Jaar naar Amerika

Hoi,

Ik zit zelf nu in VWO 5 (16jr) en wil ook heel graag een jaar naar het buitenland, ik weet het al bijna 4 jaar zeker dat ik naar Amerika wil. Mijn moeder is daar ook geweest, zij is overleden toen ik 14 was en daarom lijkt het mij ook een mooi ‘iets’ om te doen. Graag wil ik naar Californië. Mijn vader juicht mij van harte toe en geld is ook geen probleem. Ik twijfel alleen heel erg of ik naar Highschool, University of Community College moet gaan. En dan bij een gast gezin of op de campus, zijn hier mensen met ervaring en welke organisatie hebben jullie in de arm genomen? Mijn Engels is wel redelijk dus ik hoef me geen zorgen te maken over die verplichte toets (denk ik). Maar nu ik dit allemaal lees ben ik ook aan het twijfelen gebracht of ik niet gewoon eerst moet gaan studeren/hbo- opleiding doen en dan tijdens die studie een jaar naar Amerika. Dat is denk ik wel een stuk goedkoper. Heel graag jullie ervaring en adviezen, en met welke organisatie jullie in zee zijn gegaan. Bedankt!

Groetjes, Marijne

Ps: dit is mijn e-mail adres voor adviezen enz. [EMAIL=“maryne92@live.nl”]maryne92@live.nl