Studeren in Seattle

Dag allemaal,

Ik wil graag gaan studeren in Amerika. Ik had hiervoor als staat Washington uitgekozen en dan als stad Seattle. Alleen ik heb totaal geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Wat zijn de stappen die ik hiervoor moet doen? Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Maarten

Wat wil je studeren? Welke universiteit of community college? Hoe ga je je studie financieren?

Google is je vriend. En kom dan met gerichte vragen.

Succes.

Ik doe op dit moment Sociaal Pedagogisch Werk en ik wil graag een vervolgstudie gaan doen. Hoe die precies heet weet ik niet. Heb wel wat gezocht maar ben nog niet veel tegengekomen. Hij moet wel bestaan want daar hebben ze ook mensen die in de zorg werken.

Graag zou ik naar community college gaan. Studie ga ik zelf financieren, al kan een beurs natuurlijk nooit kwaad (bestaat dat? Buitenlanders beurs ofzo). Ik zal het even in mijn openingspost aanpassen.

Zoek een opleiding voor dat werk in Nederland en ga daar verder informeren. Makkelijkst is waarschijnlijk dat je daar dan gaat studeren en via hen naar een ‘bevriende’ school gaat in de VS voor een tijdje. Vergeet verder niet dat je Engels heel goed moet zijn om in de VS mee te draaien. En: werken mag niet echt als je studeert, alleen maximaal 20 uur op school.

Beperk je overigens niet alleen tot Washington State (of Californie, een erg geliefde plek bij buitenlandse studenten). Ga waar je een goede opleiding kunt krijgen.

Ik had al aan mijn school gevraagd of ze iets wisten maar dat wisten ze helaas niet. Ik zal nog aan wat andere scholen door informeren.

Ik ben niet beperkt tot Washington State, ik had alleen die staat uitgekozen als beginpunt. Dat ik niet kan werken is opzich geen probleem, jammer is het wel een beetje. Mijn Engels is prima in orde om daar te gaan studeren. Heb veel rond gereisd in Engelstalige landen en heb genoeg Engelse les gehad.

Dank je voor de tips, ik zal verder gaan zoeken met de dingen die je me gegeven hebt.