tips Costa Rica 20 dgn

Beste allemaal,
Vlucht geboekt periode reistijd laatste twee weken nov, eerste week dec. 2017 totaal 20dgn. (zonder dagen van de vlucht)
Schema tot nu toe: San Jose (1 Overnachting)
Cahuita - Sarapiqui - Monteverde/La Fortuna - Ojochal (of andere plaats) -
San Jose.

Wij blijven liever langer op 1 plek en vanuit een locatie dingen te ondernemen.
We houden van strand/snorkelen, nationale parken, lokale gemoedelijke sfeer.
De plaatsen die in schema staan zijn dit plaatsen waar je makkelijk dingen kan ondernemen?
Bijv. vanuit Sarapiqui en Cahuita lees ik dat je bijv. dagtocht Tortuguero kan doen.
Ik verwacht dat Tortuguero ook redelijk toeristisch is maar wel de moeite waard kan zijn.
Strand met een voorkeur voor snorkel locaties en in combinatie met evt een national park(en) in de buurt. Ik heb nu 4 plaatsen in mijn schema heb staan. Ik ben benieuwd of dit een goede keuze is. Ook voor wat betreft reisafstand. Tips van harte welkom.

Je kunt mooi snorkelen bij Isla de Cano, maar dat is wel in het zuiden van het land. Je zou dat wel weer kunnen combineren met een bezoek aan het park Corcovado.

Bedankt voor je tip! Ziet er wel erg mooi uit. Het staat nog open dus kan nog aanpassen.

Reisafstanden kun je met Google maps handig achterhalen.
Vanuit Ojochal kun je een dagtocht maken naar Corcovado. Maar snorkelen bij Caño Island raad ik af. Het is regentijd en het water kan redelijk troebel zijn. Een bezoek aan haciënda Barú Is de moeite waard, heetwaterbronnen bij Hatillo, Nauyaca waterval bij Dominical of in Ojochal of bij Vergel, iets ten zuiden van Ojochal. Mangroven tocht in Sierpe of rivier Terraba-. Je zult je er niet vervelen! Meer naar het zuiden: Rancho Burica of bij San Vito: Casa Botánica, naast Wilson Botanical gardens. Twee dikke aanraders! In plaats van Fortuna: Nationaal Park Volcán Tenorio. Rivier Celeste is er te zien met werkelijk knalblauw water.

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

bedankt voor de tips! Watervallen zijn altijd prachtig maken we graag wandelingen naar toe en river celeste lijkt ons ook een mooie bestemming. ! dank je wel.