Tips gevraagd! Langkawi -Taman Negara

Hallo,

mijn vriendin en ik gaan komende zomer 23 dagen naar Maleisië en Singapore. Nu heb ik al aardig rondgekeken op de verschillende fora, etc… maar zit nog met een aantal vragen…

We vliegen, na 2 dagen KL, naar Langkawi, 3-4 dagen. Van daar uit willen we naar Taman Negara, maar aangezien we niet alles per vliegtuig willen doen en niet telkens via KL willen reizen willen we dit met boot en bus doen. Is dit goed te doen? Gaan er bussen die kant op?! Is dit makkelijk ter plekke te boeken? Het is ook niet erg als we over dit stuk 2 dagen doen, dmv een tussenstop! De bedoeling is om 3-4 dagen in Taman Negara te blijven.

Van Taman Negara willen we naar Pulau Perhentian, ook een dag of 4, en dan afzakken naar Singapore, vanwaar we weer vertrekken. Ik zit nog aan Pulau Tioman te denken. Zijn er nog plekken tussen Perhentian en Singapore die we zeker niet mogen missen?

Zouden jullie, gezien de tijd, langer of korter op aangegeven plekken verblijven?! Ook willen we sowieso een aantal nachten in een hutje op het strand slapen… Iemand daar goede tips voor?! (niet te duur)

Alvast hartelijke dank voor jullie hulp!

Groetjes Greetje

Hallo Greetje,

Om van Langkawi naar Taman Negara-TN- te komen zou je van Langkawi naar Penang moeten gaan. Dit is een boottocht van 2.5 uur en kost rond de RM60 pp. ( Echter let op want de eerste boot vertrekt pas om 14.30uur! Dit was in december nog steeds de eerste, dus dat zullen ze wel niet veranderd hebben) Je kunt vanuit hier een tour boeken naar TN. Je kunt met Banana Travel & Tours. Ze hebben minibusjes voor RM120 naar TN. Dit is denk ik de snelste manier (wel duur). Je kunt gemakkelijk vanuit de TN naar de Perhentians. Als je vanuit hier gaat afzakken zou het plaatsje Cherating een goede optie zijn voordat je bv naar Tioman gaat. Een leuke gezellige plaats met een relaxte sfeer. ( Er is geen bank hier!) Je kunt hier verschillende tours doen, paardrijden, surfen ect…Veel plezier met je planning.

Gr Peter

1 like

Dank je wel Peter, voor het meedenken!

Maar moet ik sowieso via Penang? Ik zag dat ik ook de boot kan nemen naar Kuala Kedah (1h45, voor 23rm)… Dit lijkt mij dan handiger, maar dan moet het nog wel mogelijk zijn om van daaruit een bus te boeken naar TN… Iemand daar ervaring mee?