Ik wou eens een fantastische trektocht houden in Schotland.
Nu om in Edinbrugh te graken is het wat duur:
Eurolines: 81€ tot in Gillingham. Nu op de website kun je nu niet verder kiezen. Door bv. van Gillingham naar Edinbrugh te graken. Ryanair: 33,4€ heen en terug maar met de extra kosten zou het rond de 120€ zijn. En volgens mij wat onbetrouwbaar. bv. Moest de vlucht geannuleerd zijn enzo,… Brussels Airlines: Rond de 300€, cava maar iet wat duur.
Andere vluchten, vertrek uit parijs langs easyjet. Zou een 120€ zijn met extra kosten + trein naar parijs. Ferry: an whopping 542€ dat is zot. Maar wel super om mee te reizen. Eurostar: Brussel-London: 94€ Plus London-Edinbrugh niet gevonden. De website werkte niet mee (hehe)
Enne ander had ik gedacht om te** pendelen**: Van thuis naar calais. Daar vragen of ik in een z’n auto meemag. (Waarschijnlijk met vergoeding gevraagd.) Eenmaal in het land: Pendelen naar Edinbrugh. Nadeel zou wel zijn dat het heel lang gaat duren. En niet zeker ga zijn dat ik meekan effe het water over
Laatste optie: Goedkoop (min of meer) Met interrail. (Continuous: 1 maand opeenvolgend. : 400€, ik wil langer weg zijn dan een maand.
Voila wat blijft er nog over? Wie kan mij helpen?
Wat ik wil is goedkoop en betrouwbaar en los (geen dag voorzien voor terug keer. Eurolines lijkt me het best.)
Wie heeft er nog wat advies?
Je zou eens kunnen kijken of je goedkoper naar Glasgow kunt. Ik snap alleen niet waarom je denkt dat Ryanair onbetrouwbaar zou zijn. RyanAir is nou ja… Ryanair, maar meestal vertrekken de vluchten toch wel. Ook BMI baby en Flybe vliegen op Edinburgh, zou je ook nog eens kunnen kijken. Op Skyscanner kun je overigens kijken hoe je het voordeligst vliegt naar het land van jouw keuze vanaf je vertrekstad, dus dan kun je bijvoorbeeld zien of je goedkoper uit bent naar bijv Edinburgh of Glasgow.
Succes.
Ryan air is wel de maatschappij met de minste vertragingen… Toegegeven, ze zijn basic en hebben rare ideeën om geld te sparen, maar met de kisten is niks mis…
Liftend van Calais naar Edingburf is erg ver! Dan kun je beter de trein nemen, als je op tijd boekt is dat niet zo heel duur. Al is vliegen goedkoper.
Ik ga deze zomer ook naar Schotland, mijn ouders hebben EasyJet geboekt, vanaf Amsterdam.
Zelf heb ik nog 2 hotels geboekt en mijn vader heeft de andere 2 geboekt.
Wij gaan eerst naar Edinburgh, dan naar North Ballachulish, vervolgens naar Inverness en ten slotte naar Blairgowerie.
We maken dus een rondreis en we hebben daar een auto gehuurd, openbaar vervoer is nl. te lastig.