Tips/hint/hulp alles! Mijn eerste backpackreis (Azie & Australie)

Hoi!

Aangezien ik totaal niet wist wat ik wou met mijn leven (qua werk) heb ik 2 jaar gewerkt in de transport. Ik ben nu eindelijk erachter wat ik wél wil en wil deze rot-periode afsluiten met een wereldreis van minimaal 6 maand. Een grote droom!

Nu stuit ik gelijk op een probleem: waar moet ik beginnen?! Ik wil zo veel! ‘Kies eerst een continent’ kreeg ik als tip door. Nu wil ik heel graag naar Azie, maar net zo graag naar Australie. Ik wil veel dingen zien en doen, maar ook veel ontspannen. Ook maak ik deze reis waarschijnlijk in mijn eentje, raden jullie dit aan of juist af? Ik ben dus ook zoek naar de eerste tips voor het maken van deze reis. Alles kan mij verder helpen!

Thanks anyway,

Joost (reis-broekie)

Misschien kan ons Wereldreis forum je op weg helpen?

Je gaat niet alles kunnen doen in 6 maanden. :slight_smile: In die tijd zou je wel Zuidoost-Azië en Australië kunnen combineren.

Alleen reizen is zeker aan te raden in Zuidoost-Azië, Australië ook wel denk ik maar daar ben ik zelf nog niet geweest. Je moet het natuurlijk wel zelf leuk vinden om alleen te reizen, maar echt alleen ben je er nooit omdat er veel andere mensen (alleen) reizen. :slight_smile: