Met auto van durban naar port Elizabeth.

Wij kan ons iets vertellen over de weg tussen durban en port Elizabeth.
Onze gedachten gaan uit naar een rondreis per auto.
Eerst het noordelijke gedeelte, Dan door naar Kaapstad. ( 6/7 weken).
Vast bedankt voor de info.
Gr. Toos

De weg is zeer goed te doen, ik heb deze al veel afgelegd. Ik raad je wel aan om niet in het donker te rijden, (al geld dit voor elke route).

Heb je al ideen voor je route? wat voor accomodaties en activiteiten je wilt gaan doen? een aanraden voor backpackers is de cofee shack in cofee bay!

1 like

Hallo,
Wij zij ook van plan dit jaar een rondreis te maken.
Men adviseerde ons het vliegtuig te nemen. Of een 4wheeldrive te huren.omdat de wegen heel slecht zijn.

Mijn vraag is. Klopt dit met jullie ervaringen.
Of kunnen we gewoon met onze Corolla Toyota. In een of twee dagen deze afstand afleggen.
Alvast bedankt

Pieter.

Nee je echt met een normale auto huren. De wegen zijn over het algemeen goed.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

1 like

Om van Durban naar PE te rijden volstaat enige kleine auto hoor. Je rijdt daar ook door het meest ā€œAfrika-feelingā€ gedeelte van Zuid-Afrika: puurste natuur, vooral als je de zijwegen neemt! De N2 langs Umtata/ Mthatha was ooit in erbarmelijke toestand, maar twee jaar geleden vonden wij dit ƩƩn van de beste wegen in ZA (van Zuid naar Noord). Hier en daar duikt er al eens een geit of koe op - die moet je uiteraard vermijden of je loopt een heel zware boete op. Als je moet tanken doe je dit best op de N2 want de stad zelf kan misschien wat afschrikken…
Groetjes,
Toetske

1 like

Dank.hoeveel tijd is het van Durban naar port Elisabeth kan dat in 1 dag?

Via Wereldwijzer app

Nee, het is ongeveer 900 km, dus ongeveer 11 a 12 uur rijden. Het is een mooi gebied, dus misschien veel stops onderweg.

Zeker niet vliegen van Durban tot Port Elizabeth. Ik denk dat de Oostkaap 1 van de mooiste en meest authentiekste provincies is van het land. Er is hier zoveel geschiedenis (alle grote leiders komen van deze provincie,zoals Nelson Mandela) , de natuur is zo mooi en je voelt je pas echt in Afrika!!! De hoofdwegen zijn goed berijdbaar en zelfs op de ā€˜gravel roads’ heb je niet echt een 4x4 nodig. Langzaam rijden is de boodschap!! Voor backpackers op de route neem een kijkje op: www.alternativeroute.net of www.coasttocoast.co.za.

1 like