Tips gevraagd!

Hoi!
Ik heb net besloten om eind dit jaar voor 2 maanden naar Australie te gaan. Graag wil ik jullie hulp inschakelen want ik kom er niet helemaal uit. Mijn bedoeling is om rond 26/27 December naar Sydney te vliegen(tips voor tickets?heb al bij Kilroy en Australian Backpackers gekeken), daar (snel!)een hostel te boeken (via YHA?) en Oud&Nieuw te vieren, vanuit daar eerst naar Melbourne en dan omhoog richting Cairns en vanuit daar terugvliegen. Graag zou ik richting Uluru gaan, maar is dat te doen in 2 maanden? En kan ik dan het beste een binnenlandse vlucht nemen? En wat zijn echt de mustsees op de route en wat kan ik beter overslaan? Is het leuk om dan eerst nog terug naar Sydney te vliegen en vanuit daar naar NL? Eigenlijk zou ik graag nog een week in Hong kong/singapore zijn aan het einde. Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt in 2 maanden excl ticket? Zijn er meer mensen die in de periode 27dec-27feb reizen?Lijkt me gezellig om met een reisgenootje te gaan, ik ben 28, sportief, geinteresseerd in natuur, cultuur, maar ook een leuk feestje laat ik niet voorbij gaan!Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Ben bang dat veel vluchten vol zullen zitten…hotels/hostels al helemaal, maar ga heeeeeeeeel goed zoeken en boek gelijk want hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt !
Dus niet treuzelen maar actie…:dag:
2 maanden is te doen, ook op en neer naar Uluru maar dat kost natuurlijk wel extra geld…vooral niet te veel willen doen maar gewoon genieten en blijven hangen als het ergens leuk is…je kunt altijd terugkomen !

Ik heb gisteren meteen een aantal offertes aangevraagd voor vliegtickets;)
Dank voor de tips!

Hoi
Oud en Nieuw Sydney is altijd SUPER druk…vergis je niet in de mensen massa en de meeste goede hostels zullen al vol zitten maar ga gewoon zoeken op internet en mail ze…sneller en goedkoper dan via een reisbureau en je zit er niet aan vast als het na 2 dagen totaal niets is…
Weet niet wat je budget is maar ik ga altijd uit van 100 dollar per dag (minimaal), vooral excursies zijn aardig geprijsd (snorkelen/duiken op BR bv.) die hakken er wel in. Natuurlijk kun je uitsparen op slaapplekken en eten…uitgaan kan ook aardig prijzig zijn (The Rocks in Sydney is mooi maar erg duur, biertje kost daar 2-3x zoveel als bv in the Cross).
Binnenlandse vlucht naar Uluru, overnachting aldaar kost je zeker ook 300-400 dollar extra, excl de excursie er naar toe.
Zoek op internet of er op je reis festivals in dorpjes zijn (Country/ Bachelor&spinsters ball, etc) dat zijn altijd leuke ervaringen om mee te maken. Qua vlucht; vergelijk prijzen van div. maatschappijen, zo is KLM erg duur en Singapore Airlines goed en redelijk geprijsd, zo ook Qantas maar alles is afhankelijk van hoe vroeger je boekt…voor een extra bedrag vlieg je bij Qantas in Premium Economy…een aanrader voor zo’n lange vlucht (erg luxe, beetje bussiness class van KLM) maar het moet wel in je budget passen (zo’n €1000 extra)
Vanuit Cairns terug vliegen kan…ga je eerst naar Darwin en dan naar A’dam (afhankelijk van maatschappij) als je in Cairns bent en je houdt van motoren/quadrijden…boek een halve dag trip met een quadtour bij/omgeving Kurunda, geweldig !
Koop een goede reisgids (Lonely Planet) en bestudeer deze…ik weet niet wat je interesses zijn, maar raften op de Tully river is ook een geweldige ervaring (in de buurt Cairns, iets daaronder), kun je als dagtour doen.
Veel plezier alvast.
:dag:

Wat je over kan slaan is de kust tussen sidney en byron bay. (veel backpackers nemen ook de bus die dit stuk rijdt). Dat is echt saai en daar is helemaal niets te beleven, dus zou zonde van je tijd zijn om daar een week aan te besteden.

