Dit is een vraag voor mensen die bezig zijn of net terug zijn van hun reis.
**Wat had je achteraf nog mee willen of moeten nemen? Of moeten regelen? **Kleine of grote dingen waarvan je dacht van ‘shit dat was nu wel handig geweest’ of ‘Damn dat ben ik vergeten’. Dingen waar je aanvankelijk niet aan denk maar pas op het moment dat je het nodig hebt…
Nou, ik ben alweer een maandje terug van mijn reis naar Nederland, maar daar had ik zeker meer borrelnootjes moeten inslaan voor m’n terugreis naar Argentinië
En meer stroopwafels voor m’n Argentijnse vriendin. Oh, en meer kaas voor m’n vrienden Maar dat bedoelde je vast niet met je vraag?
Nee juist wél! Ik zat ernstig te twijfelen tussen tijgernootjes en borrelnootjes! Maar dankzij jouw geweldige tip heb ik mn beslissing genomen… Tigernuts it is!!
Hoi , ik ben nieuw op het forum, maar als ik dan bovenstaande antwoorden bekijk, dan denk ik , moet ik nu serieus antwoorden of gewoon maar niet?? Maar wel gezellie al die priet praat. Toch maar even een serieuze reactie
Ik ga zelf straks voor 6 weken naar Chile, en bedenk iedere keer weer dingen die ik niet vergeten moet. Een stekker met een aansluiting voor de afwijkende stopcontacten in chile, voor al die electrische gadgets die je tegenwoordig meeneemt op reis. Alle kabeltjes voor je tel. en camera, lege cd rommetjes om je foto’s alvast op te branden ( zijn hier goedkoper)
Last van medische toestandjes waar je alleen van de zomer wat van merkt?? Vergeet ze niet!!
Maar ja, als je alleen je ticket, credit card en paspoort meeneemt kom je ook overal.
Kijk, dat zijn de intelligentere antwoorden Annet! Daar kan Flipsen nog een voorbeeld aan nemen Hehe
Maar even serieus; dat over die cd-rommetje is wel slim bedacht! Moet je wel een pc vinden waarop je kan branden maar zal ook niet zo’n probleem worden denk ik…
Thanks!
In de grotere steden staat er vaak wel een brander maar daar meot je wel speciaal naar vragen omdat ze die bij de kassa hebben staan.
En ik ga bij allemaal vrienden langs die pc’s met brander hebben. Moet ik zeggen dat de Chilenen er nieuwsgierig zijn naar buitenlanders en als ze je eenmaal een beetje kennen zijn ze erg gastvrij en graag een cdtje voor je willen branden ( als ze die thuis hebben) En Flipsen moet maar een handel beginnen in Nederlandse producten als ik dat zo lees. Gouden handel!!
Ok, serieus dan maar. Je hoeft geen CD-Rommetjes vanuit NL mee te nemen natuurlijk, dat is onzin. Ik weet bijna zeker dat ze in Chili goedkoper zijn. En, als je een fotozaak of internetzaak binnenwandelt zeggen die toch dat ze alleen willen branden op hun eigen CD-Rom (omdat je dan weer 2 dubbeltjes meer betaalt).
ze zullen zeker meer geld vragen, maar als je in een kleine plaats zit, zoals waar ik naar toe ga, in het noorden, zijn al dat soort producten veel duurder dan dat je het bijv. in Santiago koopt. Het noorden van chili is de duurste zone van dat land. Helaas. Je kunt er wel bijv.borrelnootjes kopen maar die zijn duurder dan hier!!! maar goed dat Flipsen daar niet woont anders hield ie geen geld over voor het pokeren
en niemands post verwijderen hoor!!! please
Wij zaten in een gebied waar het op dat moment volop lente was, terwijl het in Nederland nog volop winter was en toen kwamen we tot de akelige ontdekking dat de hooikoortstabletten nog thuis lagen! Noooooit aan gedacht natuurlijk, want tsja, het was nog winter he! Na heel wat gezoek toch nog iets geschikts gevonden in een apotheek gelukkig, maar be aware!
even iets voor de meisjes: tampons zijn hier in Peru buiten Lima vaak moeilijk te krijgen, en duur (vanaf 6 sol voor 10 tampons, 2 euro, en dat zijn de goedkoopste!), dus neem maar een aantal pakken mee!
Verder als je van rijstwafels houdt (zoals ik), gek genoeg hebben ze die hier niet, alhoewel er zoveel rijst wordt gegeten!
Dus mocht iemand binnenkort langs Cusco komen en nog een pak rijstwafels mee kunnen nemen…
Als Nederlander, wonend in Bolivia, moet ik heel stiekempjes altijd een beetje lachen als ik zie wat toeristen allemaal meeslepen, terwijl veel v die zaken gewoon hier te koop zijn, en bovendien veel goedkoper zijn. Bijv.:
mosquitonet, anti-muggenspul, USB-stick voor de pc, regenbroeken (niet altijd ´ademend´, hangt weer af vd kwaliteit), malariatabletten. Ook kan je je hier best laten inenten tegen bijv. tetanus of gele koorts. Dat scheelt écht veel ! De eerste dagen van je reis zal je toch echt niet zo snel iets oplopen. Je kan in NL informeren of er zoiets als incubatietijd bestaat voor zulk soort inentingen.
Als je overweegt wat serieuzer te gaan hiken en overnachten, dan is het wellicht beter een échte lichtgewicht sl.zak mee te nemen, en dat soort zaken.
Dat van die gele koorts heb ik ook meegemaakt: iemand had me helemaal bang gemaakt dat ze me misschien in het vliegveld van Lima weer terug zouden sturen zonder mn vaccinatie kaartje, helemaal onzin natuurlijk aangezien gele koorts alleen in enkele jungle gebieden voorkomt.
Ik heb er in London 40 pond voor betaald (60 euro ofzo), en hier kan je het voor iets van 20 sol (5 euro) laten doen!
De incubatietijd is trouwens wel 10 dagen, dus als je kort reist is het misschien toch moeilijk het zo te doen.
Maar zodat jullie het maar vast weten!
wij sparen door het jaar heen pennen, kleurpotloden, schriften, klein speelgoed en vanalles en nog wat om uit te delen onderweg aan kleine kinderen of andere mensen in kleine dorpjes en aan schooltjes die we onderweg tegenkomen.
maar halverwege is het meestal op dus dat zou ik nog wel meer mee willen nemen om uit te delen.
pluspunt is ook dat je vol met souveniers weer terug naar huis