Wij hebben een georganiseerde fly drive geboekt voor okt/nov inclusief binnenlandse vlucht met SAA van kruger tot Johannesburg dan overstappen naar vlucht Port elizabeth. Heeft iemand ervaring met overstappen op Johannesburg wat betreft de bagage? Vroeger in mijn backpack periode zorgde ik dat er genoeg tijd was om mijn bagage uit te checken en weer in te checken. Hierdoor kwam mijn backpack samen met mij gelijk aan.
Dankbaar voor de tips…
Ik heb al meerdere keeren de vlucht gemaakt (meestal AMS-JNB-PE >>> en nog geen problemen met de bagage gehad (behalve dan dat de koffers te zwaar zijn ).
Je moet alleen genoeg tijd tussen de vluchten hebben (minimaal 2 uur), anders heb je kans dat ze de bagage niet op tijd over kunnen zetten. (maar dat is overal)
Ok, vanwege onze strakke reisschema zit er iets meer dan een uur tussen. Nadat we geland zijn moeten we nog een paar uurtjes rijden voordat we bij onze volgende lodge zijn. Wij kennen het gebied nog niet (afgezien van de veiligheid) is het beter om met daglicht te rijden.
Wij hebben het uiteindelijk gewoon tegelijk geboekt met het ticket van NL naar Z A, via cheaptickets. Verder kan je gewoon bij de maatschappijen van Z A kijken voor binnenlandse vluchten, zoals bij SOuth African Airways
Maar meestal is SAA wel wat duurder. Kijk op de link in mijn ander bericht, je ziet alle maatschappijen die in het binnenland vliegen en ze zijn allemaal betrouwbaar.