Hallo,
Ik zit nu zelf op de Gili Islanden. Nu zoek ik eigenlijk ook wel weer zoiets maar dan ergens anders in Indonesie. Heeft iemand tips of ideeen?
Geld maakt niet veel uit dus het hoeft niet low budget te zijn.
Hallo,
Ik zit nu zelf op de Gili Islanden. Nu zoek ik eigenlijk ook wel weer zoiets maar dan ergens anders in Indonesie. Heeft iemand tips of ideeen?
Geld maakt niet veel uit dus het hoeft niet low budget te zijn.
Wil je andere mensen om je heen en feesten of is bijna niemand en absolute rust meer wat je zoekt? Indien je voor dat laatste gaat is Alor een aanrader. De Alor archipelago is een eilandengroep ten noorden van Kupang, en men kan er prachtig snorkelen, duiken en vissen.
De budget optie is p’tit Kepa op het eiland Alor Kecil. Huisjes incl eten voor 150,000 rp! Heerlijke maaltijden, schoon, maar HEEL basic. De meeste huisjes hebben gedeeld sanitair, en er is weliswaar licht maar verder geen stroom. Zie www.la-petite-kepa.com.
Wil je meer luxe, dan ligt er op het naastgelegen eiland Pantar een mooi resort. Zie www.alor-divers.com.
Houd er wel rekening mee dat het 1-1.5 dag duurt om er te komen!
Hallo,
Jenny bedankt weer altijd zo fijn om tips van je te krijgen. Jij bent altijd zo goed kwa info. Ik zoek om eerlijk te zijn inderdaad wat luxe zo tussen de 50 a 75 USD per nacht. Ik zoek ook iets wat te vliegen is eigenlijk. Ik weet niet of dat mogelijk is? Ik vind Gili trouwens ook wel helemaal geweldig.
De genoemde tijden zijn vliegtijden ![]()
Je moet eerst naar Kupang, dat kan vanuit Denpasar (via Maumere) of vanuit Jakarta/Surabaya. Dit traject wordt door meerdere maatschappijen aangeboden. Dan moet je van Kupang naar Alor, een vlucht van nog geen uur. De vluchten sluiten echter niet altijd (altijd niet) op elkaar aan, dus dan moet je noodgedwongen een nacht in Kupang blijven. Kupang is zo’n typische Indonesische stad waar niet echt veel te doen is, het lokale museum (weet ff niet uit m’n hoofd hoe het heet, zie LP) is echter een aanrader!
Op weg naar Alor (vanuit Waingapu) heb ik een nacht in Kupang geslapen, terug naar Jakarta had ik een stop van 6 uur ofzo in Kupang. Vertrek 's ochtends om half 6 en aankomst in Jakarta om 4 uur. 12 uur reizen dus! (tijdsverschil van 2 uur ;))
Hallo,
Het probleem is dat ik de LP niet heb kunnen komen ik had de kans in Bali maar ze vragen de hoofdprijs voor een tweedehands LP. Je kunt hem voor dat geld bijna nieuw kopen niet normaal gewoon. Dus dat is nu best wel lastig dat ik er geen heb. Ik heb er nog even naar gekeken ben nog niet helemaal overtuigd. Ik wil eigenlijk wel graag in een keer vliegen en dan nog wel een uur rijden ofzo. Ik zit toch nog te denken aan Manado om daar naar toe te gaan.
Mooie plekjes blijven mooi, juist omdat ze moeilijker te bereiken zijn ![]()
ja dat is inderdaad waar en heb ik wat mooi’s gevonden is de accomodatie weer niet te betalen vond een eiland met 1 resort kost gelijk 400 USD per nacht dat gaat me wel iets te ver. Verder dus nog steeds zoekend.
In de buurt bij Labuan Bajo schijnt een eilandje te liggen wat hel mooi moet zijn. In LB worden trips hiernaatoe aangeboden, en je kan er ook overnachten. Ben er zelf niet geweest, dus ik er verder geen mening over en weet niet hoe luxe de accomodatie is.
En heb je al gekeken naar Pulau Weh (Sumatra), Pulau Seribu (bij Jakarta), eilanden bij de Molukken (ook moeilijk te bereiken), resorts aan de westkust van Sumba (heel duur)? Evt het strand bij Maumere (niet zo heel spectaculair…).
Ik vond Alor de reistijd waard!
Hallo,
Geinig ik ben al in Pulau Weh geweest helemaal geweldig vind ik dat eiland. Dan ga je vanaf Bandah Aceh met de boot. Bedankt voor de rest van de info ben het allemaal aan het bekijken. We blijven waarschijnlijk toch iets langer in Bali om onze plannen daar verder vorm te gaan geven.
Togean Islands bij Sulawesi wellicht een idee?
Hallo,
Inmiddels zijn de plannen helemaal gewijzigd ben nu inmiddels in Yogyakarta en vlieg eerder naar Kuala Lumpur omdat we daar wat dingen moeten regelen. Bedankt voor alle tips.
Een andere mogelijkheid is het eiland NUsa Penida, klein eilandje onder Bali gelegen, echt avontuur, nauwelijks toeristische voorzieningen. Voor mij is dit het Bounty eiland bij uitstek. Als ik Indonesie ben ga ik er sowieso een paar dagen naar toe, hele mooie strandjes (zonder toeristen en handelaren!!!) en een schitterend ongerept binnenland, geen auto’s. Lees maar eens hier: actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Maar je mag me ook altijd mailen,
hans
We zijn vorig jaar in Komodo geweest :vak02: en tussen Komodo / Rinca en Flores zijn er legio van deze top-eilanden… op Seraya Kecil (inderdaad net buiten Labuan Bajo !) kan je ook overnachten :slapen:: Meer “Robinson” bestaat niet!cheer Echt een TOPPLEK !
Karimunjawa islands, vond ik prima, weinig luxe, gewoon een met de mensen, met de snelle boot 2 uur vanaf Semarang (Central Java) of anders 6 uur met de boot van Jepara
Dan nog een keer de vraag was van mij en zoals ik heb geschreven zijn mijn plannen inmiddels gewijzigd. Ik hoef dus geen tips meer misschien heeft iemand anders er nog wat aan natuurlijk maar bedankt.