Hutje op het strand

Ik ga in januari 2 maanden met een vriendin naar Thailand. We willen onze reis eindigen op een mooi strand. Er zijn echter zo veel mooie stranden en eilanden, dat ik niet weet hoe ik moet kiezen.

Ik zou het liefst ergens in een hutje op het strand willen slapen. Als het kan wel met een beetje luxe, en mogelijkheid om de gezelligheid in bijvoorbeeld restaurants en bars op te zoeken.

Heeft iemand een tip waar we dit het beste kunnen vinden/zoeken?

Groetjes Pauline

kijk op koh samui start pagina.
waarschijnelijk vind je wel iets.
daar vind je alle informatie over koh samui.
hotels,resterant,uitgaan,enz enz.
vast een fijne vakantie.
groetjes riekske

ik raad je aan om naar het zuiden te reizen en een bootje te nemen naar Koh Lipe (deel van een beschermd gebied). Dit is echt wel het paradijs op aarde en niet zo (uitgebouwd) als Samui. En hutjes aan/ op het strand in overvloed , met palmbomen errond !
Als je niet zo ver wil of kan gaan, is kleine Koh Chang (ook een eilandje, aan de grens met birma/myanmar) ook een goede optie. zeer laid back.
Ook Krabi is zeer de moeite . Dit is een prachtig plaatsje aan zee . Dus geen eilandje. Wel wat meer ‘randactiviteiten’ aanwezig.

hopelijk kan dit je wat verder helpen. Als je nog vragen hebt, laat maar weten. Kheb nog wel wat interessante plaatsjes…

groetjes, ilse

Hallo,Mijn tip zou zijn Koh Tao wat rustiger en veel uitgaansgelegenheid en restaurant. Ban’s is wel leuk.Of als je rustig wil Koh Tao Resort is ook erg mooi.Ko Phi Phi is ook erg leuk en daar heb je Cabana Resort wat ook aan het strand ligt.gr van Moira

uitgaansgelegenheden op koh tao…?
Dan heb ik zeker aan de verkeerde kant gezeten…
Wat restaurantjes en daar houd het wel mee op…
Toen ik er 3 dagen was…was het na 11en savonds compleet uitgestorven…
Trouwens wel een ontzettend relaxed eilandje om even te vertoeven…

Maar ik zou dan naar samui gaan…
daar heb je van alles wat…veel mensen…drukke uitgaansstraat in chaweng…
maar ook de rust op andere stranden!

jeroen

Hallo,

Ja dat is zeker hoor de Lotusbar is erg populair lekker dancen op goeie muziek op het strand.
Als het daar dood valt dan kun je verder feesten bij BANs
Sairee village zelfs om 4 uur in de nacht kun je daar nog pannenkoeken krijgen erg lekker.
Saireebeach dus eigenlijk erg leuk altijd. Ik lag daar regelmatig pas rond 5 uur in de ochtend in bed.

gr van Moira

Ko Tao is echt de aanrader.
Uitgaansgelegenheden zijn er zeker wel!!
Geen discotheken ofzo…maar wel tot diep in de nacht cocktails en biertjes op het strand in diverse lounge-achtige tenten (vele ook best hip!).

ik zou zeggen koh chang )andaman zee.
maar er zitten maar een paar barretjes, en die zitten dan bij het gh waar je verblijft.
en het is er niet druk er zijn niet zoveel resorts/gh, dus niet echt een feesteiland.
maar wel lekker een hutje op het strand.

Ik ben november vorig jaar naar Koh Samui en Koh Tao geweest.
Koh Samui was net voor het hoogseizoen en dus heel rustig, dat kan fijn zijn, maar veel lege restaurants en dan zitten de thai wel erg op je nek (om de minuut je biertje bijschenken… aaaah). In het hoogseizoen leeft het veel meer. Tip voor een goedkoop en superleuke slaapplaats is Shambala.
Koh Tao was een feest. Veel jongeren (ivm het duiken) en hippe tentjes, dit vond ik na alle ‘barretjes’ (met veel te jonge thaise meisjes) echt een verademing. Je kan buiten het centrum leuke hutjes op het strand krijgen, de resorts vond ik wel duur.