tips colombia,peru, bolivia

hallo!
wat zijn jullie hoogte punten/ tips in deze landen? ik ga 1 maand per land rondtrekken.
ik hoor het graag ben benieuwd :slight_smile:
groetjes marijse

Hallo Marijse,

Colombia-Peru-Bolivia wordt vast en zeker een mooie reis!

Ik ken zelf enkel Peru en Bolivia, en dan voornamelijk Peru!
Hoogtepunten zijn de Colca Canyon in Arequipa waar je condors kan bewonderen, het hoogste meer ter wereld nl. het Titicacameer in Puno (ik raad aan om 2 dagen te gaan!!), het wereldwonder Machu Picchu en de Heilige Vallei in Cusco en niet te vergeten de unieke Amazone (het mooiste in mijn ogen is Puerto Maldonado). Andere mooie bezienswaardigheden zijn de Nazca-lijnen en de Ballestas eilanden in Paracas, en een bezoek aan de oase in Huacachina.
Het is altijd beter als je al wat Spaans spreekt voor vertrek. Als je in het hoogseizoen gaat, hou er dan rekening mee dat je je excursie naar Machu Picchu op tijd boekt, vooral de klassieke Inca Trail moet minstens 4 maanden van tevoren gereserveerd worden.
Het is een prachtig land, dus je zal het er zeker naar je zin hebben!

In Bolivia was mijn grote hoogtepunt de vierdaagse trekking door de Uyuni zoutvlakte, een toppertje!

Samen met mijn partner hebben we een reisbureau in Cusco, stuur ons gerust een berichtje als je graag meer info ontvangt!

Veel plezier!
Valerie