Ik wil vanaf 1 juni 8 weken een talencursus volgen in granada alleen ben ik er nog niet over uit met welke organisatie. ik heb niet een heel groot budget en zat daarom te denken aan of met plus taalreizen of met lisa-taalreizen maar er is niet zo veel referentie te vinden op internet over deze organisaties. heeft iemand daar al ervaring mee?
ook vind ik het belangrijk dat ik met studenten in een talenklas / residentie kom (ben zelf 23) en niet bij ouderen, aangezien lisa taalreizen en plus taalreizen ook neit typische studenten organisaties zijn vraag ik me af of dit de juiste zijn!
als laatste vraag ik me af hoe levendig granada in juli nog is aangezien eht wel zomer is en het studentenseizoen al een beetje afgelopen is?
Ik zou je aanraden om in t taalreizen forum te kijken. Momenteel een goede aanbieding voor de regio die jij zoekt !! Iets specifieker, het subforum Spaanse taalreizen. Voor minder dan 200 euro per week heb je je lessen en accommodatie !!! Neem rustig contact met me op voor meerdere vragen
Heb ik in dat forum nu niet mijn reactie geplaatst dan? anders snap ik het niet helemaal haha! Heb je nog aanraders of sites waarbij ik direct inclusief accomodatie een talencursus kan boeken in granada zonder tussenorganisatie. dat is vaak goedkoper toch?
Dat is niet helemaal waar. Alle tussenagenten werken op basis van commissie, daardoor kunnen ze zelfs soms goedkoper zijn dan wanneer je direct bij de school boekt. Zeker als je voor langere tijd wil gaan kan dat dus voordeliger uitvallen juist
… zegt een commerciële tussenpersoon. Stulango is een bedrijf. Niet dat ze dan onwaarheden zeggen, maar weet wat je leest…
Heb je het klimaat van Granada opgezocht? Ik heb gehoord dat het in Sevilla vaak 50 graden wordt in de zomer. Weet niet of dat voor Granada ook geldt. Beetje moeilijk studeren in hitte, weet ik van een maandje Italiaans studeren in Rome met ‘slechts’ 40 graden. :S
Ik snap niet wat je bedoelt met studentenseizoen. Ga je Spaanse les nemen, of ga je een uitwisselingssemester doen ofzo??
Als het gaat om Spaanse les: dan zou ik me niet zo druk maken om wat voor medestudenten je hebt. Je moet immers zo min mogelijk met andere buitenlanders omgaan als je snel/goed Spaans wilt leren. Dus ga juist om met Spanjaarden.
Overigens vond ik Sevilla een veel leukere stad, maarja wel bloody hot dus. Als je echt midden in de zomer gaat kun je misschien beter een koelere regio kiezen, of je moet goed gedeien bij hitte.
Als de lessen 's ochtends zijn is het misschien nog te doen (al was dat toen in Rome ook al 35 graden), en dan 's middags siesta, maar dan moet je dus wel 's avonds studeren terwijl je dan misschien wilt eten en uitgaan.
Er zit dan ook een verschil in ondernemingen die puur voor dikke winsten gaan en ondernemingen die bestaan uit liefde voor de talen en die net als de topic starter ooit in dezelfde schoenen hebben gestaan :-). Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niet mijn boterham hoef te verdienen met deze onderneming. Ik laat mensen graag zien dat het ook goedkoper kan. Het leuke voor mij is dat ik daar dan toch nog een zakcentje mee verdien, terwijl de student goedkoper uit is als bij de taalschool direct
Ik ben echt een hitte / zon liefhebber dus wat dat betreft is het geen probleem!
Ben al een paar keer in sevilla geweest echt super mooi maar granada spreekt me ook heel erg aan (door verhalen van andere).
ik ben er nog niet helemaal over uit welke organisatie zit iig aan of de school delengua te denken (plus taalreizen en lisa taalreizen is aangesloten bij deze school) en Lingua schools past ook nog wel binnen mijn budget. Enforex is iig veel te duur.
Heeft iemand ervaring met Delengua of Lingua taalschool?
Ik ken een onwijs goede én leuke privélerares in Sevilla. Laat maar weten als je haar gegevens via privéberichtje wilt. Met privéles leer je veel sneller, het is wel vermoeiender maar loont echt. En die lerares (eind 20 / begin 30 ongeveer qua leeftijd) is heel gezellig en aardig dus het is niet alleen maar hard werken.
hoi allemaal inmiddels zit ik al bijna 3 weken in malaga en het bevalt echt super, ben met lingua schools gegaan!!
De leraren zijn super maar er zijn wel heel veel buitenlandse studetnn waardoor je biuten de les vooral engels praat. Ditkan je als een nadeel zien maar het is daarnaast wel heeeel erg gezellig! wie meer wilt weten, vraag maar raak!
Hey wat leuk zeg. Leuk dat je gegaan bent! Hoelang blijf je nog daar? Lingua heb ik ook gezien ja, die was ook niet zo heel duur toch?
@ Cecilia74: Dankje voor je reactie. Klinkt goed, privè-les. Maar dan heb je geen medestudenten dus? Zeker een voordeel om het sneller te leren, maar ik zie het ook meteen als een soort ‘vakantie’, dus wil ook graag gezelligheid.
Nee, met privéles heb je geen medestudenten, tenzij je bijvoorbeeld samen met een vriendin les boekt bij die lerares. In jouw geval is een klasje wel beter dan! Maar pas op dat je niet de hele tijd Engels praat met je medestudenten; probeer ook wat Spaanse vrienden te maken en daar mee uit te hangen!