Studeren In De Vs

Hallo,

Ik wil graag aankomend jaar gaan studeren in de VS, maar kan helaas weinig vinden over de evt. mogelijkheden voor een 19 jarige.
Highschool kan dus niet meer.

Wellicht weten jullie een leuke opleiding in NL die ook contacten heeft met Amerikaanse scholen, dit ivm studiefinanciering.
Ik heb toch nog geen idee welke opleiding ik na mijn MBO wil gaan volgen.

Thanks,

Groetjes

Wanneer je een toeristische opleiding gaat volgen heb je vaker genoeg mogelijkheden om in het buitenland te gaan studeren of stage te gaan lopen.
Volgens mij heeft de Uni van NY ook een opleding plus is er een Film & multimedia academy waar veel buitenlanders heengaan.

Ellow ellenb,

Ik ga je deze link geven http://www.ef.com
Kijk er eens op rond misschien help hij je voort.
Ik ga alvast de carriérecursus doen waardoor ik zelf kan emigreren in Amerika ^)^ ( wat dus mijn doel is)

Groetjes,

Bjorn.

Het ligt eraan wat je wilt gaan studeren en evt. ook wáár. De meeste uni’s staan buitenlandse mensen wel toe, maar ik zou zeker navraag doen over scholarships etc. want het is heel duur om “even” naar het buitenland te gaan.

Ik had zelf het idee in november, maar ben er ondertussen wel weer vanaf gestapt. Ik ben gewoon op zoek gegaan naar websites van de uni’s waar ik evt. heen wilde en ben simpelweg gaan mailen:
Staan jullie open voor foreign students?
Werken jullie met scholarships en zo ja, ook voor foreign students?
Dat soort vragen, er werd op mij heel hartelijk gereageerd…

Succes!

Denk je aan je visum!!!

Wanneer je bijvoorbeeld met een Nederlandse organisatie gaat zullen zij je zeker helpen om een Visum in bezit te krijgen.
Zelf heb ik ook een visum nodig gehad om te mogen werken in de VS. Ik kan je vertellen, het is geen pretje. Een hele berg papierwerk en een verkeerd kruisje en je kunt weer naar huis.
Maar er zijn genoeg organisaties welke het makkelijker voor je maken en je ondersteunen in het invullen van deze formulieren

Hallo,

Ik ben in 2006 klaar met mijn opleiding toerisme (MTRO). Ik ben nu 20 jaar oud. Ik heb in 2001-2002 high school gedaan. Nu zou ik graag verder willen studeren in de VS, het liefst New York City. Ik zag hier dat iemand het had over uni’s misschien stomme vraag maar wat zijn dat? Heeft er ook iemand tips, suggesties ervaringen? Alles is welkom. Ik heb mijn high school jaar via EF geregeld, goeie organisatie! Maar verder studeren kan helaas niet via deze organisatie.

Alvast bedankt :smiley:

Groetjes, Arma.

Hoi!,

Ik ben afgelopen jaar ook naar Amerika geweest, maar dan naar een college. Ik ben gegaan met yfu, een hele goeie organisatie. Zeker een aanrader!

enne uni’s zullen wel universiteiten zijn =)