Hoogtepunten In Ecuador, Peru, Bolivia En Chili

Ik ben van plan om in juli 2006 naar ecuador, peru, bolivia en chili te gaan. Ik heb nog geen concrete plannen, maar zou graag van jou willen weten wat een echte aanrader is. Op welke plekken moet ik geweest zijn voordat ik weer op nederlandse bodem terug keer.

groetjes judith

Hola

Goed plan van je! Ik ben jaloers :wink: Zelf ben ik zowel in al deze landen, geweest edoch niet in één reis. zie mijn website voor mijn route en boekje met verhalen om in de stemming te komen www.coolywooly.nl

Daar komen mijn highlights aan:

Equador:

• Itin Nan (=evenaar maar dan niet het officiele monument, ca 200 meter naar rechts; klein museum op de echte goede plek)
  • galapagos: kost wat. maar dan hen je ook wat; echt elke dollar waard
  • cuenca = leuke stad, relaxed
  • cajas: natinaal park wandelen
  • markt in afgelegener dorpje: bv zumbahua of nog verder
    niet, hoewel wel in reisgidsen:
  • de trein om op het dak te zitten (kermisattractie)
  • otavalo (te toeristisch als je langer door za zwerft)

Chili (zuiden)

• beklimmen villarica in Pucon (als je geluk hebt met het weer)
  • carretera austral én navimag (als je de tijd hebt)
  • 5 dagen torres del Paines
  • pail marina eten
  • nog verder naar het zuiden: vuurland, pt williams (via argentinie)
    niet:
  • pt varas

Peru:

• trekking Machu Picchu (2 daagse of 4 daagse: het gaat om het moment dat je macchu ziet liggen)
  • minstens een andere trekking naar de hoge ANdes
  • Cuzco
    niet:
  • rieteilanden bij …meer, kan ff niet op de naam komen

Bolivia:

• zoutmeren bij uyuni
  • trekking maken
  • met vliegtuig aankomen in La Paz zodat je de stad in de hoogvlakte ziet zakken
  • de mijn in bij Potosi (de meest confronterende/indrukwekkende ervaring ooit)

Hoe lang ga je? Als je de tijd hebt, zak dan helemaal af naar het zuiden en probeer een boot naar Antartica te vinden. (ca US$2000). Dat is de beste investering in gelukzaligheid ooit!

Veel reisplezier en bezoek zeker mijn webiste om in de stemming te komen! (past in elke rugzak, leuke cadeautip voor je vertrek :wink: )

Goeie tips! Thanks, ik heb altijd al eens op een trein willen zitten :wink:

Judith,

Ik houd me even bij Bolivia, omdat ik daar zelf woon. Aanraders zijn Sorata (prachtige trekkings), Uyuni (de zoutvlakte en fascinerende landschappen, wel koud), Titicaca-meer en Samaipata (richting St Cruz). In dit laatste plaatsje wonen wij (Bolivia-NL) zelf, zoals wel meer ´gringo´s´, m.n. vanwege het aangename klimaat.

Hier vind je watervallen, een vreemde combinatie van bergen en jungle (het net ontdekte Bella Vista, erg spectaculair, staat nog nergens in de gidsen), nevelwoud, pre-Colombiaanse ruines, Che-Guevara-historie en geisoleerde, authentieke bergdorpjes zoals Pucará en La Higuera. Er zijn hier nu maar liefst drie eco-toeristische projecten, o.a. twee in het Amboró-park.

Ik hoop binnenkort een webpagina (www.andorinabolivia.com) online te hebben. Wij hebben een ´Picture-Art Gallery´ met cafeteria, terras, muziek en vanaf december slaapgelegenheid. Alles rustiek, want wij willen geen flatgebouwen-constructies hier.

Hasta luego…
Anne-Doriña noilenna@hotmail.com

Beste allemaal,

Bolivia is een grote aanrader. 6 jaar geleden door Bolivia gereisd en verliefd geworden op het land. Nu runnen mijn vrouw en ik een touroperator in Santa Cruz, Bolivia. Foto´s van o.m. de prachtige omgeving vind je op: www.rutaverdebolivia.com

Spaans kun je prima leren in Santa Cruz, een tropische stad in het oosten van Bolivia. Er zijn hier enkele talenscholen. Santa Cruz is ook relatief veilig.

Mocht je meer informatie willen ontvangen over reizen in Bolivia, stuur me dan een mailtje.

Groeten,

Gijs

@gvheusden

Is het makkelijk om daar op het laatste moment een reis te boeken richting antarctica? En wat voor trip had jij gedaan want de prijs valt me mee.