Hallo
Ik heb net een ticket geboekt vanuit Brussel naar Johannesburg en van Kaapstad naar Brussel. Ik ga met mijn vriend van 2 tem 21 september naar Zuid-Afrika. Ik heb daarvoor 605 € betaald. Om een beetje het budget te bepalen had ik graag eens een idee gehad van jullie ivm de kostprijs daar.
We zijn van plan om een auto te huren rond Johannesburg, daarna een binnenlandse vlucht te nemen (weet nog niet van waar) naar Port Elizabeth en dan terug een auto te huren naar Kaapstad.
Wat kost bv excursies in Kruger, walvissen, kaapstad,… Op welke site huur je best een auto? Moet ik vooraf boeken, het is laagseizoen? Hoeveel euro’s besteed je aan maaltijden per dag,….
We logeren het liefst in guesthouses, dure hotels zijn niet aan ons besteed. Adresjes en tips zijn zeer welkom. We zijn 33 en 35 jaar.
Groetjes en alvast bedankt voor de info!
Ellen
Beste Ellen,
Buiten de deur eten is hier goedkoop, voor lunch en avond eten,ben je ongeveer e 25 kwijt voor 2 personen. Het eten is goed, je kan hier alles normaal eten en ook net water uit de kraan drinken.
Gastehuizen en of B&B heb je hier veel, in verschillende prijsklassen. Of lodges. Wij altijd maken hiervan gebruik. Vaak op mooie, leuke plekken, en veel persoonlijker. Ga nooit voor de hele goedkope, die kunnen in slechte buurten liggen.
Kijk even op. Www.sleepingout.co.za of www.roomforacrica.com
Via Wereldwijzer app
Je kan zelf even via google.co.za bekijken wat alle excursies gaan kosten. Ook de b&b ter plekke, weten alles over allerlei excuries. En veel lodges bieden ook safari’s aan, incl. In de lodge prijs of extra.
anemieke -Thatch22, country guesthouse
Sorry, maar via de app! kan ik je bericht lezen om gelijk alles te beantwoorden! dus daarom al deze berichten.
Auto boeken via ww…eautohuur.nl of via easyterra.nl is veter, goedkoper dan hier ter plekken en je hebt dan ook de juiste verzekering en heel belangrijk de ongelimiteerde km,s.
In net laag seizoen hoef je niet van te voren te boeken, maar wil je perse ergens overnachten, zou ik dit wel doen. En boek zeker 1 nacht van te voren de volgende plek en zorg altijd dat je voor het donker daar aankomt. Met licht is het veel makkelijker te vonden allemaal. Het donker zo rond 17.00 uur.
anemieke -Thatch22, country guesthouse
Hoi Ellen,
Mijn vriend en ik zijn net een week terug van Zuid Afrika, het was fantastisch. Wij hebben de reis georganiseerd gedaan via Riksja. Dit vooral omdat wij in het ‘hoogseizoen’ gingen en dit ons geadviseerd werd. We hebben de reis in 2 delen opgesplitst, eerst een rondje met een gehuurde 4WD rondom Johannesburg. Dit is absoluut een aanrader als je het niet erg vindt te kamperen. We hadden een 4WD met daktent en kampeeruitrusting, ZA leent zich echt prima voor kamperen, overal zijn (goede!) campings.
Daarna met een binnenlandsevlucht naar Kaapstad.
Losse excursies die je bij Kruger zelf boekt zijn redelijk aan de prijs. Wij hebben daar op onze campsite iemand ontmoet met een eigen game-drive-bedrijfje waar we mee op pas zijn geweest. Een ontzettend leuke gast, neemt je mee zonder een hele auto vol andere toeristen en voor minder geld. Zijn naam is Tiny, awesome kruger tours.
Wij hebben onze 4WD gehuurd bij KEA campers, prima service.
Dit moet je wel van tevoren boeken lijkt me, hotels/campings niet in het laagseizoen.
In Nelspruit, Kaapstad en Stellenbosch hebben we gelogeerd in kleinschalige guesthouses. Alledrie supermooie plekjes met goede service voor een redelijke prijs.
Nelspruit: La Roca Guesthouse. Je zit middenin het stadje, maar in de tuin en op het terras van het guesthouse heb je je eigen kleine paradijsje
Stellenbosch: Rosenview guesthouse, op een wijngoed
Kaapstad: Port View House, loopafstand van het Waterfront en centrum, mooie tuin waar je lekker kunt relaxen.
Nog meer vragen zijn welkom!
Grt Linda
Hoi Ellen,
Kruger park prijzen kun je vinden op www.sanparks.org , vanuit de lodges buiten Kruger park in de prive-reservaten kun je ook een volle dagtocht Kruger park ondernemen. Prijs voor een volle excursie is vanaf Eur 90,- in een open safari auto, of R1400 in een gesloten auto. Dit kan nog verschillende wezen per accommodatie waar je de tour boekt.
In het Kruger park kun je ook diverse safari’s ondernemen. Veel plezier met je voorbereidingen.
Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Hallo Stella
Wij gaan onze auto huren bij driveafrica.co.za of via cheaptickets of holidayautos.com en zo zijn er nog een paar,
Simpelweg omdat zij een pakket aanbieden inclusief glas en bandenschade en inclusief de one way fee en de eerder genoemde niet!
Er zijn er nog een paar, maar die staan minder goed aangeschreven!
Vinden wij erg belangrijk, de laatste 3 jaar al twee keer een steen op de voorruit!
Denk ook aan je internationale rijbewijs (verplicht) en de verplichte creditcard, zonder card geen auto, en deze moet ook
op naam staan van de hoofdbestuurder!
Groet en veel plezier!
Hoi!
Wij hebben 2 maanden geleden besloten om ook naar Zuid-afrika te gaan.
Qat ons heeft geholpen is vraag een reisgids aan bij Jambo. En kijk bij welke hostels zij overnachten of in welke plaatsen en steden.
Zo vind je de leukste activiteiten en je kunt het dan zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Veel lodges hebben ook een Braai (bbq) en kun je heerlijk eten. Je hebt veel campings maar ook mooie B&B of lodges.
Heel leuk om allemaal uit te zoeken.
Wij reiden ook door naar mozambique 
Fijne vakantie
1 like
kijk eens op de handige site lekkeslaap.co.za
groet, omael
1 like
Hallo
Voor goedkope binnenlandse vluchten, kijk ook eens op Tix.nl, vaak nog aanmerkelijk goedkoper dan Kulula.com!
Groet en veel plezier!