TIPS gezocht Hotels op SAMUI en KHO TAO

Hallo Iedereen,

Voor ons vakantie in Juli en Augustus 2011 ben ik op zoek naar tips voor hotels in de volgende eilanden:
[ul]
[li]Phuket[/li][li]Samui[/li][li]Kho Tao[/li][/ul]Ik heb nog geen idee aan welke strand, welk kant van de eilanden willen gaan.
Maar om een idée te hebben: wij zijn een familie met 2 kinderen van 14 en 16 jaar - dus wij hoeven niet in een druk straat met helaam bars n discotheque:hihi:

Wij zoeken tips van hotels die liefst aan de strand zitten en waar jullie (mensen op deze forum) naar toe zijn gegaan om jullie mening te hebben.

Alvast bedankt van jullie hulp
Gr.

Samui: bekendste plaatsen zijn Chaweng en Lamai. Wil je niet in de ergste drukte zitten, dan kan je het beste naar Lamai. Chaweng is het drukste en hier vind je de meeste bars en restaurants. Lamai is dus wat rustiger, maar ook hier vind je voldoende restaurants.
Het is al een tijd geleden dat ik op Samui geweest ben, maar ik heb destijds in het Pavillion Resort gezeten, direct aan het mooie zandstrand van Lamai. Alleen…volgens mij is het niet een heel goedkoop resort…

Zie hier de website: http://www.pavilionsamui.com/

Phuket: ga niet naar Patong. Patong is the place to be op Phuket om te stappen. Genoeg andere stranden nog op Phuket waar het een stuk rustiger is en waar je uitstekend met kinderen kan verblijven. Wij zaten in april jl. in het Tropical Garden Resort in Kata Beach. Je hoeft alleen een weg over te steken en dan zit je op het strand van Kata Beach.
Hotel is prima, mooie, ruime kamers en het hotel beschikt over 2 zwembaden. In de directe omgeving kan je prima eten; zitten een paar erg leuke restaurantjes.

Hier de website: http://www.tropicalphuketresort.com/

In de meeste gevallen is het beter om de hotels niet direct via de website van het hotel te boeken, maar via een van de bekendere online hotelboekings-sites zoals Agoda.com, Sawadee.com, Asiarooms.com.
Over het algemeen ben je goedkoper uit via een van deze sites.
Je kan ook eens kijken op mijn website, sinds kort heb ik een samenwerking met Sawadee.com (je betaalt geen extra reserveringskosten).

Hotel/resort Ko Tao kan ik je niet aan helpen…

Bedankt davenuman voor deze informaties - Dat was precies wat ik wou weten over welke stranden enz… :kus:
Bedankt ook voor jouw hotels tips!

Hoi,
Heeft niemand nog meer tips over Hotels?:frown:

Wat wil je per dag aan een hotel uitgeven en wil je echt iets als hotelkamers of een bungalow met 1 of 2 kamers?

ohhh het baan samui resort is top!! Echt relax en als je een goede deal vind best te betalen!

Hallo,

Ik las ook dat je een hotel zoekt op Koh Tao wat zijn je eisen want de echte luxe 5 sterren achtige hotels zitten hier op Koh Tao niet in het centrum dus niet waar alle restaurants zitten. Ze hebben hier wel hotels in Sairee met ook een zwembad maar zijn niet superluxe. Ik weet ook niet wat je budget is natuurlijk.

Hoi,
Wij zoeken gewoon tips van hotels die liefst aan de strand zitten en waar jullie (mensen op deze forum) naar toe zijn gegaan om jullie mening te hebben.
Dus kwa budget = ??? - Ik zal zien aan de hand van jullie tips.
Bedankt

Hallo,

Ik woon half op Koh Tao dus huur een appartement hier en dat is altijd dezelfde in Sairee.
Koh Tao is gebouwd voor het duiken en gericht op backpackers. Echt pal aan het strand is wel mogelijk in houten hutjes die gewoon een hok zijn met soms warm water en airco maar zeer basic. Die kun je vaak niet boeken maar ga je gewoon naar toe en dan betaal meestal zonder airco en warm water 300 bath per nacht wat ongeveer 7 euro is. Met airco en warm water beginnen hier de prijzen zo rond de 1000 bath per nacht en loopt verder op.
Als je in de buurt van restaurants en drukte wil dan is Sairee erg leuk maar is wel voor het feest en veel low budget accomodatie.
Wil je meer rust kun je naar Chalok Baan Kao gaan en daar heb je bv Koh Tao resort is 4 sterren en is aan het strand met zwembad en vrij rustig die prijzen beginnen denk ik rond de 2000 bath per nacht wat zo’n 45 euro is.
Verder heb je in Sairee de volgende plekken waar je naar toe zou kunnen gaan
Sunsetburi resort
Aisiadivers resort
Ban dive resort
Cabana Resort
Blue Wind resort
Simple Life resort als die nog bestaat want is volgens mij overgenomen.

Het is ook nog zo dat als je start met een open water bv op Koh Tao dat je dan korting krijgt op je accomodatie of zelfs gratis dit zijn dan low budget kamers met fan en koud water en soms warm water.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.