En ook het stuk tussen sydney en Melbourne kan je overslaan. Ook hoef je niet naar Canberra. (verderop bij Melbourne heb je wel weer de great ocean road die geweldig is, dus je kan ook overwegen om die te nemen en vanuit adelaide naar cairns of iets dergelijks te vliegen)

Mocht je tijd hebben, wat waarschijnlijk lastig is als je naar het noorden wilt, ga dan naar tasmanie dat is geweldig. Zoveel mooier dan de oost en zuidkust van Australie…

Of het handig is om naar queensland en noordelijker te gaan in deze periode is de vraag. Het is daar het natte seizoen. Het kan ontzettend regenen (denk aan de overstromingen vorig jaar), het is ongelofelijk vochtig en het kan ontzettend heet zijn. De oceaan is onveilig om te zwemmen vanwege de box jelly fish, die vaak onderschat wordt. Hij is dodelijk.

Om oud en nieuw in sydney te vieren moet je inderdaad NU iets boeken als je al niet te laat bent. Er gaan miljoenen mensen naar Sidney om oud en nieuw te vieren…

En wat je kwijt zult zijn incl tickets? Ik denk dat je wel op zo’n 4000 euro moet rekenen…

Succes!

Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 5 weken. Twee maanden moet dus te doen zijn!

Wij zijn in Sydney begonnen, daar een dag of 4 gebleven. Toen zijn we naar Adelaide gevlogen en vanuit daar met een huurauto via de Grampians, Great Ocean Road, Philip Island naar Melbourne gereden. Hier hebben we vier dagen over gedaan.
Vervolgens zijn we naar Alice Springs gevolgen en vanuit daar een drie daagse tour door de Outback gedaan (aanrader!). Toen zijn we naar Cairns gevlogen, daar zijn we 3 dagen gebleven. Vervolgens hebben we een camper gehuurd en in ongeveer twee weken naar Byron Bay gereden. Vanuit Brisbane zijn we weer naar huis gevlogen.

Dit was even een heeele korte samenvatting (uitgebreid reisverslag staat in mijn onderschrift).

In Sydney zijn wij niet in het YHA verbleven maar in veel andere steden wel en ik vind het echt een aanrader! Iets duurder dan andere hostels maar wel altijd netjes, schoon, een goede sfeer en vriendelijke mensen!

Veel plezier met plannen maken!

Bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker wat aan!Ticket is geboekt iig!
Heb besloten om eerst vanuit Sydney nog richting Kangaroo island en die richting op te gaan, binnenlandse vlucht richting uluru(kan dat?) en daarna terug naar Sydney, naar boven richting cairns…mochten jullie nog handige tips hebben of leuke hostels, plekjes om te slapen/kennissen, mooie onbekende spots, dan hoor ik het graag!groetjes rieneke

Hoi Rieneke,

Ik had een vraagje aan jou. Ik heb nog niks geboekt of geregeld of me ergens in verdiept. Dat ga ik nu doen. Maar mijn plan is ook om rond 27 dec. naar Australie te gaan en daar nieuwjaar te vieren. Mijn vraag is heb je nog een hostel in Sydney kunnen vinden? Want alles wat ik zie is idd vol.
En waar heb jij je vlucht geboekt? Want daar ben ik ook nog naar aan het kijken.
Hoor het graag!

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Ik heb geboekt via Cathay Pacific, en ik heb een hostel gevonden in de wijk Newton. Een leuke wijk!Wie weet kun je daar eens kijken? Succes!

Hey,

Bedankt voor de info! Ik heb nu ook een hostel gevonden aan het strand, maar helaas wel een minimum van 7 dagen. (nog niet geboekt dus)
Op welke site heb jij jouw hostel gevonden? Is mss wat handiger zoeken voor mij. En jij vertrekt ook de 27e en wil daar nieuwjaar gaan vieren? want ik ben nog wel op zoek naar mensen die daar dan nieuwjaar gaan vieren.
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor de info!
Groetjes Sandra

hoi Sandra,

Ik las je berichtje in dit topic.
Ondertussen al een hostel gevonden?

Ik blijf 10 dagen in het World Square hostel en zit er ook van 27dec tm 6 januari.

Misschien inderdaad wel leuk om met een aantal mensen bijeen te komen, alleen oud & nieuw vieren is ook zo saai :wink:

Groetjes!