Studeren, werken en wonen in de VS

Hallo,

Afgelopen zomer ben ik van mei tot augustus wezen reizen in Amerika en dit trok me zo erg dat ik goed nagedacht heb en nu mijn droom wil waar maken. Nu ben ik bezig om te kunnen gaan studeren in Amerika… Dit heb ik via Studieworld gedaan en daar ben ik druk mee bezig…
alleen het studeren in amerika is mega duur en ik krijg waarschijnlijk geen studiefinanciring mee omdat het een 2 jaar college is. ik kan wel 2 jaar daarna universiteit gaan doen en dan krijg ik wel studiefinanciering als het goed is (is de ibg mee bezig) alleen dan krijg ik een schuld van nogal een hoog bedrag (rond een ton)

kan iemand me helpen met hoe ik het het beste kan aanpakken? kan ik werken als ik daar woon, zodat ik me schuld kan verminderen?
of kan ik studie geld vanuit amerika krijgen?

hoi,
als je op basis van een studievisum naar de vs gaat, mag je niet werken. over een studiefinanciering vanuit amerika heb ik nog nooit gehoord. wel kan je in nederland studeren en een exchange student worden maar dat is dacht ik niet langer dan 1 jaar

Heeft iemand ideeën wat voor jobs je kan doen met een STW-diploma?( sociaal techniche wetenschappen )
Ik ben sterk aan het overwegen om naar NYC te verhuizen maar ik heb geen flauw idee over de jobs daar. Zou ik aan de slag kunnen in een belgisch of nederlands café of restaurant?
En nog even dit: hoe geraak ik aan een green card zonder mee te doen aan die loterij? Of is dat onmogelijk?

alle ideeën zijn welkom.

Hallo Dutchy

Je kunt wel degelijk je studiefinanciering meenemen naar een tweejarig college voor die eerste twee jaar waarover je hebt, dus niet pas vanaf een derde jaar studie. Voorwaarde is o.a. dat het college een regionaal geaccrediteerde school is en je in een zgn. ‘transfer programma’ volgt dwz met intentie om na het behalen van je Associate degree over te stappen naar een vierjarig college of universiteit om een Bachelor degree te halen. De opleiding moet ook vooral beroepsgericht zijn omdat het dan redelijk vergelijkbaar is met een Nederlandse Associate degree opleiding. Kijk maar op de site van de IB-groep.

Werken kan wel degelijk op een F-1 studentenvisum, echter met toestemming van het college/de universiteit en het kan alleen op de campus van je school (max. 20 uur per week tijdens collegejaar en max 40 uur tijdens vakanties). Colleges hanteren eigen beleid vanaf welk semester een internationale student mag werken. Sommige al gelijk vanaf het eerste semester, andere colleges pas vanaf het tweede semester of tweede studiejaar.

Als je een beurs zoekt vanuit een Amerikaans college of universiteit, kan dat als je goede cijfers/testscores haalt, jij en je familie aantoonbaar weinig inkomen en vermogen heeft of als je bijzonder talent hebt bijv. op sportief of artistiek terrein. Niet alle colleges en universiteiten bieden financieringsmogelijkheden aan internationale studenten maar er zijn er zeker vele tientallen die dat wel doen.

hej, je kan niet zomaar vrhuizen naar NYC, je moet ene greencard hebben en dit is altijd via een loterij, als je je nu inschrijft ben je in 2011 aan de beurd en ben je 1 op de 60 die uitgeloot wordt per jaar… weinig kans dus (ik heb hier over met amerika gebeld en met greencard organisastion)
en andere kans is dat als je een baan daar hebt gevonden je werkgever een greencard regeld, dit is alleen heel moeilijk omdat de meeste werkgevers geen zin hebben in de stapels papier werk en met de crissis nu ze liever amerikanen hebben!
90 dagen is het lansgte wat je in amerika kan blijven, ik ben zelf ook druk bezig en wil er nu studeren om een visum1 te krijgen dna kan ik er 5 jaar wonen en zo een greencard te krijgen… amerika is gewoon Te moeilijk haha!! succes en als je eruit bent laat mij het ook maar weten;)

Groetjes

Beste UStudy, ik zie nu pa sjullie bericht (ik kreeg geen mail binnen) ik heb nu de aanvraag gedaan voor de studie interior design transfer. volgens mij krijg ik hier dus wel sudiefinanciering voor maar dat zijn z enu ana het onderzoeken of de school goed is want verder voldoet het aan de eisen. Maar nog een vraag, hoeveel studiefinanciering kan je uberhaupt krijgen met alle hoogste leningen enz? Want de kosten zijn onwijs hoof en zal wel een hele hoge schuld krijgen omdat ik alles zelf moet betalen.
De eerste 2 jaar zijn 5000 dollar per jaar en de laatste 2 jaar 10000 dollar, daarnaast komt het wonen en leven daar nog en hoop er dan wel te kunnen werken… hoe doen andere studenten dat?

