Durban - Port Elizabeth

Op 5 oktober vertrekken we voor 23 dagen naar Zuid Afrika. We vliegen naar Johannesburg en en gaan vanaf daar met een huurauto naar Kaapstad. We hebben onze reis grotendeels in ons hoofd, maar twijfelen nog over de reis van Durban naar Port Elizabeth. Wat is volgens jullie beter, vliegen of rijden?

We twijfelen omdat je met vliegen gebonden bent aan een datum en je moet per se naar Durban. Met vliegen ben je een dag kwijt; auto inleveren, inchecken, vliegen, koffers halen, auto halen. Eigenlijk moet je een dag voor je vlucht al in Durban zijn omdat de meeste vluchten in de ochtend zijn. Hoe lang is het met de auto van Durban naar Port Elizabeth? Is deze reis de moeite waard met de auto?

Ik hoor graag jullie mening?

Hallo,
Mijn man en ik hebben het vorig jaar gevlogen zijn de avond ervoor naar Durban gegaan auto ingeleverd en met de shuttle bus naar het hotel, een hotel vlakbij het vliegveld genomen was 35 euro voor 2 personen en de shuttle bus reed ons sochtends naar het vliegveld ging prima, in Durban kun je ook beter niet in de avond op straat komen.
Van andere mensen hoorde we dat het toch zo’n 900 km is en er 2 dagen over gereden hadden, is best veel.
Wij hadden ook 3 weken en zijn ook in Johannnesburg begonnen en naar Kaapstad gegaan.
Misschien krijg je nog wel tips van mensen die het wel hebben gereden.

Succes
Groetjes Mattie

Hoi Mattie,
wij gaan dezelfde reis doen en vertrekken 28 juli.
Heb je nog tips waar je van zegt; die mag je echt niet missen. Of juist dingen die jullie wel hebben gedaan/gezien maar die achteraf niet de moeite waard bleken.
Alvast bedankt!
Groetjes Joyce

Hoi Joyce,

En ik hoor dan weer graag jullie tips! Gaan jullie vliegen of met de auto tussen Durban en Port Elizabeth?

Grtz Remco

Je kan het wel in 1 dag rijden, maar dat is dan wel een hele lange dag. Heb het zelf in 2 dagen gedaan, gestopt in de buurt van Coffee bay. De route is op zich wel leuk maar niet heel geweldig, denk dat vliegen de betere optie is.

Hallo Joyce,

Ja er is zoveel ter zien wat je zeker moet doen is de panoramaroute, Krugerpark,Hluhluwepark.
In Oudshoorn is het cargo wildlife centrum wij zijn daar geweest maar vond dat erg tegenvallen, lijkt op een dierentuin en je kunt wat beesten aaien tegen veel geld ze zien er allemaal versuft uit, als je het wild in de parken hebt gezien valt dit erg tegen.
In St.Lucia is de boottocht erg mooi zeker om nijlpaarden en krokodillen te zien.
Wij zijn de tafelberg niet op geweest er was teveel wind de kabelbaan ging niet ook de boot naar Robben eiland ging niet dus dat moeten we nog een keer doen.
En onderweg zie je zoveel moois.
Wij gaan 1 september ook weer voor 3 weken maar gaan nu van Johannesburg tot St.Lucia en gaan het wat rustiger bekijken allemaal, willen nu ook naar swaziland en het is voorjaar dus denk dat het wildspotten beter gaat vorig jaar toen waren we er en in Maart.
Als je het leuk vind kan ik je mijn reisverslag wel mailen?
Groetjes en alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Mattie

The Wildcoast, Durban - PE is een mooi omgeving, erg wild en niet zo vol met toeristen. Het is wel een hele rit. Zeker 2 dagen, als je niet contstanc in de auto wilt zitten.
Mooi rit dus.

Beste Mattie.

