Ik weet dat er over reisschema’s en routes al veel is gepost, maar ik zou toch heel graag weten of iemand nog op of aanmerkingen heeft op mijn gemaakte planning… wij gaan eind aug weg voor 24 dgn. (kun je nagaan nog een half jaar en ik ben nu al zenuwachtig )
We hebben behalve de eerste en laatste nacht in Alajuela nog niets geboekt.
Behalve de tickets en de huurauto. Dus veranderingen kunnen altijd nog!
[ul]
[li]DAG1 Aankomst in Alajuela
[/li][li]DAG2 Alajuela -> Ojochal (over cerro de la muerte?)
[/li][li]DAG3 Ojochal (ik heb gelezen dat je vanuit hier dagtochten naar o.a. Corcovado kunt doen
[/li][li]DAG4 Ojochal
[/li][li]DAG5 Ojochal -> ?? Jaco we denken dat het naar Monteverde te ver rijden is in 1 dag dus willen ergens in het midden ongeveer een tussenstop in maken
[/li][li]DAG6 ?? Jaco -> Monteverde of Santa Elena
[/li][li]DAG7 Monteverde of Santa Elena
[/li][li]DAG8 Monteverde of Santa Elena
[/li][li]DAG9 Monteverde -> Rincon de la Vieja
[/li][li]DAG10 Rincon de la Vieja
[/li][li]DAG11 Rincon de la Vieja
[/li][li]DAG12 Rincon de la Vieja -> Arenal/ La Fortuna
[/li][li]DAG13 Arenal
[/li][li]DAG14 Arenal -> Saripiqui
[/li][li]DAG15 Saripiqui -> Tortuguero
[/li][li]DAG16 Tortuguero
[/li][li]DAG17 Tortuguero -> Cahuita
[/li][li]DAG18 Cahuita
[/li][li]DAG19 Cahuita
[/li][li]DAG20 Cahuita
[/li][li]DAG21 Cahuita
[/li][li]DAG22 Cahuita
[/li][li]DAG23 Cahuita -> Alajuela
[/li][li]DAG24 Vlucht naar huis rond 17:00
[/li][/ul]
Ik zou heel graag tips willen over waar jullie wat langer of juist korter zouden blijven… Waar ik me ook maar moeilijk iets van voor kan stellen zijn de reistijden in CR. Heb ik niet te lange ritten in mijn schema zitten?
Alvast super bedankt!! ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn schema vinden!
O wat ik nog vergeten was, maar ook heel graag wil weten, is…
Wij zijn van plan om vanuit Ojochal een dagtocht te doen naar Corcovado. (met de boot vanuit Sierpe)
Is dit de moeite, of zonde en kun je beter toch voor meerdere dagen naar Corcovado gaan?
Ik ben vorige week nog in Cahuita en Puerto Viejo de Talamanca geweest. Maar 5/6 dagen Cahuita is erg veel. Persoonlijk zou ik 2 of 3 dagen Cahuita aanraden, waar je het national park kan bezoeken en kunt snorkelen. En dan 2 of 3 dagen Puerto de Talamanca waar je dan een fiets kunt huren ($5 per dag) om naar de stranden Cocles, Chiquita en Punta Uva te gaan. Manzanillo ben ik helaas niet geweest, maar ook zeker een aanrader (hoorde dat er o.a. schildpadden waren, weet alleen niet of dat in augustus ook zo is) en het is makkelijk te bezoeken per bus of fiets vanuit Puerto Viejo.
Bedankt Sole voor je reactie!
We willen aan het eind van de vakantie eigenlijk lekker weinig doen lekker strand enzo… niet dat we helemaal niets willen doen maar op 1 plek overnachten vind ik dan wel erg fijn, denk je dat Cahuita daar wel geschikt voor is?
Die tip over de stranden Cocles, Chiquita en Punta Uva en Manzanillo klinkt erg goed moet ik zeggen! :vak02: (dat zou eventueel wel te doen zijn op de fiets toch vanuit Cahuita?)
Ik zou dan Puerto Viejo de Talamanca kiezen vanwege de ligging. Vanuit PV kun je dan met de bus naar de ene kant naar Cahuita (30min) en naar de andere kant naar Manzanillo. Niet gaan fietsen vanuit Cahuita, veel te ver en heb eigenlijk ook geen fietsenverhuur gezien. Vanuit PV is Cocles 2km, Chiquita 4km en Punta Uva 6km. Dit was voor mij goed haalbaar, hoewel ik wel last begon te krijgen van zadelpijn. Manzanillo ligt 12km vanaf PV.
