Ik ben 15 jaar oud en zit nu net in 4 HAVO. Over ongeveer 2 jaar hoop ik klaar te zijn met mijn HAVO en wil ik heel graag voor een jaar of een half jaar naar Amerika. Ik wil graag naar een University in Amerika en hoop een gastgezin te kunnen vinden. Ik weet alleen echt niet waar ik moet beginnen en ik hoop dat jullie me misschien een paar tips kunnen geven. Of misschien dat er wel iemand is dit al heeft gedaan.
Ik weet niet of ik het goed van je begrepen heb en ik wil je niet teleurstellen, maar naar mijn weten word je met een Nederlandse afgeronde HAVO-studie niet toegelaten op een Amerikaanse Universiteit. Dat doen ze in Nederland niet eens, laat staan in de USA. Dan zal je toch echt eerst het VWO moeten voltooien vrees ik…
Ik vind het wel heel goed dat je nu alvast informatie wilt inwinnen voor zo’n groot avontuur! Dat is alleen maar positief!
Ja volgens mij kun je inderdaad niet toegelaten worden. Wat je wel kunt doen en wat een hele mooie ervaring is, is een high school year doen in Amerika. Als je naar een uni wil dan kun je wel na je high school year bijvoorbeeld een yale summer school doen (maar dan moet je echt goede cijfers hebben en is heel proces om daar binnen te komen:P)
Maar al dit soort dingen kun je op internet vinden
Succes ermee!
Groetjes Eske