Van Melaka naar Taman Negara

Hoi Iedereen,

Samen met een vriendin reis ik in juni af naar Maleisië. We hebben ons reisschema bijna rond, maar vragen ons nog wel iets af.

Hoe kun je het beste reizen van Malaka naar de Taman Negara?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt…

Groetjes Marije

Met de bus naar Kl en dan naar Taman Negara via Jerantut. Misschien dat er ook bussen zijn die rechtreeks naar Kuala Tembeling waar de boot vertrekt.

Gr. Frank

in ieder geval inderdd weer naar KL (duurt zo’n 3 uur vanaf MLK)-en dan moet je ook nog het andere busstesyen zien te vinden-kijk maar weer in die reisgids welke dat is. Die verplaatsing neemt wel de hele dag.

Bedankt!

Ik heb ook iets gehoord over de (jungletrein) die ergens begint in de buurt van Melaka en een tussenstop heeft in de Taman Negara? Of heb ik dit verkeerd begrepen…

Groetjes

Is het geen optie om naar Kuala Lumpur te reizen en vanaf daar de bus (rechtsstreeks) naar Kuala Tembeling te nemen? Bus reis duurde volgens mij 3 uurtjes en vervolgens nog 2,5 uur met bootje de rivier op.

Dit heb ik gedaan alleen ik zat alleen wel al in KL. De bus was gewoon super deluxe. En vertrok vanaf een hotel in KL. Dagelijks vertrokken vanaf hier bussen naar Taman Negara. Hotel naam ben ik even kwijt, maar kan ik wel opzoeken als je dat wilt.

Zelf ben ik ook via KL gereisd. Vanuit Melaka per bus naar KL, en daar een ticket geboekt voor de bus/boot naar Taman Negara. Nauwelijks duurder dan openbaar vervoer, maar wel een stuk sneller. en ter plekke heb je uiteraard alle vrijheid.

Dankjewel voor de tips!

Kan je, als je aankomt met de bus in Melaka, daar gelijk een ticket boeken voor de bus en boot naar de TN of moet je daarvoor op een andere plek in de stad zijn?
En als je dit allemaal in één keer doet, ben je dan wel op tijd voor de boot in de TN of niet?

Dat waren mijn laatste vragen haha!

Groetjes

De georganiseerde tripjes vertrekken vrij vroeg, wanneer je die wilt nemen zou ik een nachtje in KL blijven.

Klopt, volgens mij vertrok de bus rond 9 uur bij het crown plaza hotel in KL. Luxe touringbus vol met spanjaarden en italianen.

Dan had ik een andere bus, die van mij was niet luxe :wink: