Tips bezienswaardigheden

Hoi mensen,

wij vertrekken over drie weken naar maleisie en gaan daar een auto huren.

we hebben de volgende reis in de planning:

kl- Taman negara (2 overnachtingen)
Taman negara Kuantan (2 overnachtingen)
Kuantan kuala terengganu (1 overnachting)
Kuala terengganu Perhentian islands (2 overnachtingen)
Perhentian islands Kota bharu ( 2 overnachtingen)
kota bharu penang (eindpunt)

Nu hebben wij een paar vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Bij Taman negara willen wij met de auto naar kuala tahan. we zijn bang dat als we de derde dag naar kuantan moeten en eerst 3 uur per boot naar kuala tembelling, dit te lang duurt zodat we s avonds pas in kuantan aankomen. Heeft iemand hier ervaring mee??? Is de weg naar kuala tahan goed begaanbaar?

Heeft iemand nog tips met waar wij op deze route sowiezo langs moeten gaan gua bezienswaardigheden?

Weet iemand ook hoe lang het ongeveer rijden is van plaats naar plaats? Met name khota baru penang lijkt mij een behoorlijke afstand.

Ik krijg graag wat tipsssss

greetzzz

Hallo,

Waarom ga je in Khota Bharu 2 nachten slapen daar is echt niets te beleven en eigenlijk zou je het zelfs gewoon kunnen overslaan. Wij hebben daar 1 nacht geslapen omdat we de boot niet konden halen naar de pherhentian Islands maar hebben ons daar erg verveeld omdat er niets te doen was.
Verder zou ik ik je Langkawi willen aanraden is net iets mooier dan Penang. Ik heb zelf 5 dagen in Penang gezeten voor mijn visum van Indonesie en ik vond er niet veel aan daarnaast is de kustlijn daar ook helemaal niet mooi.
Of misschien langer op pherhentian want 2 nachten is ook vrij kort op pherhentian of je moet niet zo’n strandpersoon zijn.
De rest ben ik niet geweest dus kan ik je niet over adviseren.

Het klopt dat we beide van andere dingen houden en dat lijkt mij vrij normaal ik vond persoonlijk Khota Bahru weinig aan we hebben daar wat rondgelopen en vond het er weinig sfeervol uitzien. Verder is er in de avond niet echt meer wat te doen dan in je hotel hangen.
Ik vind het altijd wel leuk om in de avond wat te gaan drinken en dat hebben we daar ook geprobeerd met het resultaat dat we dus in ons hotel terecht kwamen omdat er niets meer open is dan de mc donalds.