De voordelen van Cahuita zijn dat het aan het Nationale Park grenst, mooie stranden dichtbij hebben en de sfeer nog redelijk lokaal is. Het strand in PV daarentegen is niet echt bijzonder en alles in PV is toeristisch en commercieel opgepimpt op een typische Amerikaanse manier. Ook is accommodatie in Cahuita goedkoop! Met ruime kamers, airco, warme douches, ontbijt, etc. Veel goedkoper dan in PV.
Voor 5/6 dagen raad ik dus aan om het op te splitsen of anders PV vanwege de ligging. Maar je kunt natuurlijk ook een aantal keer de bus vanuit Cahuita pakken richting PV en verder, dus het ligt aan wat jullie willen.
Je kunt vanuit Ojochal een dagexcursie maken naar het park Corcovado.
Als je ook nog wilt gaan snorkelen bij het eiland Caño dan is het beter om
in Drake of omgeving te verblijven anders blijf je op en neer rijden naar Sierpe.
Vanuit Ojochal rij je in 5 a 5,5 uur naar Monteverde. Dus het kan wel.
De reistijd van Monteverde naar Rincon is 3,5 uur. Van Rincon naar La Fortuna ook 3,5 uur.
Puerto Viejo de Talamanca is te prefereren boven Cahuita. Zeker een verblijf vlakbij playa Cocles. Ik zou een dag meer plannen in Sarapiqui. Hier is heel wat te doen en het is een prachtige omgeving. 1 nacht is hier tekort.
Super bedankt voor die reistijden want ik kon me daar echt geen voorstelling van maken…
We zouden dan in 1 dag door kunnen rijden naar Monteverde en dan hebben we 1 dag extra in Saripiqui.
Ik heb gelezen dat je daar ook kunt raften… Of zou je beter om Turrialba kunnen raften? (daarover heb ik gelezen dat het het mooiste en leukst is en daar komen we wel langs op de terug weg maar ik wil het liever eerder doen)
Ik heb ergens gelezen dat je in het regenseizoen moeilijk/ bijna niet in Drake bay kunt komen, of valt dit wel mee?
Je kunt ook prima raften op de Sarapiquirivier.
Zeker in de regentijd is het hier ook een hele ervaring.
Je kunt in de regentijd niet met de auto naar Drake.
Je gaat naar Sierpe en hier neem je dan de boot naar Drake.
De dagtocht naar Corcovado en ook de dagtocht “snorkelen bij Caño Island” vertrekken allebeide vanuit Sierpe. Beide tochten beginnen 's morgens om 8 uur. Sierpe ligt drie kwartier rijden vanuit Ojochal. Sierpe is een klein dorpje en ligt pal aan de rivier Sierpe. Maar neem niet een slaapplek pal aan de rivier, daar zijn 's avonds veel muggen door de omliggende mangroven.
Drake Bay is in de regentijd niet te bereiken met een auto, je moet 7 rivieren doorkruizen, waarvan de laatste een grote rivier is, die na een regenbui niet te doorkruizen is met een 4wheel drive.
Kimmert,
Je kunt vanuit Ojochal een dagexcursie maken naar het park Corcovado.
Als je ook nog wilt gaan snorkelen bij het eiland Caño dan is het beter om
in Drake of omgeving te verblijven anders blijf je op en neer rijden naar Sierpe.
Vanuit Ojochal rij je in 5 a 5,5 uur naar Monteverde. Dus het kan wel.
De reistijd van Monteverde naar Rincon is 3,5 uur. Van Rincon naar La Fortuna ook 3,5 uur.
Puerto Viejo de Talamanca is te prefereren boven Cahuita. Zeker een verblijf vlakbij playa Cocles. Ik zou een dag meer plannen in Sarapiqui. Hier is heel wat te doen en het is een prachtige omgeving. 1 nacht is hier tekort.
We waren niet van plan om een te gaan snorkelen bij Caño Island…
Of missen we wat als we dit niet doen?
Ik lees namelijk dat de omgeving van Ojochal ook erg mooi is met mooie watervallen enz. Dus waren we eigenlijk van plan om een dag te besteden om deze omgeving te verkennen… Of zouden jullie dan eerder aanraden om toch richting Drake te verblijven en een dag naar Islland Cano te gaan?
Er zijn vele mooie plekjes in Costa Rica.
Zo ook de omgeving van Ojochal.
De moeite waard om hier een extra dag te verblijven.
Mooie kleine strandjes, watervallen, naar de indianen van Boruca of
naar het park Ballena enz.