Queensland december 2010

Hallo,

Ik ga 7 - 16 december naar Queensland in Australie. Nu wil ik daar graag met mijn dochter, die ik daar ga ophalen nog een trip maken. Het liefst zoveel mogelijk zien in korte tijd. Zelf heb ik bedacht: Cairns 4 dgn bezoek regenwouden/great barrier reef, Airlie Beach 2 dgn bezoek Whitsundays, Fraser eiland 4 dgn bezoek eiland bekijken. Daarna terug naar Melbourne voor de reis naar Nederland.

• Ik weet dat in deze periode de regenkans groter is, gastgezin zegt: gewoon doen valt mee en het is veel te mooi om het hiervoor te laten. Wie heeft ervaring?
  • Ik heb geen auto, hoe gaat het met vervoer? Wie heeft hier ideeen over?
  • Heeft iemand ervaring met een organisatie die deze trips samenvattend uitvoert? Als je georganiseerd reist zijn de kosten hoog, dus dat is niet de bedoeling. Liefst plan ik alles zelf.
  • Is mijn reisplan te realiseren? Help svp!!
    Ik heb een goeie site gevonden waar ik veel kan vinden Qldtravel.com. Echter het Engels maakt het wat moeilijker om tot in detail te snappen.

hallo,

Kan je dochter of het gastgezin je niet helpen?
Het lijkt mij ook wel een mooie trip,maar je perst het wel in een korte tijd samen.
Voorzover ik weet is het openbaar vervoer goed.
En anders vraag je het gewoon bij de plaatselijke vvv.
Ik ben benieuwd hoe het gaat.
optimist

hoi,
Je kunt met Djoser reizen, die heeft een reis van Cairns naar Sydney vv via Darwin en zij komen in The Topend.
Je kunt ook met de trein vanuit Cairns naar Kuranda via een hele mooi scenic railway. In Kuranda is een mooie vlindertuin en er is een museum waar je info vindt die niet iedereen in de wereld weet over de Aboriginals in relatie met de Europeanen. Ook is er een dans en muziek voorstelling van de Tsapukai mensen. Verder is de hele omgeving regenwoud, erg mooi.
In Cairns zijn erg veel duikscholen waarmee je het rif op kunt(1 uur varen met speedboot). Je kunt een duikcursus boeken, of gewoon duiken als je al gebrevetteerd bent of je gaat gewoon mee en ga je zwemmen/snorkelen. Er zijn ook mogelijkheden om aan boord te verblijven gedurende 1 of meer nachten(live aboard heet dat). Kies niet de grootste aanbieder want die zit vol Amerikanen en Japanners. Wellicht is Downunderdive een optie of prodive. Kleine organisaties.
Verder rijdt er vanaf Cairns een bus naar alle plaatsen langs de Goldcoast en boek de trips naar de eilanden vanuit die plaatsen die het dichtsbij liggen. Vergis je niet in de afstanden tussen alle plaatsen en dus ook de daarmee samenhangende reistijden. Daar ben je wel effe bezig.
Schroom niet ter plaatse binnenlandse vluchten te boeken want dat werkt goed, niet te duur en snel, want je hebt blijkbaar niet zoveel tijd. Probeer in dat geval dan ook niet teveel te willen zien, want wat je ziet daar wil je wel effe blijven, want overal in die Sunshine state zoals de aussies Queensland noemen, krijg je een " bountygevoel"!! Je bent gewaarschuwd!!
Ik ben in de maand januari daar geweest en heb nauwelijks tot geen regen gehad, wel heeeeeeel veeeeel zon met temperaturen van 40 graden. Koop een hoed (akubra is de mooiste en beste) je hebt hem nodig. Geen pet want dan verbranden je oren en wangen. Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Wilko

http://www.downunderdive.com.au
http://www.divingcairns.com.au/liveaboards.html