hey, ne goeie site voor de mensen die veel reizen, voor de waarde van het geld te weten in een vreemd land
http//www.oanda.com/currency/travel-exchange-rates
je kan het afprinten, vlak voor je op vakantie gaat
1euro is 42,55 thai bath
2euro is 85,10
enz
staat hij duur of is het de normale waarde???
wat is de supermarkt-scam (soort van oplichting)
ik heb al gelezen dat het hotelpersoneel u kluis besteelt bij een daguitstap of zo, iemand al meegemaakt?
weten jullie soms of er een kluis is op de luchthaven, waar je een reiskoffer of zo kunt achterlaten waar alleen jezelf de sleutel van hebt,
ik sta in twijfel, ik ga een rondreis doen met de rugzak maar had graag een reiskoffer meegenomen voor de souveniers, zou ik dienne hier meenemen of in thailand kopen (zou hij goedkoper zijn in thailand of even duur?) de laatste dagen zou ik de reiskoffer ophalen (of kopen) en mijn souveniers in bangkok kopen,
groetjes
Naar mijn weten zijn er 2 plaatsen op de luchthaven waar je je baggage kan laten opslaan :Level 2 (aankomst) en op Level 4 (vertrek)
Je betaald per dag geloof ik zo’n 100 bath.
Voor mensen die al jaren naar Thailand gaan, is de baht nu duur. Wanneer je voor het eerst gaat, valt het je niet op.
Je vraagt: Wat is de supermarkt-scam (soort van oplichting)
Geen idee ! Het enige wat ik kan bedenken is dat er bijv. tussen 14 en 17 uur bij de 7-11 alle koelkasten van bier op slot gaan.
Dat is geen scam, maar wettelijk verplicht… Echt waar !
In Bangkok gebeurt het weleens dat je wordt benaderd door een keurig uitziende man of vrouw die je aanspreekt over iets onbenulligs.
Dan moet je op je hoede zijn, meestal wordt gevraagd wat je van plan bent, en dan wordt gezegd dat hetgeen je heen wilt, is gesloten.
Het gaat allemaal heel sneaky, voordat je het weet neemt men je op sleeptouw ergens heen, waar de scam (edelstenen of andere goederen) gaat plaatsvinden. Een Thai zal je niet gauw uit zichzelf aanspreken, dus in Bangkok : Wimpel het vriendelijk af.
Ik heb al gelezen dat het hotelpersoneel uw kluis besteelt bij een daguitstap of zo, iemand al meegemaakt?
Ik wil hier niet beweren dat het nooit zal gebeuren, maar de kans is erg klein. Vanwege geloofsredenen mag een Thai niet stelen, maar (zoals hierboven gemeld) hij mag je wel geld uit je zak praten.
In de 15 jaar dat ik nu in Azie kom, heb ik (of gasten die in hetzelfde hotel logeerden) nog nooit iets gehoord over diefstal.
Sterker nog: In Phnom Penh maakte ik het eens mee dat iemand zijn rugzak met alle kostbaarheden in een taxi liet liggen.
De rugzak met kleding had hij wel, de andere vergat hij.
Hij zat erg in de put, en ik zei dat-ie een biertje moest nemen, en ik zei: Let maar op, dit is Cambodja, het komt goed.
En zie: De volgende dag werd de rugzak in ons hotel bezorgd.
Ik ben verschillende keren in Thailand geweest, en ik heb alle keren met een rugzak rondgereisd. Deze liet ik tijdens dagtrips (en soms ook bij meerdaagse trips) gewoon in het hotel liggen, en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Mocht je twijfelen aan de oprechtheid van mensen, dan kun je je tas natuurlijk op slot doen.
Ik zou geen extra tas meenemen voor souvenirs, maar gewoon zorgen dat je voldoende ruimte hebt in je gewone tas voor souvenirs. Het is niet fijn om met twee tassen 9plus een dagrugzak) te moeten lopen. Daarnaast mag je bij de meeste maatschappijen maximaal 22 kilogram aan bagage meenemen (of je moet heel veel per kg betalen), dus je bent beperkt in wat mee kan. Maar wees gerust: je hebt bijna geen gewone bagage nodig. kleding kun je in Thailand goedkoop laten wassen.
Mocht je ondanks dat toch een extra tas nodig hebben, dan kun je die in Thailand kopen. Dat is goedkoper dan de tas op het vliegveld laten. (En hoe krijg je sowieso die spullen op het vliegveld zonder tas???)
:chin:het is de afgelopen maanden slechter geweest met de koers van de Bath maar verwacht ook niet dat hij snel weer stijgt naar 48 bath voor een euro
en het op bergen van spullen op je hotel kamer meestal gaat dit gewoon goed maar 100%garantie heb je gewoon niet .
:dag:
Als je dingen meeneemt overdag kunnen ze ook kwijt raken of gestolen worden. Als je dingen echt niet kwijt wilt, dan moet je ze in NL in de kluis laten liggen.
Supermarkt scam Ik zie het zo voor me dat ze met opzet iets uit de supermarkt in je boodschappentas stoppen (in een onbewaakt moment). Bij de kassa vragen ze vervolgens vriendelijk of ze de inhoud van je tas mogen zien. Vervolgens beschuldigen ze je van (poging tot) stelen, maar je kunt het ‘delict’ uiteindelijk afkopen bij een nepagent ofzo met een bepaald bedrag.
Misschien bedoel je de melk-scam uit Cambodja? Een vrouw met een baby in haar arm vraagt of je melkpoeder wilt kopen. Omdat het maar een paar dollar is koop je het voor haar in een door haar aangewezen supermarkt/winkeltje. De vrouw en winkelier spelen echter onder een hoedje en verdelen achteraf de buit. Deze heb ik herhaaldelijk gezien, nogal inventief…
Ik ken wel de kranten-scam uit Cambodja , die vind je rond de boulevard aan de rivier in Phnom Penh.
Een Phnom Penh Post kost 1800 riel, maar door een streepje door de 1 te zetten worden ze verkocht voor 4800 riel, dit overkomt mensen die ontbijten in toeristen-restaurants in dit gebied. Ik vond m leuk gevonden.