Gezocht: Vakantie die bij ons past.

Hallo allemaal,

Ik ben Adelinde en ben 22 jaar oud, ik woon samen met mijn vriend in zuiden van het land. :slight_smile:

Altijd al ben ik gek geweest van reizen, mijn ouders durfde helaas nooit te vliegen dus verder dan Italië ben ik met mijn ouders nooit geweest helaas. Wel heb ik op internet mij altijd met landen/vakanties bezig gehouden, zo ook veel reisverslagen etc gelezen.

5 jaar geleden kwam mijn vriend in mijn leven, hij is ook helemaal gek op reizen. Zo zijn wij in 5 jaar tijd naar Griekenland, 2 keer naar Gran Canaria, Tenerife, London, Parijs, Oostenrijk, Denemarken, en Malta geweest.

Nu zouden wij toch graag een keer op vakantie willen buiten Europa, wij dachten in eerste instantie zelf aan de Dominicaanse Republiek helaas blijkt via veel reisverslagen dat het daar toch niet helemaal veilig is. Wij hebben ook al naar de Boa Vista gekeken maar daar blijkt vrij weinig te doen buiten het resort. Ook hebben wij gekeken naar de ABC eilanden, maar dit gaat buiten ons budget. Wij hebben een maximum budget van 1400 euro all in. Op het moment vraag ik mij af hoe het zou zijn in Mexico, dus ervaringen daar over hoor ik heel graag en is dit een land wat in ons budget valt?

Mijn vriend heeft vrienden bij een reisbureau werken en wil ook persé daar boeken, daar is niet tegen te praten. Ben op internet al vaak goedkopere acties tegen gekomen voor precies het zelfde maar hij wil écht alleen daar boeken.

Wat wij zoeken is een zon vakantie voor niet meer dan 1400 all in pp. Witte zand stranden met mooi blauw water is een pre. Hotel aan het zand gelegen, hoewel dat in dit soort landen volgens mij vrij normaal is. Natuurlijk gaat veiligheid boven alles.

Overigens kunnen wij vertrekken vanaf 11 juli.

Groetjes Adelinde.

Hoi Alelinde

Boeken bij een vast reisburo, aardig om vrienden te helpen maar onflexibel dus duurder.

Dominicaanse Republiek is niet onveilig hoor. Althans, zolang je je verstand gebruikt. Dat geldt voor Mexico ook. Eigenlijk geldt dat voor heel veel landen. Als je in de Dom Rep gewoon in de toeristische gebieden blijft kan er weinig gebeuren. Ga je, in je eentje echt rondrijden met de auto en arme wijken verkennen dan loop je meer risico. (Idem voor Mexico.)

Kortom, gewoon gaan!

Thailand nog iets? Via Kras, Arke etc, die kun je toch wel via een reisbureau boeken? En ook niet oninteressant, je meldt niet of je budget voor één, twee of drie weken is.:wink:

Op is op :slight_smile:

Je schrijft dat je wegkan na 11 juli. Ben je gebonden aan de schoolvakantie en moet je voor 1 sept terug zijn? Als dat zo is zit je midden in het hoogseizoen.

Tickets in het hoogseizoen naar Thailand zijn zeker 700 euro, Indonesië 900 euro en Z-Amerika 1000+. De rest van het geld kun je ter plekke uitgegeven, en afhankelijk van de bestemming is dat niet veel.

Ik zou zelf nooit kiezen voor een paar weken strand. Juist als je buiten Europa gaat, zou ik proberen ook wat cultuur te snuiven. Kijk eens voor een mooie rondreis met als afsluiter een paar dagen/week strand.

Wij willen sowieso 9 dagen, 2 dagen voor het reizen en 7 dagen vakantie. :slight_smile:

Wij zijn in principe bouwvak gebonden, mijn vriend heeft wel 1 week voor de bouwvak vakantie al vrij. Wij kiezen er dan ook voor om in die week al te vertrekken, dat scheelt iig weer iets. :slight_smile:

Wij willen eigenlijk een strand/relax vakantie, maar van daar uit wel 3 of 4 dagen een excursie gaan doen.

