Wie zou mij kunnen helpen door globaal de kosten voor excursies als safaris’s (incl. gids) en andere excursies te benoemen in Zuid Afrika? (de highlights)
Denk eraan om rond half augustus 3 weken naar zuid afrika te gaan (Kaapstad - Johannesburg of vice versa) met een huurauto of de Bazbus. Mits dit in budget past. Daarom zou ik graag meer details, met name op budget willen hebben voor mezelf.
Zou een binnenlandse vlucht aan te raden zijn qua tijd? (tussen Port Elisabeth en Durban(?) en aan welke prijs moet ik denken met binnenlandse vluchten?
Geen idee, wat je gaat uitgeven. ligt helemaal aan wat je precies gaat doen. Safari’s kunnen incl. zijn als je een lodge boekt. En ligt er ook aan waar etc.
Gemiddeld zo p,p, R 300 to R 500,-
uit eten gaan is hier goed en goed, gemiddeld voor 2 personen R 200 a 300 is dan ongeveer € 30,-
Als je vraagt of een binnenlandse vlucht aan te raden is qua tijd, is dat in elk geval natuurlijk altijd zo Daar rijd je niet tegenop met een huurauto en met de BazBus al helemaal niet. Maar gaat je natuurlijk om het totaalplaatje tijd-kosten-activiteiten etc. Vooral veel googlen en goed kijken wat er bij sommige lodges inbegrepen is in hun prijs / wat er bij hostels aan excursies bij te boeken is, etc. Aanbod is groot dus moet voor elk wat wils te vinden zijn.
Veel plezier alvast met de voorpret. Van tevoren veel uitzoeken en daar waar nodig zaken tijdig boeken kan je in elk geval geld schelen.
Ik ben ook nog steeds aan het uitzoeken. De goedkope vlucht die ik had gezien is al weg en mijn vriend moet ook nog een paspoort aanvragen. Ik heb dus nog even de tijd om van alles uit te zoeken.
Er werd verteld dat prijsvechter kulula tussen Durban en Port Elisabeth vliegt. Echter, op de site kan ik Port Elisabeth niet terug vinden. Via andere sites heb ik alleen maar vluchten van 175 euro pp gevonden en dat vind ik erg veel geld.
Kulula en Comair vliegen nog wel tussen PE en Durban maar de vluchten staan niet meer op de website van Kulula. Iets met rechten, BA, etc. Binnenkort komen ze weer online te staan op de website van Kulula zelf. De vluchten zijn nog wel te vinden op de website van British Airways zelf en daar kan je online boeken. Je vliegt dan meestal met Comair. Ik heb net even gekeken voor je en vluchten PE - Durban beginnen al bij 500 ZAR per persoon in augustus, dus absoluut niet duur.
Helaas kan ik je weinig vertellen over excursies ed, maar wat hostels betreft kun je wel uitgaan van 25,- euro pp per nacht voor een 2 persoonskamer. Beetje zoeken is misschien vereist, maar als je in de andere posts kijkt, vind je mn excel schema. Daarin staan misschien wat mogelijke overnachtingsplekken. Ik heb in Kaapstad zojuist Amber’s Tree Lodge reserveert (anders dan dit schema aangeeft).
Bedankt! Ik had deze vliegreis ook al gezien. 117 euro per persoon valt mij reuze mee. 500 RAND en nog eens 750 RAND belastingen hahaha. Maar wordt steeds goedkoper ;). Ik heb besloten om te gaan vliegen tussen Durban en Port Elizabeth.
Ja ik heb je excel-bestand goed bekeken! Ziet er goed uit en ik heb er zeker iets aan! Bedankt!
Wij hebben nog nooit in een hostel overnacht, maar anderzijds voor die prijs al heel veel leuke B&B’s (dikwijls inclusief ontbijt) of self-catering plekken gevonden. Het vergt uiteraard een beetje opzoekwerk oftewel stap je de lokale Tourism Office binnen en doe je daar navraag. Tenminste: als je tijdig in jouw overnachtingsbestemming aankomt.
Vermits wij vaak langere periodes op vakantie gaan, proberen we de kosten zoveel mogelijk te drukken en dat kan best door de accommodaties aan te passen. Bovendien zijn we telkens op heel propere plekken en bij uiterst gastvrije uitbaters terechtgekomen. Uiteraard heb je geen zes-sterren-luxe aan die prijs.