Ik wil hier graag even op reageren. De dieren die jij er versuft uit vindt zien doen bij de Cango Wildlife Ranch niets anders dan de dieren in het wild die geen honger hebben, en dat is lekker luieren. Dit Wildlife Centre is niet alleen opgezet om mensen te vermaken maar vooral om fondsen te genereren voor het centrum aan de andere kant van de weg. In dit breeding centrum vind je een van de meest succesvolle cheeta projecten in Afrika. Dit kost veel geld en een deel van het geld komt van de toeristen die een cheeta of jonge leeuw willen aaien. Dit is een keuze, en als je dit veel geld vindt moet je het vooral niet doen. Weet wel dat het geld goed besteed wordt en er dus veel meer achter zit dan een kleine dierentuin.

Groetjes van Remco.

1 like

Bedankt voor alle tips. Nog een vraag, is Winterton de beste plaats om de Drakensbergen te verkennen? Ik denk dat we vanaf Winterton in 2 dagen naar Port Elizabeth gaan, dan hebben we meer vrijheid dan met het vliegtuig.

Hallo!
Wij gaan het ook met de auto doen.
Hebben een auto gehuurd in Johannesburg vanaf 28 juli en leveren hem weer in Kaapstad in op 18 augustus.
Weet iemand in welke plaats de panoramaroute begint als je vanuit het Krugerpark komt?
Groetjes!

Ook wij gaan het stuk rijden vanuit de Drakensberg naar PE. Wij gaan nog een paar nachten naar Chintsa. Het moet een mooi gebied zijn en niet zo toeristisch volgens een aantal mensen in mijn omgeving.
Vanuit Winterton of giant’s Castle zijn Er veel mogelijkheden om te wandelen. Kijk evt ook bij Inkosana Lodge. De tip die ik heb gekregen is om op woensdagmiddag naar het Drakensberg boyschoir te gaan.
Succes met de voorbereidingen.

Hallo Joyce

De panoramaroute begint in Graskop richting God’s window en eindigt in Pilgrim’s rest. Het is zo’n 160 km.
In de bibliotheek heb ik het boek gevonden en gekopieerd: Zuid Afrika De mooiste reisregio’s en routes van Lannoo. Het beschrijft de route van Joburg naar Ct en dan met leuke achtergrondinformatie.
Wij komen een dag later aan en vertrekken de 22e.
Heb je nog leuke tips?

Hoi Anieke,

Heb je die kopiën toevallig digitaal en zou je die kunnen mailen?!

Hallo Geuf,

Volgende week is kan ik het even voor je scannen en zal je ze dan toesturen.
Gr Anieke

Dat zou helemaal top zijn, harstikke bedankt!

Hoi Mattie en Anieke!
Zouden jullie je reisverslag (Mattie) en die gescande dingen van het boek uit de bieb (Anieke) ook naar mij kunnen mailen aub?
Thanks!
Groetjes!

:dag:

Dat wil ik wel doen maar heb je email adres niet, als je mij die even stuurt dan komt het goed.

Groetjes Mattie

En als jullie dan toch bezig zijn, hou ik me ook aanbevolen voor het reisverslag en de gescande routebeschrijving!
[EMAIL=“judith_peeters@yahoo.com”]judith_peeters@yahoo.com

Geen eigen ervaring, maar bijna al onze gasten vliegen van Durban naar PE. Neem aan met een goede reden :).

Remco: helemaal mee eens! Opgevangen dieren zijn er niet om geaaid te worden of er interessant uit te zien, ze zijn daar gekomen door menselijk toedoen -op welke manier dan ook-. En wilde dieren, vooral roofdieren sparen energie, wat wij mensen weer vertalen als ‘lui’ zijn. Probeer maar eens een zebra te vangen, dan merk je wel hoeveel energie dat kost.

Greetz,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hallo
mijn vraag hebben jullie gereden of toch het vliegtuig genomen. Van durban naar PE. Wij willen graag rijden.
alvast bedankt.
gr.toos