Mijn vriendin en ik gaan eind Juli dit jaar voor het eerst naar Thailand op vakantie.
We komen 30 Juli aan en gaan de 17e Augustus weer terug.
Nu heb ik een kleine planning gemaakt en wilde graag enige feedback hierover van jullie Thailand experts.
31 Juli komen we aan in Bangkok en willen 2 Augustus richting Kanchanaburi gaan.
Hier willen we twee dagen verblijven om vervolgens 4 Augustus naar Ayutthaya te gaan.
Vanuit Ayutthaya willen we 6 Augustus terug naar Bangkok gaan om daar het vliegtuig te pakken naar Chiang Mai.
Op 9 Augustus willen we het vliegtuig terug naar Bangkok pakken om op dezelfde dag met het vliegtuig naar Koh Samui te gaan.
Uiteindelijk gaan we de 15e Augustus terug naar Bangkok om vervolgens de nacht van 16 op 17 Augustus huiswaarts te keren.
Enige op of aanmerkingen zijn van harte welkom!
Alvast bedankt,
Rodney en Joyce
Nou, ‘men’ is lekker enthausiast!
Volgens ziet de planning er redelijk universeel uit met de geijkte verblijfplaatsen.
Een puntje wat kort voor vertrek nog even aandacht vereist: Men is van plan om veel “domestic flights” te verplaatsen van Suvarnabuhmi Airport naar Don Muang.
Of dit een “in één keer actie” wordt of dat het staps gewijs gaat is nog niet duidelijk, laat staan dat men nog niet weet wanneer het 1 en ander gereed moet zijn.
Hoe dan ook…voor vertrek even checken waarvandaan je nu de domestic flights gaat maken.
Let ook op bij het boeken van de domestic flights: Bagage en gewicht. Internationaal mag je tot 23 kg meenemen (meestal), maar domestic is het bij de meeste 15 kg (na een upgrade). Orientthai www.orient.thai.com is een voorbeeld van een maatschappij die zonder meer 20 kg toestaat.
Rodney en Joyce hadden hun bericht dubbel geplaatst, vandaar dat ze op deze topic weinig reacties hebben gekregen. Ik zal deze posting nu ook sluiten voor reacties, deze kunnen dan in de andere identieke topic achtergelaten worden…
Men is hier nog steeds over aan het praten en dit duurt inmiddels al enige tijd en best kans dat dit ook nog even duurt. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat binnenlandse vluchten voor juli 2012 nog zouden worden verplaatst, dat wordt dan een gigantische operatie. Maar in Thailand weet je het nooit natuurlijk.
Ook verwacht ik dat het alleen betrekking gaat hebben op domestic vluchten van Air Asia en Orient Thai. Thai Airways zal ongetwijfeld vanaf Swampy blijven vliegen.
Ligt er een beetje aan welke maatschappij. Standaard voor de Economy Class is gewoon 20 kg (China Airlines, EVA Air). Emirates is weer een uitzondering die 30 kg hanteert voor Economy Class.