Tips goedkope verre reis

Hallo allen,

Met de laptop op schoot op deze zonnige zondagmiddag, toch maar weer eens aan het nadenken over eventuele vakantiebestemmingen.

Zelf heb ik redelijk wat gezien:

Bali, Cuba, Mexico, Dom Rep 2x, Sri Lanka, Thailand, Kenia

Mijn vriendin niet verder dan Europa.

Wij kunnen vanwege haar werk alleen weg in augustus.

Het volgende probleem is haar budget, wat overigens nog niet helemaal duidelijk is. Ik ben helemaal verslaafd aan verre reizen en wil dus heel graag deze zomer weer een mooie vakantie beleven. Het probleem is dat ik wel rekening moet houden met het beperkte budget van mijn vriendin.

Hebben jullie misschien tips met en richtlijnen waar je ongeveer op uit zou kunnen komen?

Eisen:

• het liefste een bestemming waar ik nog niet ben geweest
  • mooi weer
  • cultuur
  • ook strand
  • klein beetje luxe, zit liever niet in aftandse meuk, begrijp dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar een mooie middenweg zou perfect zijn.
  • (goedkoop) (haha)

Laos en dan op het einde toch een strand in Thailand (eentje waar je nog niet geweest was)?

Marokko?

Kroatië of ander land in oostblok? Vrienden van mij vinden Kroatië heel mooi en tof.

Andalusië (zuid-Spanje) is ook verrassend ‘anders’ dan Nederland. Heel andere cultuur, eten, muziek, architectuur (veel moorse invloeden). Vliegtickets naar Sevilla zijn goedkoop en autohuur ook. Hotels en eten natuurlijk wel duurder dan in Thailand, maar wel goedkoper dan Nederland.

Mochten jullie je toch een vliegticket naar Nicaragua kunnen veroorloven, dan is dat ook een aanrader, en het reizen ter plaatse goedkoop. Maar ik weet alleen niet hoe het zit met orkaanseizoen.

Dan raad ik Kroatie aan en dan met name Dalmatie, de stad Trogir is een beauty! En niet al te duur!
Moet je maar even op google kijken!

S6

En? Heb je er wat aan? Wat wordt het? :wink:

Mensen hebben plots een idee, stellen een vraag op een Forum, vergeten even gauw de door hen gestelde vraag als wie weet de vakantieplannen zelf.
Betrokkene is sinds de datum 17/03/2013 waarop hij/zij zich lid maakte op dit Forum en tevens dit Topic opende zelfs niet meer ingelogd geweest… of er wel reacties zouden zijn.
Het is geen uitzondering, het komt meer voor dan je zou durven denken. Een beetje “Fingerspitzengefühl”…ik heb het vroeger al eens aangehaald http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=134693.
Sorry, mocht ik mij hier vergissen.

Ja, die discussie herinner ik me nog wel. Het is ook niet gek dat bijvoorbeeld de winkels van Joho eerst geld vragen voordat ze aan de slag gaan met het uitpluizen van iemands wensen voor een verre reis of werk in het buitenland.

En ik leer ervan dat ik eerst wat korter antwoord, en pas als iemand laat blijken het daadwerkelijk te lezen, ik wat uitgebreider adviezen geef.

Er staat nu ook een prachtig voorbeeld in het IJsland reiscafé. http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1044
Een gloednieuwe vraag over 10 dagen met de auto door IJsland. De uiterst luie vraag: “Weet niets van Ijsland, wat moeten we doen en dat in 10 dagen in september?”
Terwijl letterlijk TWEE topics daaronder staat: “Rondje IJsland in 11 dagen”, met 39 reacties…

Je kán de reacties natuurlijk ook lezen zonder ingelogd te zijn. Desalniettemin is het een kleine moeite om even het woordje ‘bedankt’ te posten of om op het bedankt-knopje te duwen…