Ik denk erover om deze zomer een maand naar Thailand te gaan.
Het is voor het eerst dat ik alleen een verre reis ga maken.
Opzich lees ik overal dat je makkelijk contact met andere reizigers maakt.
Hebben jullie ook nog tips waar ik andere reizigers kan ontmoeten, zodat ik eventueel een stuk met hen samen kan reizen?
Of lukt dat bij wijze van spreken bij ieder hostel wel?
Verder trekt Bangkok mij niet zo. Ik wil eerst naar het noorden gaan naar Chiang May en dan de reis afsluiten in het zuiden. Hebben jullie tips waar je na aankomst in Bangkok naar toe kunt gaan?
:chin:Mariette leuk dat je een reis in Thailand wil maken maar vraag me een ding af wat je afkeer voor Bangkok is Er is daar ook veel moois te zien en zeker veel backpackers:THAILAND:
Waar ontmoet je geen reizigers? Het gaat ECHT heel makkelijk, ik ben verschillende keren alleen naar Thailand gereisd.
Het makkelijkste is misschien nog wel tijdens een tourtje, of tijdens een bus- of treinreis. Je kan praten over wat je ziet, en van het een komt het ander. Maar ook in je guesthouse, in een restaurant of café kun je uiteraard mensen leren kennen.
Zelf als men de airportbus neemt naar downtown kan je verschillende contacten leggen met allerlei nationaliteiten.de meeste “farangs” nemen de bus naar kao san road,om aldaar hun reis te beginnen.
Misschien dat je daar met iemand een eindje kan meereizen Mariette?
Nu betreffende Chiangmai,makkelijk te bereiken met trein(650bathjes 2de classe)daar kan je vele dingen zien oa: Doi Inthanon,allerlei olifantenkampen,prachtige tempels etc…
Ook hier kan men gemakkelijk contacten zoeken met de “farangs”,hetzij aan de night market alsook in de verschillende restaurants en fastfood ketens(mac donalds)
Waar ontmoet je eigenlijk geen backpackers in Thailand? Overal waar je kijkt kom je ze wel tegen soms in grote aantallen soms enkele maar tegenkomen doe je ze zeker wel. Het ligt ook een beetje aan je zelf hoe stel jij je op? Als je er voor open staat heb je zo contact met farang of Thai.
Maar ik heb ook een vraag aan jou,wat is je afkeer tegen BKK?
Iedereen alvast bedankt voor de tips!
Ik heb niets tegen Bangkok als stad opzich. Ik houd in het algemeen alleen meer van natuur, stranden en kleinere plaatsen dan van drukke steden.
Hebben jullie nog meer tips (binnen of buiten Bangkok) om naar toe te gaan?
De eerste keer dat ik in BKK was, vond ik het een grote stinkende stad. Maar bij elk bezoek ben ik de stad meer gaan waarderen, en in verhouding tot andere grote Aziatische steden stinkt BKK eigenlijk helemaal niet!
Zelf vind ik Ayuthaya en Sangklaburi in Thailand heel leuk. Ayuthaya kan je bezoeken als dagtrip vanuit BKK, maar ik raad je aan om er een paar nachten te blijven, een fiets te huren en de tempels zelfstandig te verkennen. Sangklaburi is klein, er komen nauwelijks touristen, maar ik vind de sfeer en de omgeving echt helemaal geweldig.
:chin:Geniet ook van een van de grote parken is zo heerlijk die rust aldaar vergeleken met de hectiek van de stad zelf
Bangkok heeft zeker ook veel moois te bieden:THAILAND:
Om tips te kunnen geven over leuke plaatsen willen we weten wat je wensen zijn: Nationale Parken bezoeken, tempels, watervallen, eilanden, wat wil je precies, en hoeveel uur wil je per keer reizen, wil je westers eten of hoeft dat niet, enz enz
Wat Jenny zegt, is precies mijn ervaring, en juist in BKK zou jij een medereiziger die er een of meerdere keren geweest is kunnen gebruiken, als ik dat zo inschat.
Je vindt iedere keer als je er bent weer nieuwe plekjes (restaurantjes, winkeltjes, markten) , en na een paar keer kun je er dagen vertoeven, en ook nog op een manier die je voor onmogelijk hield toen je de stad voor het eerst bezocht.
En… met dat gevoel wat je nu over BKK hebt, ga je er in je eentje ook niet van genieten, met dat gevoel ging ik er de eerste keer ook heen…
In ieder geval, boek een fietstocht bij www.covankessel.com, doe dat pas als je (bijna) in Bangkok bent, en het liefst meteen de dag na aankomst.
Dat is een goede stap om kanten van BKK te zien waarvan je niet dacht dat ze er waren.
bedankt alvast voor alle tips. Een fietstoch in Bangkok is inderdaad een leuk idee. Verder houd ik van nationale parken, watervallen, mooie tempels etc.
Zijn er onderweg naar Chiang Mia nog plaatsen die mooi/leuk zijn om aan te doen? Verder wil ik op een van de zuideijke eilanden misschien een duikcursus volgen. Heeft iemand daar ervaring mee?
als je van watervallen en nationale parken houd zou ik zeker naar kanchanaburi gaan deze stad opzich is niets bijzonder maar de omgeving is heel mooi met o.a. de erawan wattervallen
ook zou ik zeker ayutthaya of sukhothai bezoeken
een duikcucrsus kan je het best doen op koh tao of phuket
Ik kan alleen de mensen aanraden als ze in Chiangmai zijn,het Doi Inthanon gebergte te bezoeken!!Het is ongeveer 58km gelegen van Chiangmai en erg gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.Men neemt de bus aan het TAT kantoor overkant ping river richting Chomtong,waar men met een pick-up wagen de hooge berg kan bezoeken.In het park zijn vele aantrekkelijke watervallen en grotten zoals : Mae Ya waterval (de mooiste waterval in Chiang Mai ) , Mae Klang waterval, Wachiratan Waterval , Sririphum Waterval , Huay Sai Luang Waterval , Mae Pan Waterval , enz.
In het Ang- GA Inthanon gebergte, dicht bij de Mae Klang waterval, is de enorme Borijinda Cave . Om de grot te bereiken , slaat u rechts af de Chiang Mai - Hod route op km . 58, op de weg naar de waterval . Na 8 kilometer naar rechts en blijven gaan voor een kilometer in de richting van Doi Inthanon , waar een bordje wijst naar de grot. De grot heeft vele prachtige stalactieten en stalagmieten , de toepasselijke naam Nom Pha , of melk van de rots in de noordelijke Thaise taal.
Eveneens kan men buiten Chiangmai,de warme waterbronnen in Sangkampheng bezoeken,heb het al verschillende keren bezocht,men kan er eveneens picknicken.
1 nadeel men moet een taxi nemen of een bromfiets huren,er zijn geen rechtstreekse bussen die de warmwaterbronnen aandoen.