Tja ik vind het ook erg jammer om dus via die vrienden te boeken, maar er is niet met hem te praten daar over.

Maar als het via het reisbureau moet, zou ik het ook mooi door het reisbureau laten uitzoeken. Als ze het dan niet goed doen is de vriendschap misschien over en kun je volgende keer lekker zelf je reis uitzoeken. Nee, grapje hoor, we hopen natuurlijk dat het goed gaat maar ik zou het echt door het reisbureau laten uitzoeken en als ze een paar voorstellen voor verschillende bestemmingen doen, kun je altijd nog hier navragen wat de mensen hier zouden doen. En naar wat ik gezien heb, moet 9 dagen voor 1400 euro nog wel lukken. Over welke reisbureauketen hebben we het trouwens?

Mee eens. Als je toch alles met het reisbureau wilt boeken kun je hen beter alles laten uitzoeken. Ik kan je over veel landen tips geven, maar als je ze toch niet wilt doen omdat het reisbureau ze niet aanbiedt dan bespaar ik me liever de moeite.

Costa Rica raad ik je aan, echt geweldig

Qua land helemaal mee eens. Twee heerlijke vakanties daar gehad. Maar dan buiten het regenseizoen en daar zit je in juli wel in. Maar plaatsen als Playas del Coco, Tamarindo en Samara, om er maar eens een paar te noemen, bieden je wel mooie stranden, blauwe zee en palmbomen. En vooral Playas en Tamarindo bieden voldoende mogelijkheden voor dagtochten. Maar ik denk dat Thailand nog wel goedkoper is. Je zult er ook wel regelmatig een kort maar hevige bui krijgen, want ook daar is het regenseizoen. Je zegt dat er in Boa Vista weinig te doen is buiten het resort. Maar als je er maar een week bent en ook een aantal stranddagen wilt, hoeft er verder toch niet zo veel te doen te zijn? http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g482843-Activities-Boa_Vista.html
Ik ben stiekem toch wel benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht komen. Meld je dat nog een keer?

Tuurlijk meld ik nog waar wij terecht gaan komen.

Gisteren ben ik weer bij het reisbureau geweest. Een andere als waar mijn vriend wil boeken. Maar ook die zeggen de Dominicaanse Republiek is volkomen veilig.

Toch blijf ik twijfelen, ik vind het een geweldige bestemming het is precies wat wij zoeken. Het enige nadeel is dat toch veel mensen zeggen dat het niet veilig is.

Nu verklaren mijn ouders en schoonouders mij ook nog eens voor gek waardoor ik nog meer twijfel.

Kijk eens hier: http://www.dominicanholidays.nl/informatie/veiligheid

En als je ouders en schoonouders je voor gek verklaren omdat je niet naar de Dominicaanse republiek durft hebben ze volgens mij wel gelijk. Sorry!

Nee die verklaren mij voor gek omdat ik volgens hun naar een gevaarlijk land wil.

Tja ben nu definitief klaar met de Dominicaanse Republiek, erg jammer. Mijn ouders plus schoonouders vinden het niet zo leuk dat wij daar naar toe zouden gaan. Ik weet van mijzelf dat ik geen fijne vakantie heb als mijn ouders zich die hele week bang zitten te maken omdat ik op de Dominicaanse Republiek zit.

Wij gaan dus definitief opzoek naar een andere bestemming wat dichter in de buurt.

Er gaan iedere dag vliegtuigladingen toeristen naar de Dom Rep. Das echt gewoon veilig hoor! :slight_smile: Reisadvies overheid is gewoon “goed”. Uiteraard, gezond verstand gebruiken dan heb je topvakantie!

Kortom… veilig als je je normaal gedraagd. (Althans, zo lees ik het.)

Doe je iets vergelijkbaars… Isla Margarita :biggrin: