou als ik jou was zelf met een budget komen en daar zien hoe het uitpakt - je zal het ook wel overleven met een avondje een ‘tosti’ of blini met nutella.

Maar je hebt er helemaal niets gezegd over de huurwoning prijzen. In dit geval een 1 slaapkamerswoning.

De eerste drie punten van je snap ik goed, en ik ben ook eens met die laatste stelling van je, ik ga er trouwens heen om het land te zien, niet fantastisch te gaan eten ;), dat kan ik trouwens doen in het eigen woonland :slight_smile: En met die duzienden euro’s die ik gespaard zou hebben van de reis kan ik ook dagelijks een 5 sterren restaurant in :wink:

Voor appartementen of kamers (studio’s) kun je bijvoorbeeld hier kijken:

Ik weet namelijk niet waar je van plan bent te verblijven, centrum of daarbuiten. Ik hoop dat je iets vindt, zo niet, laat het dan maar even weten. Dan help ik je en zal ik proberen te komen met wat prijzen.

De site die jij hier toont is helaas meer voor zeer korte huurtermijnen, en het betreft voornamelijk hotelkamers. Dat soort prijzen wil ik ook niet betalen al heb ik daartoe gespaard :slight_smile: Want dan is het geld snel op, en jij wilt juist als toerist of bezoeker de hand op de knip houden om veilig terug naar huis te kunnen :slight_smile:

Maar ik ga wel googlen, tegen de tijd die ik de reis echt onderneem zal ik vast iets geregeld hebben :slight_smile:
In de vorm van appartament, slaapkamer, of gedeelde woning, wat ook het moge zijn :slight_smile:

21+ nachten is zeer kort?

Maar goed, ik heb een Russische website voor je, ik weet niet of je daar iets aan hebt. Er staan goedkope kamers tussen, een paar voor bijvoorbeeld 160 euro per maand.