Tips/ideeen Queensland

Hallo allemaal,

Ik ga per november naar Qeensland hebben jullie tips en ideeen?
Alles is welkom.
Ben ook benieuwd naar dingen die ik echt moet bezoeken als in ik Australie ben.

Ik hoor graag van jullie! :slight_smile:

Ga je backpacken, werken? Hoe lang wil je daar verblijven of is deze vraag alleen maar om dan te bezien waar je naar toe wilt gaan.
Gezien de omvang is er in Qld zowel aan de kust als het binnenland een hoop te zien/doen.
Gr Chris

Hoi Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Ik ga daar als aupair werken maar heb veel vrijtijd om dingen voor mezelf te doen denk hierbij aan 2 weken aansluitend per maand.
Ik ga naar Dysart dit is in de buurt van Mackay.
Weet jij toevallig ook hoe ver van te voren ik het visum moet aanvragen?
Ik ga voor het working/holiday visum.
Ben benieuwd of je leuke tips en ideeen voor mij hebt! :slight_smile:

Als je regelmatig twee weken hebt zijn Cairns (Barrier Reef), de Whitsundays en Fraser Island natuurlijk binnen bereik. Net als Paronella Park en Atherton Tablelands. Maar wil je wat zien of feesten en beesten, dat maakt ook een heel verschil.
Wel is belangrijk om te weten of je over vervoer beschikt. Dysart ligt 250 kilometer van Mackay en ik betwijfel of er een bus of trein naar de kust rijdt.
Mocht je per bestemming nog meer willen weten, vraag maar. We hebben zes jaar en 120.000 kilometer door Australië gereisd. Zie www.dutchjumbo.nl

Willem

Hallo Maaike,

De omgeving van Mackay ken ik niet anders dan op doorreis. Vanwege kennissen in Cairns is dat meestal onze bestemming in QLD en vandaaruit de omgeving te zien.
Verder kan je natuurlijk ook op internet het e.e.a. opzoeken en dan vooral waar je ligt. Tevens leveren aandere draadjes op dit forum natuurlijk ook informatie op en mocht je daar zijn dan kunnen de mensen waar je als au-pair gaat werken jouw misschien ook iets vertellen.

V.w.b. working/holiday visum heb ik geen ervaring maar de volgende link kan je wel op weg helpen.
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/

Gr Chris

Hoi Willem,

Waauuuww wat ziet jullie site er super uit,en wat een gave plannen gemaakt en uitgevoerd!!
Bedankt voor de tips er zaten dingen bij waar ik nog niet eerder over had gehoord maar meteen opgezocht en ziet er top uit! Ik krijg de beschikken over een auto dus ideaal.
Bedankt!

Hoi Chris,

Ja ik ben al bezig met rondneuzen hier en op het internet maar ook in boeken :slight_smile:
Bedankt voor de site!