Tips Costa Rica/Panama

Hallo,

In februari ga ik met een vriendin 4 weken naar costa rica en panama. Ticket is gekocht! We willen in iedere geval een paar mooie natuurparken bezoeken, paar dagen relaxen op bocas del toro en carnaval vieren in panamastad.
Wil heeft weleens carnaval daar meegemaakt en wat zijn je ervaringen?
Er zijn heel veel natuurparken en ik lees dat ze in Panama wellicht nog mooier zijn. Welke zouden we echt moeten zien? Ik las dat je voor sommige parken al van te voren moet reserveren o.i.d. Klopt dat?
Welke stadjes-dorpjes zijn leuk om te bezoeken?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Dieuwertje

Wij zijn twee jaar geleden in de zomer naar Costa Rica en Panama geweest (van Panama alleen de grens met CR, Boquete en zo) en we hebben geen enkel natuurpark van tevoren gereserveerd.

Volgens mij hoef je je daar niet echt druk om te maken. Er zijn ontzettend veel mooie natuurparken. Persoonlijk vond ik Corcovado en Tortuguero het mooiste (helaas ook het duurste). Ze gaan daar redelijk met de natuur op en proberen deze goed te beschermen (althans, ze doen hun best).

Ik zou ook zeker naar Cahuita gaan (en niet Puerto Viejo), dat is zo’n heerlijk relaxed reggae dorpje.

Wij waren er in de zomer (juli/augustus).

Ela, ik zou volgend jaar ook graag met een vriendin naar Costa Rica gaan. Wij dachten aan juli/augustus… Hoe was het weer daar toen?
Groetjes!

1 like

Hoihoi! Ik ben in Costa Rica en Panama geweest in januari 2010. Goed weer gehad, m.u.v. Monteverde :storm:

Ik ben ook in een aantal Nationale Parken geweest, maar die verschillen vaal nogal :slight_smile: Sommige dieren komen natuurlijk in bepaalde gebieden meer voor dan in andere. Costa Rica heeft meerdere klimaten, wat daar oa voor zorgt.

Ik ben niet in Corcovado geweest (zuidelijk CR), maar vond Costa Rica en Panama toch nog best wel van elkaar verschillen qua natuur. Het is anders, maar ik kan niet echt zeggen welke variant ik nou mooier vond. En sowieso, smaken verschillen! Ik zou zeggen meepakken wat je meepakken kan :slight_smile:

Heel veel plezier! Je gaat zeker terug willen gaan :wink:

… Like me! Misschien volgend jaar (A)

Corcovado en Peninsula de Osa zijn overweldigend mooi. Hike enkele dagen door Corcovado… fysiek zwaar maar mentaal zo verrijkend.

over het weer en nog meer lees: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62901

Het regent er gewoon ontzettend veel, stel je daar maar op in (bv. in Tortuguero 10x meer dan in NL :slight_smile: ).

Maar ik vond het op zich wel meevallen. Vaak was het dat het een paar uur regende en vervolgens weer de zon scheen. Binnen een uur was de straat ook weer opgedroogd en nauwelijks meer iets te zien van de regen.

Wel hebben wij 4 dagen miezerregen gehad in Panama. Dat was inderdaad verschrikkelijk. Maar van de 4/5 weken dat we daar waren, 4 van zulke dagen viel achteraf wel mee (maar ja, wat wij ook tegen elkaar zeiden: stél dát je de hele vakantie deze regen hebt… wat ook mogelijk is!).