Hoi
Ik zit erover te denken misschien dit jaar een paar daagjes naar edibrugh te gaan (en anders volgend jaar zeker).
Wie heeft er tips?
alles is welkom over sightseeing, budget B&B, hostels, guesthouses ed. Waarmee goedkoop vliegen en ga zo maar door!!!
Groetjes lotte
Hoi Lotte,
Ik ben twee jaar geleden geweest in November.
Het was toen extreem koud dus ik zou iig in de zomer, lente of het najaar gaan.
Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord over Edinburgh Fringe Festival.
Toen wij gingen waren de hotels erg vol en duur, uiteidelijk maar geslapen bij de Travelodge West End en dat viel best mee. Erg basic, maar schoon en niet duur. Ik check altijd reviews voordat ik boek op tripadvisor.
Zijn naar het kasteel geweest en een aantal musea en verder lekker gewinkeld en door de vele straten gelopen.
Wij zijn uiteindelijk met de trein gegaan, omdat we in Londen wonen, dus ik weet niet hoe het vluchten zit, maar mijn beste vriendin gaat in Februari dus dan kan ik je meer vertellen. :vak01:
groetjes
Christina
Hoi
bedankt voor je reactie. Ik zag dat je via ryanair erg goedkoop kan vliegen. Zelfs veel datums voor 0 euro. Dus dan betaal je voor een retourtje maar iets van 80 euro. Dat is wel lekker!
Ik zal eens op tripadvisor kijken. Als ik dit jaar ga zal het de laatste week van April zijn. Als ik volgens jaar pas kan gaan (ligt aan financiele situatie) dan probeer ik in mei-juni te gaan denk ik.
Groetjes lotte
Hoi Lotte,
Ken je deze site al?
http://citygateways.visitscotland.com/nl/edinburgh/
Staan wel leuke tips voor Edinburgh op.
groetjes
Christina
Ik zal morgen eens gaan snuffelen op die pagina! Bedankt voor de tip.
Groetjes Lotte
hehe heb eindelijk de site kunnen bekijken. is inderdaad wel interessant met de 10 bezienswaardigheden en wat te doen in 48/72 uur!
Ik zit er alleen een beetje mee wanneer te gaan. Ik heb de laatste 2 weken van april vakantie maar ik ben bang dat het dan niet zo goed weer is. Heb geen zin om daar 48 uur door de regen te waggelen!
Ik heb wel zin om er naar toe te gaan!
groetjes
Hoi Lotte,
Ik verbleef 2 jaar geleden in Frederick House hotel in Edinburgh. Erg Brits met bloemetjesbehang, maar goed hotel, goede bedden en niet duur! Ontbijt krijg je aan de overkant van de straat in een hip cafeetje. Op hun website hebben ze regelmatig aanbiedingen. Ik vond het een aanrader!
Hoi anne
bedankt voor de tips, deze ga ik zeker onthouden! Moet alleen kijken of het mogelijk is in april te gaan qua financieen. Maar ik wil zeker dit jaar eigenlijk nog gaan!
Groetjes
Veel reisorganisaties raden ook hotels in Leith aan, dan staat er dat het daar hip/trendy is e.d. Maar Leith is echt een flink eind van het centrum, dus daar zou ik zeker niet gaan slapen. De Travelodge midden in het centrum is vrienden van ons goed bevallen.
In augustus is de Fringe helemaal geweldig, wel vroeg boeken om nog voor een redelijke prijs een hotel te vinden! Ik ben het er echter niet mee eens dat je niet in de winter zou moeten gaan. De maand december is echt geweldig in Edinburgh. Wel koud, maar daar heb je kleding voor! Er is in december veel te doen in de aanloop naar kerst. Maar wat helemaal geweldig is, is oud- en nieuw (Hogmanay) in Edinburgh vieren. Ook op tijd regelen en zorgen dat je kaartjes voor het straatfeest hebt. En een paar dagen vantevoren al gaan, want dan kan je meelopen met de torchlight procession en de avond vantevoren is er ook altijd al een straatfeest. Echt heel erg leuk allemaal!
Hoi Lotte,
Een stedentrip Edinburgh is zeker een goed idee. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest, in juni. Toen had ik volop zon (dat weet je maar nooit in Schotland, haha). Ik ben toen goedkoop met EasyJey gevlogen, die tarieven zou je ook kunnen checken.
Edinburgh is een supermooie oude stad. Er is genoeg te zien en het is ontzettend gezellig. Ik denk dat je het beste gewoon dicht bij het centrum kunt zitten qua B&B of Hostel. Sommige hostels hebben ook 2p kamers, als je dat geen probleem vindt. Als je een dagje iets anders wilt, kun je bijvoorbeeld naar Lochness (Nessie!).
Ik heb een tips over Edinburgh (aangevuld met tips die ik van vrienden en kenissen heb gekregen) op mijn website staan bij Stedentrip Edinburgh. Hopelijk lukt het je om dit jaar te gaan ![]()
Groetjes!