Brussel - Johannesburg met Lufthansa en overstappen in Frankfurt

Over enkele maanden ga ik met mijn gezin naar Zuid-Afrika.
Via Skyscanner kwam ik te weten dat Lufthansa de meest voordelige vliegmaatschappij is om deze reis te maken.
In Frankfurt hebben wij anderhalf uur de tijd om over te stappen. Is dit voldoende?
Moet ik opnieuw langs de douane? Moet ik ergens een bus nemen? Wordt mijn bagage automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht?
Moet ik opnieuw inchecken?

Je hebt een ticket naar Zuid-Afrika geboekt, dus je zal bij het inchecken waarschijnlijk al beide boardingpasses krijgen naar je eindbestemming. Zo niet, dan kun je die in Frankfurt bij de transfer balie krijgen. Dit merk je bij inchecken.

Je bagage wordt doorgelabeld, daar hoef je niks mee te doen.

Je moet in Frankfurt de bordjes ‘transfer’ volgen. Kans is groot dat je onderweg je paspoort en handbagage moet laten controleren, maar ook dit wordt vanzelf duidelijk en is niks om je zorgen over te maken.

Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie.
Op sommige forums las ik echter dat men in Frankfurt minstens twee uur nodig heeft om over te stappen.

Als je een ticket geboekt hebt met een overstap bij eenzelfde maatschappij, dan zijn ZIJ verantwoordelijk dat je op je eindbestemming komt. Mis je je vlucht, dan word je wel doorgezet naar een volgende vlucht. Vervelend, maar niet meer dan dat. Niks om je druk om te maken.

Label (naam, telefoonnummer, e-mail) je bagage goed. Mocht je bagage de aansluiting missen, dan word je bagage ‘vanzelf’ nageleverd.

Fijne reis!

Inderdaad wordt je bagage al doorgelabeld op Brussel Airport, maar altijd even vragen kan geen kwaad. Als het goed is krijg je ok al de instapkaart voor Frankfurt.

Frankfurt is een grote luchthaven en het is nog flink doorstappen. Dus onderweg geen winkeltje kijken of koffie drinken. Die 1,5 uur heb je wel nodig. Transfer volgen en ook kijken naar welke terminal je moet. Onderweg moet je weer door paspoort controle en door de security en het kan druk zijn.

Wij hebben deze route een half jaar geleden gedaan. De vlucht van Fra naar JNB is heerlijk met de A380, het is een heel rustig vliegtuig.

goede reis

Merci voor de reactie.