Tips en gidsen gezocht voor september Atlas en woestijn

Wij gaan van 8 tot 22 september naar Marokko (2 personen).
Aankomst 8 september in Marrakech, vertrek ook vanaf Marrakech (22/9).
We willen graag het volgende doen :

• bezoek Marrakech (3 dagen)
  • trekking Atlas en Djebl Toubkal (2 tot 4 dagen)
  • Ouarzazate
  • Woestijntocht (dromedaris) met overnachting vanaf Rissani of Merzouga (2 dagen)
  • (eventueel) Dades Gorge
  • (evetueel) Kik plateau.
    De volgorde heeft geen belang, van het moment dat alles maar binnen onze verblijfperiode past. Aansluiten bij een groep die ook dit programma doet of een deel ervan, is voor ons geen enkel probleem.

Heeft iemand tips voor dit programma ?
We zouden graag een gids vinden die ons door dit programma kan loodsen (niet voor Marrakech zelf) en die ook voor het vervoer kan instaan. Twee afzonderlijke gidsen mag ook, maar het moet te combineren zijn.
Als iemand ons op weg kan helpen of contacten (emailadressen of dergelijke) kan bezorgen, zouden we dit bijzonder fijn vinden.

hallo,
ik ga regelmatig rondtrekken in Marokko (4à5 keer per jaar intussen). Een goeie vriend van mij begeleidt ons altijd als gids. Hij zorgt voor muletiers,…, transferts, overnachtingen,…
Tijdens de ramadan werkt hij niet maar aangezien jullie 3 dagen Marrakech willen doen, kan hij jullie daar (na de ramadan) eventueel oppikken.
Hij doet voornamelijk de Hoge Atlas (Rozenvallei, m’goun, Telouet, Ait Bougmazvallei, Tessaoutvallei,…), woestijn (Merzouga of M’hamid), ouarzazate, Dadèsvallei, Todghakloof,…
Als je wil geef ik je zijn gsmnummer of mailadres door per mail ([EMAIL=“martine.spinnoy@hotmail.com”]martine.spinnoy@hotmail.com)?
Voornamelijk 's avonds te bereiken tijdens de ramadan.

1 like

Hallo Roland,
Ik ken een hele, goede en loyale gids. Hij heet Abderrahim Annouch.
Hij heeft al 10 jaar ervaring als berg- en woestijngids.
Ben zelf een paar keer met hem op reis geweest en met heel veel plezier!!
Als je wilt, kun je kijken op zijn website: marokko-service-reizen.nl
Hier staat ook zijn mailadres op en kun je je vragen aan hem stellen, zodat hij kan kijken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn voor jullie.
Veel plezier in Marokko!

1 like

Even mailen met Peter van www.bikershome.net

(doet niet alleen motoren :wink:

1 like

Hallo Rolland,

Ik Hafid Oukarrou werk in Marokko en ben een gids, chauffeur van een 4x4.
in Marrakech en t zuiden van marokko spreek t taal ned en marokkaans.
Als je vragen heb kan je me mailen [EMAIL=“modeso@hotmail.com”]modeso@hotmail.com.
Ben momenteel hier in nl nog voor twee weken voor een
afspraak is er altijd tijd. www.flavour-marokko-travels.com
momenteel zijn we bezig een nieuwe website www.reisdoormarokko.nl