Groetjes, Daphne

Hoeveel studiefinanciering je van de IB-groep krijgt (gift/lening) kan ik niet zo zeggen, zal ook van je ouders inkomen afhangen. Er is een rekenmodule op de site van de Ib-groep.
Andere studenten zoeken een goedkope school uit of ‘verdienen’ een beurs op grond van sporttalent, academisch talent of omdat hun ouders een relatief laag inkomen + vermogen hebben en bijv. nog andere studerende kinderen hebben. Of werken op de campus als ze er eenmaal zijn, maar is ook verschillend per college of je daarvoor toestemming krijgt. Iedereen doet het anders want ieders wensen en persoonlijke situatie is anders.

hey ik ben sarah en zo graag weten wat ik moet doen ik zou graag willen gaan studeren als personal trainer in amerika kan iemand me meer info geven
zou graag in new york studeren

Kijk eens naar de Excercise science/Personal Trainer studie (leidend tot Associate degree) aan Kingsborough Community College in Brooklyn:

http://www.kbcc.cuny.edu/academicDepartments/hper/exercisescience/index.html

Als je wilt kan ik je in contact brengen met een Nederlandse die ik daar eerder dit jaar plaatste. Stuur me dan even een PB.

Het schijn dat UStudy vrij veel hier vanaf weet! Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik mijn vraag ook bij je neerleg.

Ik denk al langer na over een studie aan een university/college in Amerika (voorkeur is California, USC). Ik ben een topsporter (golf) en zou graag in aanmerking willen komen voor een sportbeurs. Echter duizelt het me aan informatie over internet en eigenlijk weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik moet wel nu wel beginnen met organiseren aangezien ik graag in september '10 wil beginnen. Waar kan ik informatie vinden over coaches? Hoe kan ik ze benanderen? Hoe moet ik het aanpakken? Kan ik ook als WO-geschoolde mijn studiefinanciering meenemen?

Groetjes,

Danielle

Hallo Danielle,

Op 3 december a.s. organiseer ik een informatiebijeenkomst voor sporters die geinteresseerd zijn om in de VS te studeren en te sporten, zie voor meer informatie:

http://www.ustudy.nl/voorlichting.htm

Er is momenteel nog plek voor je.

Dank je wel voor je informatie. Echter heb ik nog een paar vragen: is het 25 euro per student of per persoon (dus als je met 3 komt is het 75 euro?). Is er een bepaalde achtergrond voor deze betaling? Kan ik ook informatie krijgen over het krijgen van een sportbeurs?

Hallo

Ja, je krijgt informatie over onderwijssysteem VS vergeleken met NL, type studies, samenstellen sportdossier, academisch dossier, toelatingstesten, regels sportbonden mbt speelgerechtigdheid etc.
Deelnamekosten zijn 25 euro p.p. en het is in een kleine besloten setting met maximaal 10 deelnemers, dus genoeg ruimte voor stellen van vragen.
Je krijgt ook informatiemateriaal mee bijv. brochures van testen, colleges/universiteiten e.d.

Als je meer wilt weten, mail me dan even via info@ustudy.nl

Hallo UStudy,

Ik heb van september tot maart in Amerika, CA doorgebracht en een talencursus gedaan op EF Santa Barbara. Het beviel me zó goed dat ik heel erg graag naar Santa Barbara City College (SBCC) zou willen.

Nu heb ik een studie-aanvraag gedaan bij DUO die, na heel veel wachten en miscommunicaties, is afgekeurd vanwege het Associate Degree. Ze zeiden dat dat de reden was waarom ik geen financiering kreeg. Maar er zijn Nederlandse mensen op SBCC die 2 jaar voor een Associate Degree een studie doen, en die hebben studiefinanciering gekregen.

Na al dit gedoe met DUO weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik verder moet, want elke keer als ik iemand van hun aan de lijn krijg, word ik eigenlijk níet geholpen en ben ik nog niks verder als ik opgehangen heb.

Kunnen jullie mij helpen? Ik wil het zo graag! Maar ik weet gewoon niet hoe ik het geregeld kan krijgen.

Ik hoop van jullie te horen!

Groetjes,

Juliette

Hallo Juliette

Ja, wij kunnen je zeker helpen. We hebben eerder studenten op SBCC gehad die een goedkeuring van DUO voor meeneembaarheid studiefinanciering kregen. Mail me svp even je tel.nr via [EMAIL=“meijer@ustudy.nl”]meijer@ustudy.nl.

Vriendelijke groet,
M. Meijer
UStudy

Voor alle studies langer dan een jaar kan je stufi krijgen. Dus ook voor jou studie van twee jaar aan een cllege. Ik twijfelde hier ook aan, want colleges worden extra op niveau gecontroleerd, maar ik zou zeggen dat 90% wel op niveau ligt. Als je naar een college met open admission wilt word er niet gekeken naar de toelatingseisen maar naar de slagingspersentages. Deze liggen meestal niet hoog en daaruit word dan geconcludeerd dat het college op voldoende niveau ligt.
Je kan stufi uit Amerika krijgen, maar dit is meestal veeeeel lager dan het nederlandse, en je mag van de overheid niet naast je nederlandse stufi een buitenlandse hebben, dus ik zou kiezen voor de nederlandse.

vanuit ervaring weet ik dat er best veel goede goedkopere scholen zijn, je moet jezelf alleen wat beter orrienteren. Je doet dit voor je studie, niet om het plezier en toerist spelen, dus dan kan je voor je portemonee kiezen en in een gezellig dorpje gaan zitten ipv in los angeles of nieuw york. dat scheelt al snel 20000 euro. En dan heb ik het over colleges, niet eens uni’s.