Tips gevraagd voor spaanse taalschool

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die in naar Nicaragua een Spaanse taalcursus hebben gevolgd. Op dit forum heb ik verschillende berichten gelezen over spaanse taalscholen. Het lijkt mij het leukst om in Granada naar een taalschool te gaan. Ik lees alleen dat het voornamelijk een-op-een lessen zijn, dus dat je individueel les hebt van een docent.
Kennen jullie ook taalscholen in Granada (of een andere leuke plek) waar je met andere studenten les kunt hebben?
Daarna wil ik liever in een hostel slapen dan bij een gastgezin. Weten jullie of dat ook mogelijk is? Sommige taalscholen bieden namelijk een pakket aan dat bestaat uit taallessen en verblijf in een gastgezin.

Alvast bedankt!

Groet Mariette

Hola,

Ik heb een Spaanse taalcursus gevolgd in Granada en dit is een goede plek om een cursus Spaans te volgen. Er zijn verschillende taalscholen in het centrum van Granada. Het is aan te raden om ter plekke een cursus te boeken bij de taalschool. Je kan namelijk elk moment binnen lopen en beginnen. Zo kun je eerst kijken bij welke taalschool je thuisvoelt en zit je nog nergens aan vast.

Zo ver ik weet bieden de meeste taalscholen in de ochtend privé les. Je krijgt dan 1 op 1 les, maar je zit wel met een groep studenten in 1 ruimte. Samen houd je pauzes en in de middag ga je samen allerlei leuke activiteiten ondernemen, zoals kookles, dansles, tours, etc. Regelmatig worden de prive lessen afgewisseld met klassikale momenten (vaak spelletjes bijv. bingo). Groepslessen zijn niet standaard, omdat het niveau van Spaans per persoon erg verschilt. Maar als je graag met een vriend of vriendin samen lessen wilt volgen, is dat absoluut geen probleem. Dit kun je gewoon aangeven en dan regelen ze dat je met anderen les krijgt.

Je kan je huisvesting zelf regelen ter plekke in Granada. In het centrum zijn voldoende hostels om te overnachten. Je kan ook een hostel via een taalschool regelen. Het is aan te raden om in een gastgezin te overnachten als je Spaans aan het leren bent. Ik zelf kon geen woord Spaans toen ik naar Nicaragua ging, maar heb wel 3 weken bij een gastgezin gewoond en een super tijd gehad!!! Het is het echt waard om eens te doen. Bovendien is dit ook de goedkoopste manier om te verblijven. Daarnaast heb je in een gastgezin veel vrijheid. Je kunt gewoon je eigen plannen maken en uitvoeren. De taalscholen kunnen met jou bespreken in welk gezin jij het beste past.

Andere populaire plekken om een taalcursus te doen zijn San Juan del Sur en León. Verder kun je eigenlijk in bijna alle steden wel taalcursussen doen, maar Granada staat op nummer 1.

Onderstaande links kun je nog bekijken voor interessant informatie:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/taal-nicaragua-si529.html
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/spaans-leren-nicaragua-t9714.html

Hoi Sole,

Bedankt voor je bericht! Het klinkt wel relaxed om daar pas een school uit te zoeken. Ook leuk dat je individueel les krijgt, maar toch 's middags dingen met andere studenten doet.
Hoelang ben jij in Nicaraga geweest, 3 weken?
En heb je alleen taallessen genomen of heb je ook rondgereist?
Als ik naar Nicaragua ga wil ik ongeveer 4 weken, waarvan 1 of 2 weken taalles in Granada. Is er volgens jou voldoende te zien in Nicaragua om nog 2 weken rond te trekken? En ontmoette je, naast de taalschool, ook op andere plekken makkelijk andere reizigers?

Groetjes Mariette

Hey,

Ik ben 8 maanden in Nicaragua geweest en heb daar een taalcursus gedaan, rondgereisd en gewerkt. En die 8 maanden waren nog te kort om alles te zien en te doen in Nicaragua, dusja die 2 weken ga je je zeker niet vervelen.

In Granada zijn veel backpackers en toeristen, dus als je in een hostel overnacht, een taal cursus doet, met het openbaar vervoer gaat, in het centrum bent, of gaat eten in calle la calzada (is meest toeristische plek van Granada) kom je overal wel reizigers tegen. Toen ik daar was waren er ook veel reizigers die alleen reisden, maar je vindt heel snel aansluiting en uiteindelijk reis je vaker met anderen dan dat je helemaal alleen bent.

Wanneer ben je van plan om te gaan?

Saludos,
Sole

Hoi Je kan eens kijken op ON-STAGE Latin America - Nicaragua

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘Language tourism in Central America’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren in Midden Amerika.
Onderstaand vind je de link waarmee je wordt doorgestuurd naar mijn enquete over taaltoerisme in Midden Amerika. Lees de vragen goed door om misverstanden te voorkomen. Het invullen van de enquete zal ongeveer 5-10 minuten duren.

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=19499&lang=nl

Hartelijk dank voor je medewerking!
Groetjes, Tessa Getrouw

Je ontmoet in hostels makkelijk andere reizigers.

Granada is een vrij opgepoetste stad, de koloniale gebouwen zien er gelikt uit en de toeristenstraat is… heel erg toeristisch. Met van die muzikanten en andere artiesten die de hele avond langs je tafeltje komen voor geld. Er wonen aardig wat gepensioneerde Amerikanen en Canadezen.

Zelf vond ik het iets ruigere León toffer. Het lijkt ook iets groter en diverser. Het heeft meer ziel en ‘vibe’, het gonst en is arty en hip en international en gezellig en muzikaal en er is lekker eten en van alles te doen. En volop reizigers, en expats die er wonen (jongere expats dan in Granada).
Elke vrijdagavond is er live muziek in ViaVia hostel (= ook een prima hostel/hotel), met een superleuke mix van Nicaraguanen, toeristen en expats die samen dansen en feesten.
Er zijn daar ook volop taalscholen en -leraren. Je kunt volgens mij prima naar een klasje gaan en in een hostel naar keuze verblijven, en heel makkelijk andere reizigers ontmoeten.
En je kunt daar in de buurt van een vulkaan af boarden! (zittend op een plank, superleuk.)

In León is het wel flink warm, altijd rond de 30-35 graden dus daar moet je tegen kunnen. In Granada is het net een graad of 5 koeler.
Vanuit León zit je in een half uurtje aan het strand.

Nou, wat je ook kiest, je zult je wel vermaken want Granada is ook leuk en ook daar in de omgeving is van alles te beleven. En goed idee om Spaans te leren want dat maakt het reizen veel gezelliger en leuker. Maar mijn ervaring is dat je het alleen goed kunt leren als je probeert om niet Engels of Nederlands te praten, dus echt onderdompelen en proberen alleen om te gaan met Nicaraguanen. Donald Ducks en andere stripboekjes lezen in het Spaans. Heel veel woordjes die je wilt weten, opschrijven en 's avonds opzoeken en stampen. En denken en dromen in het Spaans!

Foto’s van mijn vakantie in Nicaragua vind je hier.

¡Suerte!